Skrevet av Emne: Gjemmested  (Lest 396 ganger)

oppgitt

• Gjest
Gjemmested
« på: 09 August 2005, 15:07:22 »
Hei.

Vår lure katt har selvfølgelig løpt til skogs for å føde der. Vi vet sånn ca hvor hun har tatt retning men jeg lurer på om det er noen spesielle steder katter søker til i naturen for å føde. Skjønner at de søker et skjul, men finnes det noe fasit for dette?

Er ganske kritisk for vi skal flytte om en uke. Vil ikke la stakkars kattunger dø alene.

Ps: Her er MYE natur :P

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
Gjemmested
« Svar #1 på: 09 August 2005, 15:10:36 »
Uff, dette hørtes ut som en guffen situasjon! Er ikke så mange "fasitsvar", er jeg redd... Titt i hule trær, under røtter, evt grotter - kort sag alt som er egnede skjulesteder. Håper inderlig dere finner henne!
 :leiseg:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Gjemmested
« Svar #2 på: 09 August 2005, 15:13:25 »
Håper også dere finne henne :love:  Håper dere ikke må flytte uten å finne katten :cry: Alllier dere med andre kattevennner, snakk med dyrebeskyttelsen osv..
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Gjemmested
« Svar #3 på: 09 August 2005, 16:55:44 »
Hvis hun kommer hjem for å spise,prøv å følg etter henne da hun skal ut igjen.Lykke til :thumbsup:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Gjemmested
« Svar #4 på: 09 August 2005, 19:22:50 »
Hvis hun kommer hjem før hun føder, ville jeg ha holdt henne inne frem til fødselen... Det gjorde jeg med min pus hvertfall :hæh:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
Gjemmested
« Svar #5 på: 10 August 2005, 20:42:01 »
Hvordan går det nå??? Har dere funnet ho :hæh:

oppgitt

• Gjest
Gjemmested
« Svar #6 på: 10 August 2005, 23:03:45 »
Har prøvd å følge etter henne. Men hun vil ikke vise oss hvor de er. Om vi sniker oss etter henne så oppdager hun det og mjauer til oss.

Planen var at vi ikke skulle slippe henne ut siden hun var fullgravid, men hun kom seg ut likevel :mad:

Tror også hun var litt stresset siden vi hadde to andre kattunger (etter hennes forrige kull... hun er en fødemaskin. må opereres!) og hun var forbanna og gretten på de, hehe.

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
Gjemmested
« Svar #7 på: 11 August 2005, 13:57:16 »
Stakkars... Håper dere steriliserer henne nå, da. Det er ganske hard påkjenning å få kull så tett...

oppgitt

• Gjest
Gjemmested
« Svar #8 på: 11 August 2005, 18:19:04 »
fant de endelig i dag. under en enorm haug med hugde trær. var ingen lett å flytte en haug med enorme trær gitt. men kom fram til de tilslutt.
5 stykk. det er ikke sunt med så mange katterunger. nå skal det steriliseres.
kanskje vi til og med må avlive noen :cry:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Gjemmested
« Svar #9 på: 11 August 2005, 18:50:14 »
Så fint at dere fant kattungene og at kattemor skal steriliseres. Da slipper dere flere uønskede kull :thumbsup:

Om de skal avlives så bør vel dette gjøres på forsvarlig måte (med dødelig slag mot hodet) innen de er 8 dager gamle, eller de kan taes med til veterinær fot avlivning der.

oppgitt

• Gjest
Gjemmested
« Svar #10 på: 11 August 2005, 19:08:27 »
:shock:
aldri i mitt liv om jeg dreper dyr for hånd! :(
jeg er en dedikert kattelsker!

de er så søte og små enda. de har såviiiidt begynt å få opp øyan :P

dyrlegen neste tenker jeg... huff *klump i halsen*

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
Gjemmested
« Svar #11 på: 11 August 2005, 20:04:07 »
Litt for sent nå, men det ville vel vært lurt å gjort noe med dem før de ble født :hæh:
Abort eller noe??? Det er ikke så veldig populært å ta med friske dyr til dyrlegen for avlivning :cry: Finnes det ikke noen annen utvei??? Min katt fikk 7 kattunger, og alle har fått gode og trygge hjem... Hang opp plakater, med nydelige bilder, snakket med alle jeg kjente, og satt inn annonse i avisa...
Skjønner problemet ditt, altså, men det er så fælt

oppgitt

• Gjest
Gjemmested
« Svar #12 på: 11 August 2005, 21:43:00 »
mora rakk bli gravid mens hun ammet det forrige kullet. vi ble tatt på senga der.

det forrige kullet fikk vi gitt vekk uten problemer. i tillegg beholdt vi en katt.
men vi skal flytte om 1-2 uker. flytter til en annen plass. blir ugunstig å frakte kattungene dit  :zcry:

disse kattungene har begynt å bli villkatter. til tross for at de ikke har fått øyne så freser de om man rører de. litt søtt, men likevel :P

Sissel

• Gjest
Gjemmested
« Svar #13 på: 11 August 2005, 21:46:40 »
Dere bør la kattemor beholde to av dem (helst to gutter). Ellers er jeg enig med at dere avliver resten når det har blitt som det har blitt. Bedre at det gjøres nå enn at dere venter til de bli større.

Og steriliser mor selvfølgelig!!!

Sissel

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Gjemmested
« Svar #14 på: 12 August 2005, 00:20:03 »
Sitat fra: oppgitt
mora rakk bli gravid mens hun ammet det forrige kullet. vi ble tatt på senga der.

det forrige kullet fikk vi gitt vekk uten problemer. i tillegg beholdt vi en katt.
men vi skal flytte om 1-2 uker. flytter til en annen plass. blir ugunstig å frakte kattungene dit  :zcry:

disse kattungene har begynt å bli villkatter. til tross for at de ikke har fått øyne så freser de om man rører de. litt søtt, men likevel :P

Stakkar pusemor, det der må slite fryktelig hardt på henne, to kull på no time. Da burde hun i allefall blitt tatt med til en veterinær for abort før kattene kom til verden, men lite å gjøre med det nå.