Skrevet av Emne: Rasmus har vært borte i ei uke.  (Lest 1215 ganger)

Utlogget rasmus

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Rasmus har vært borte i ei uke.
« på: 16 Februar 2007, 02:11:15 »
Rasmus, min store, flotte kastrerte hankatt på knapt 4 år spankulerte ut som vanlig på torsdag morgen sist uke. Har ikke sett ham siden. Har tråla området flere ganger, ropt så stemmen forsvant, hengt opp plakater på 11 postkassestativer. Har jeg grunn til å miste håpet helt? Det har jo vært -20 grader, men det sies jo at en katt ikke fryser ihjel. Den finner bare ly... Det som evt har skjedd må ha vært i løpet av dagen, det utelukker rev. Det er ikke løsbikkjer rundt her. Han går aldri i retning av bilveien. Har ei yngre gråpusfrøken, hun lengter seg syk etter slåsskameraten sin. Hun er ute og leter etter ham flere ganger om dagen. Er jeg dum, eller ville instinktene hennes fortelle henne det hvis han var død? Jeg er så grusomt glad i ham at jeg tror jeg ville føle i hjertet hvis han var det. Tør ikke å se på bilder av ham, da brister demningen helt!

Noen som har opplevd noe lignende?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Rasmus har vært borte i ei uke.
« Svar #1 på: 16 Februar 2007, 02:36:56 »
Ikke gi opp ennå  :icon_sad: Har du spurt naboer om de har sett pusen? Unger i gata? Satt opp plakater i nærbutikkene, lagt inn annonse på nettkatten.no dyrenett.no og gitt beskjed til dyrebeskyttelsen i ditt område?

Er katten øremerket?

Håper du finner Rasmus snart, en plass må han jo være  :x-fingre[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget rasmus

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16 Februar 2007, 02:46:33 »
Takk. Trodde ikke kastrerte gutter skulle løpe så mye, men jeg har hørt om mange tilfeller. Og joda. Han er heldigvis en sær pus som ikke går bort til folk han ikke kjenner. Dessuten både ligner han på og har muskler som en panter. Har jo satt opp plakater i hele nabolaget, men de telefonene jeg har fått gjelder mye mer sosiale katter enn Rasmus. Bare vettaskremt. Ei venninne som var ute og gikk med bikkja si i høst fant en katt som var blitt kvalt med et oransje nylontau! Endel syke mennesker der ute! Men de må bruke bedøvelsespiler for å få has på Rasmus. Jeg nekter å gi opp! Han er både Håkon og min sin kjæreste, og vi gråt hele sist helg!

Utlogget rasmus

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16 Februar 2007, 03:05:32 »
Og så har jeg en nær slektning i dyrebeskyttelsen som kun tar imot katter hjemme. Hun bor på samme stedet som meg og prøver å trøste meg. Pusen min er ikke øremerket, men han er chippet. Dyrebeskyttelsen får veterinær til å sjekke dette. Åssen går det an å bli så glad i et dyr? Han er sær - sikkert ikke bra å ha i et hjem med unger. Men for oss er dette noe av det som gjør ham ekstra sjarmerende. Det som skremmer meg er at han er mammadalt og matvrak. Men det er vel høysesong med romanser, og kastrerte hanner er vel ikke helt uten denslags følelser? Han har stadig biti Lydia over nakken i det siste... Jeg vet han lever. Klarer ikke å tro noe annet!!!

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16 Februar 2007, 09:41:46 »
 :x-fingre[1]: :x-fingre[1]: for at Rasmus finner veien hjem igjen, det er helt uutholdelig å gå sånn å ikke vite.... :icon_sad:

Håper du holder oss oppdatert om hvordan dette går.... :x-fingre[1]:

Klem Katrine... :bigarmhug:

Utlogget Bemyself

• Meeko, Knerten, Mimzy, Peico og Lissy.
  • Skravlepus 2
  • Takket: 146
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16 Februar 2007, 10:09:24 »
Meeko var borte i 4-5 dager i fjord vinter. Det var iskaldt og masse snø.
Så ble det mildt, snøen raste, var så redd hun var tatt av et sneras.
Men hun hadde kommet seg inn i en kjeller, men kom ikke ut igjen. Var små hull i huset, men høyt til gulv, så der ble hun til de som bodde der skulle hente  ved.
En gang til ble hun borte, da ringte jeg på å bad dem kjekke kjelleren, joda, der var hun!

Kan hende Han er stengt inne i en kjeller/garasje!
Håper han kommer snart!

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #6 på: 16 Februar 2007, 12:49:58 »
 :x-fingre[1]: :x-fingre[1]: Håper han kommer hjem til deg snart!! Min kastrat var vekke i halvannen uke før han kom hjem, så ikke gi opp håpet! Plutselig sitter han bare utenfor døren din!!  :bigarmhug:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16 Februar 2007, 13:07:58 »
Ozzy var borte i 11 dager han, vi lette høyt og lavt, og når vi hadde hengt opp plakater så fikk vi høre med ei som bodde lengre nede i bygda at hun hadde sett en slik en som han der. Vi reiste sporenstreks dit, men uten hell. Da vi kom opp igjen etter letingen, stod ingen andre enn Ozzy på veien foran huset og var på vei hjem, det såg faktisk ut som at han kom rett i fra der vi var å kikka. Litt skrinn, men ellers bra. Slapp ikke han ut på flere dager.. :humre: Men han var kastrert ja, og det hender ganske ofte at kastrater også tar seg ei runde.
Amadeus, gamlekatten min hjemme hos pappa var borte ei uke nå for litt siden, og han er 8 år. Er det styggevær så finner de seg en gjemmeplass og blir der til det blir fint igjen. Ikke gi opp. Heng opp plakater på butikker, kjøpesentere, bensinstasjoner, skoler og barnehager. Barn er ofte veldig flinke til å huske og legge merke til slike ting. Gå deg ei lengre runde med en boks med mat du kan riste på. Lykke til! :x-fingre[1]:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16 Februar 2007, 17:40:17 »
Trist å lese at pusen din har vært borte så lenge, men jeg krysser fingrene for at han skal dukke opp i de nærmeste dagene.  :icon_sad:

Kismet

• Gjest
« Svar #9 på: 16 Februar 2007, 18:10:19 »
Håper Rasmus kommer hjem snart!