Skrevet av Emne: Løpetid  (Lest 1119 ganger)

Utlogget MsPlum

• Spretten katt
  • Takket: 8
  • Kjønn: Kvinne
  • Kristiansand
    • Vis profil
Løpetid
« på: 15 Februar 2007, 07:00:41 »
Lille Stella har blitt en voksen dame. Hun har fått sin første løpetid.  ;D

Så nå er det hylig og skriking døgnet rundt her i huset, hun prøver å forføre Sokrates med alle midlier, men Sokrates skjønner ingenting for han er kastrert  :le[1]:

Stella blir derfor bare mer og mer frustrert. Stakar liten.

Vi har bestilt sterilisering til henne neste torsdag, men jeg kjenner at det kan bli en lang uke.

Noen som vet hvor lenge løpetiden varer? De kan steriliseres selv om de har løpetid?
Fokuser alltid på de viktige tingene i livet. Som for eksempel berlinerboller :)

Utlogget Mathea

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 37
    • Vis profil
SV: Løpetid
« Svar #1 på: 15 Februar 2007, 17:13:21 »
Vet ikke hvor lenge,men har hørt opptil 3 uker jeg da..  Jentepusen vår ble sterilisert på mandag,ho er så flink :) Glad vi har fått gjort det,gruer seg liksom før det er overstått, - hvertfall jeg :)
Lykke til på torsdagen  :)
Mathea :)

Utlogget MsPlum

• Spretten katt
  • Takket: 8
  • Kristiansand
    • Vis profil
« Svar #2 på: 15 Februar 2007, 22:04:36 »
Ringte dyrlegen igjen i dag jeg. Vi har fått ny time, strilisering skjer allerede i morgen. Jeg orker ikke å gå og se på at hun har det slik, jenta er jo helt forstyrra stakkars.

Nå håper jeg bare at det har rask effekt!
Fokuser alltid på de viktige tingene i livet. Som for eksempel berlinerboller :)

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 80
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16 Februar 2007, 02:49:37 »
Løpetid kan vare opp til 2 uker, og noen katter kan ha mer eller mindre sammenheng i løpetid, og ha noen korte opphold på et par dager før de setter i gang igjen - men da har de gjerne en eller annen hormonell forstyrrelse. De fleste hunnkatter kastreres, og jeg vil anbefale deg å be vet'en din om å kastrere, ikke sterilisere,for da fjerner de lovmoren og eggstokkene, og du trenger aldri å bekymre deg om det er cyster eller andre skumle ting som kan gi katten kreft.

Og en annen ting, hannkastrater kan også parre - men de kommer ikke lengre enn til det..... :biggrin:

Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan.
Walt Disney