Skrevet av Emne: Div. spørsmål!  (Lest 2220 ganger)

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Div. spørsmål!
« på: 19 Februar 2007, 18:56:40 »
Hvor mye må jeg betale i toll og lignende om jeg bestiller en vannfontene fra Tyskland til ca400kr?

Hvilke bur kan jeg bruke om jeg skal frakte en katt i kabin med SAS?

Er det noen som har noen deler til ett Macca-stativ til overs? Kattene mine har snart slitt ut den øverste etasjen som er ikke en hel plate, men ett "åpent" hull i midten slik at de synker ned..

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
SV: Div. spørsmål!
« Svar #1 på: 20 Februar 2007, 02:26:02 »
Er 25% toll når du kommer over 200,- i tillegg til en tollavgift på en del. 600,- kanskje?
Kan du ikke spørre om det er mulig at de sender den som gave da?
Husk å ikke sende med fakturaen i det samme, men i et brev for seg selv.

Du må bruke bittelite bur! Detter foreksempel:
http://www.zoosupply.no/Cabin-Kennel-Solid-Top-p-16711.html

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
    • Vis profil
« Svar #2 på: 20 Februar 2007, 09:45:33 »
Trudde egentlig at eg måtte bruke sånt bur eg også! Men då eg kom på flyet va flyvertinna sjokkert over kor lite buret var! Og det va KJEMPEGOD plass både over det og på sidene! Skjønner ikkje kva sas tenker på!  :icon_neutral:

Fekk beskjed om at så lenge buret går under setene, så er det greit! Ein softbag kan jo klemmes litt til også, så det e jo veldig greit! Dessuten treng jo ikkje buret nødvendigvis stå under setet heile turen!  :whistling:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #3 på: 20 Februar 2007, 11:07:24 »
Er 25% toll når du kommer over 200,- i tillegg til en tollavgift på en del. 600,- kanskje?
Kan du ikke spørre om det er mulig at de sender den som gave da?
Husk å ikke sende med fakturaen i det samme, men i et brev for seg selv.

Du må bruke bittelite bur! Detter foreksempel:
http://www.zoosupply.no/Cabin-Kennel-Solid-Top-p-16711.html
Jeg lurte på å bestille en drikkefontene fra Tyskland eller USA, men om det kommer 600kr og 25%ekstra, så lønner det seg ikke..  :klø seg:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #4 på: 20 Februar 2007, 11:08:11 »
Trudde egentlig at eg måtte bruke sånt bur eg også! Men då eg kom på flyet va flyvertinna sjokkert over kor lite buret var! Og det va KJEMPEGOD plass både over det og på sidene! Skjønner ikkje kva sas tenker på!  :icon_neutral:

Fekk beskjed om at så lenge buret går under setene, så er det greit! Ein softbag kan jo klemmes litt til også, så det e jo veldig greit! Dessuten treng jo ikkje buret nødvendigvis stå under setet heile turen!  :whistling:
Så jeg trenger kun en soft-bag som går under setet? Hva er målene på det lille buret ditt da?

Utlogget tvb_86

• Super avhengig pus
  • Takket: 35
  • Lykkelig gift og mamma:)
    • Vis profil
« Svar #5 på: 20 Februar 2007, 11:33:57 »
Hvor mye må jeg betale i toll og lignende om jeg bestiller en vannfontene fra Tyskland til ca400kr?

Hvilke bur kan jeg bruke om jeg skal frakte en katt i kabin med SAS?

Er det noen som har noen deler til ett Macca-stativ til overs? Kattene mine har snart slitt ut den øverste etasjen som er ikke en hel plate, men ett "åpent" hull i midten slik at de synker ned..

hei på deg:)
nå skal jeg bare gi deg et tips. den fontena, få de til å sende som gavebrev som de sier over her. jeg bestilte sofa fra danmark til 1000 kroner og fikk den tollfritt! egentlig skulle jeg også betalt 25%. på tollen sa de til meg at alle pakker over 200 kroner må det betales toll for, men ikke gavepakkene. bare et tips :icon_smile:

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #6 på: 20 Februar 2007, 11:37:31 »

nå skal jeg bare gi deg et tips. den fontena, få de til å sende som gavebrev som de sier over her. jeg bestilte sofa fra danmark til 1000 kroner og fikk den tollfritt! egentlig skulle jeg også betalt 25%. på tollen sa de til meg at alle pakker over 200 kroner må det betales toll for, men ikke gavepakkene. bare et tips :icon_smile:

Det funker nok stort sett, men vær oppmerksom på at de kan finne på å kontrollere det.

Utlogget tvb_86

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #7 på: 20 Februar 2007, 11:43:41 »

Det funker nok stort sett, men vær oppmerksom på at de kan finne på å kontrollere det.

jepp:)
og det gjorde de også. for jeg oppgav innhold og pris og det skulle egentlig fortolles, men jeg har ikke fått noe regning , så dama på posthuset på tollen sa det var i orden og at jeg skulle ta i mot pakken som vanlig. jeg ringte dit tre ganger for å forsikre meg om jeg skulle betale noe.  og kontrollerer de det så får man bare betale 25% :) de hadde blitt 200 kroner på meg. men jeg ringte jo og spurte hvor mye jeg trengte betale selv og fortalte hvor mye verdien var og hva det var. betalte ingenting

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #8 på: 20 Februar 2007, 11:45:26 »
så man må betale 25% i toll, ikke noe annet? Så på en fontene som koster 850kr i Norge og 400kr i tyskland, så vil jeg jo bare komme på 500kr...?

Utlogget tvb_86

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #9 på: 20 Februar 2007, 11:47:17 »
så man må betale 25% i toll, ikke noe annet? Så på en fontene som koster 850kr i Norge og 400kr i tyskland, så vil jeg jo bare komme på 500kr...?

visst de sender deg det i vanlig pakke og de sjekker innholdet og hva det kostet deg så må du betale 25%.
men om de sender det i sånn gavepakke som til meg, har du mer sjans for at du ikke må betale 25%. jeg ringte jo faktisk og sa jeg skulle betale men jeg trengte ikke det pga. det var gave og ikke noe annet. prøv du:) og "tar de deg " så må du betale 25% av 400 kroner:)

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 på: 20 Februar 2007, 11:47:50 »

Så jeg trenger kun en soft-bag som går under setet? Hva er målene på det lille buret ditt da?

Eg har samme bur som er i den linken SuperHanne la ut! Bortsett frå at eg har wired top då! (OBS! Dersom du kjøper et sånt wired top bur MÅ du feste den lille luka på toppen! Milli åpna den inne på flyet ho!) :fnis[1]:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #11 på: 20 Februar 2007, 11:50:16 »
Så det er ikke en soft-bag, men ett bur?  :klø seg:

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 20 Februar 2007, 12:51:25 »
Så det er ikke en soft-bag, men ett bur? :klø seg:

Stemmer! Men poenget e at det visstnok e det samme ka du har, så lenge bunnen e vanntett og det får plass under setet framfor deg! :)

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #13 på: 20 Februar 2007, 16:19:53 »
tussimor, om det er den fontenen frå det tyske nettstedet du viste meg, så har eg lest litt på siden. dei frakter ikkje til norge. det får bli USA på deg.
kjipt, men sannt. hadde jo funnet noko der eg og.

heike

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #14 på: 20 Februar 2007, 17:10:28 »
tussimor, om det er den fontenen frå det tyske nettstedet du viste meg, så har eg lest litt på siden. dei frakter ikkje til norge. det får bli USA på deg.
kjipt, men sannt. hadde jo funnet noko der eg og.

heike
Jeg tror du skjønner tysk litt bedre enn meg..  :hihi[1]: Jeg skjønte ikke bæret uansett... Men da så, får bare søke videre..