Skrevet av Emne: usynleg byttedyr?  (Lest 1449 ganger)

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
usynleg byttedyr?
« på: 18 Februar 2007, 00:18:15 »
eg er aleine heime, dvs meg og pøbel. beistet er på tur, kjærest på byen.

og mens eg altså sitt her og diller på data ser eg at pøbel ser anstrengt på noko i rommet som eg ikkje ser. noko usynleg, men som tydeligvis beveger seg fordi pøbel følger anstrengt med og vrikker på rumpen, nett som om han skulle gå til leikeangrep. og eg kan overhode ikkje skjønne kva det er han jakter på. usynleg.

ein annen kveld hindagen var det det same med beistet. han også fikserte noko som beveget seg i rommet som eg ikkje kunne sjå. berre at beistet også reiste hårene sine på rygg og hale.

eg blei jævla redd.

eg trur ikkje på spøkelser, berre så det er sagt.
er det nokon fleire som har opplevd at katter jakter på usynlege ting?

heike

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: usynleg byttedyr?
« Svar #1 på: 18 Februar 2007, 00:27:04 »
Katter har de utroligste byttedyr, skal du se.  :hihi[1]: Kanskje det er skybert som er ute på ferd?

Jeg har også opplevd at kattene har jaktet på noe jeg ikke helt har kunnet forklart hva er, men har slått meg til ro med at de enten har sett en liten skygge som ikke er der lengre, en liten støvdott (de finnes, absolutt) eller at det har vært en bitteliten blomsterflue, for de kryr det av her i huset.  :icon_mad:

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18 Februar 2007, 00:31:57 »
jepp....

blei berre redd fordi beistet reiste hår på ryggen og halen, nett som om han hadde sett erkefienden aslaug foran vindauget....

heike

Utlogget Abril

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • - verdens beste puser <3
    • Vis profil
    • :D
« Svar #3 på: 18 Februar 2007, 00:51:06 »
katter er lekne da, og det er nesten bare gøy å se dem ralle rundt og jage det de ser :) det mest morsomste er når de ser speilrefleks i taket og prøver å gå etter det!

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #4 på: 18 Februar 2007, 14:06:31 »
jah speilrefleks har eg erfart er morsomt... har hatt flere merkelige episoder med det :) hehe...
De tenker jo ikke på konsekvensene om de hopper rett i veggen osv...  :morsomt:
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget Abril

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • - verdens beste puser <3
    • Vis profil
    • :D
« Svar #5 på: 20 Februar 2007, 15:26:37 »
Mia pleier å løpe rett inn i beina til folk! Angriper hele tiden :D også er hun kjeempe fascinert av bjeller. Hun eeelsker bjeller. Så fort man ringer litt i en bjelle kommer hun løpende og kaster seg etter lyden! Utrolig morsomt!

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #6 på: 20 Februar 2007, 16:10:38 »
Næmenn. Har du en Mia også? Da er det to Miaer her  :)

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #7 på: 20 Februar 2007, 22:33:29 »
Ja, det har jeg opplevd flere ganger.
 Husker spesielt godt en episode som hendte med min aller første katt som jeg hadde da jeg var yngre og bodde hjemme hos foreldra mine. Midt på natta våkna jeg av at katten skreik, hadde ørene helt flatt bakover og reiste bust, mot noe jeg ikke kunne se. Det var kun meg og katta i rommet, og han ha ALDRI noensinne oppført seg sånn før. Eneste jeg kunne merke var et voldsomt kaldt punkt i rommet som katta nistirra på, og som flytta på seg.

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 80
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #8 på: 20 Februar 2007, 22:40:13 »
Da vi måtte avlive den første siameseren, Kelley, da han var 4 år, ble huset på Askøy så tomt. Vi hadde da 3 andre siamesere, alle med sin spesifikke stemme. Et par dager etter at Kelley var borte, hørte jeg lyden av ham fra underetasjen. Jeg kikket etter for å se om det manglet noen, og om jeg kunne ta feil, men alle 3 hunnkattene lå i sofaen og sov. Jeg gikk av nysgjerrighet ned trappa, men hørte ikke mer av stemmen hans.
Min tro - jeg vet at jeg tror på noe jeg ikke vet hva er..... :biggrin:

Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan.
Walt Disney

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #9 på: 20 Februar 2007, 22:47:59 »
Katter og dyr generelt er jo veldig vare på ting som vi ikke ser eller føler...nå vil ikke jeg bruke orden SPØKELSER...men energier..... :biggrin:

Jeg har også en tro på at det finnes et eller annet rundt oss, noe mange av oss ikke kan ense...men at dyrene kan, jo det er jeg helt sikker på... :icon_smile:

SÅ det kan hende at katten din har en hemmelig venn Heike...eller uvenn  :icon_idea:

Utlogget Wanja

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 31
    • Vis profil
    • Min Bedagelige Verden
« Svar #10 på: 20 Februar 2007, 23:43:42 »
Det var en periode jeg var sikker på at Juritzen hallusinerte. Han var på vakt, stirra på et pungt, fulgte med med ørene, uten at det var noe for oss menneskene å se. Aner fortsatt ikke hva det var, men etter det jeg vet, har dem supersensitive poter som kan føle lydbølger i joda osv. Det fins jo hunder som merker det før mennesker får epelepsianfall og slikt, kanskje kattene også har slike ever. Dem skulle jo hørt på dyra som følte tsunamien og rakk å komme seg unna.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #11 på: 22 Februar 2007, 20:47:58 »
Shakira får av og til slik saudestir, eller.. hun ser beint frem på noe, som jeg ikke ser, helt stillle og ørene spisset fremover, og reagerer nesten ikke når jeg snakker til henne.. da får jeg skikkelig bya, og blir nesten litt redd også... :humre: