I dag har vi altså henta veslejenta vår. Hun ble kaldt Mia, etter forslag fra min mamma. Enkelt, greit, simpelt navn. Mia, jeg tror jeg likte det. Og det gjorde Erik også, så da var det jo greit. Ludde og Mia :dobbellove:
I bilen hjem var hun kjempeflink! Hun peip litt hvis jeg tok armen min ut av buret (jeg satt i baksete sammen med henne) men hvis jeg hadde armen inni, så hun fikk ligge på hånda mi så var alt greit.
Da vi kom hjem gikk Erik og jeg først inn og hilste på Ludde. Deretter hentet vi buret fra gangen, og lot Mia sitte i mens Ludde fikk snuse litt rundt. Så åpnet vi buret. Det tok litt tid før hun beveget seg ut.
Ludde har oppført seg kjempebra. Han er bare nysgjerrig, og vil hilse på. Men det virker som om han skjønner at han må være tolmodig. Mia nekter å slippe han inntil seg. Hun lager en slags freselyd, som minner veldig om snorking. Og av og til åpner hun munnen, og freser skikkelig, mens hun spytter! Reine lamaen vi har fått i hus jo! Er det vanlig at katter gjør det?
Det virker som hun slår seg greit til ro her. Vi har allerede fått bekreftet at hun kan male. Så lenge Ludde holder seg mer enn tre meter unna så er alt greit.

Men han klarte å få snust litt på henne mens hun sov i stad. Smartingen. ;)
Og så over til et par ting som bekymrer meg litt:
1. Hun er veldig, veldig tynn! Er det normalt? Hva kan jeg gjøre med det?
2. Noe av det siste hun gjorde før vi dro i dag var å suge melk fra moren sin. Betyr ikke det at hun ikke var helt klar for å dra? Hun er født 28. oktober, så hun er jo tre og en halv måned gammel. Burde vel være greit da? De sa at kattemoren normalt sett ikke lot henne få lov. Kanksje de forsto at de skulle skilles nå, så dette bare var en siste kosestund? Mia malte veldig da hun lå inntil moren.
3. Klørne hennes er Veldig lange, og fryktelig skarpe. Hvor fort kan vi begynne å klippe tuppene på dem? (Har pleid å klippe tuppene hos Ludde. Ikke mye, bare bittelitt)
Alt i alt. Tror dette kommer til å gå veldig bra.
Det overrasker meg at det er hun som sliter med og akseptere Ludde, og ikke omvendt. Hun er jo vandt med å ha andre katter rundt seg. Det er ikke Ludde.
Men på en annen side... Ludde er verdens snilleste katt da! :love: