Skrevet av Emne: pre-narkose-svolt  (Lest 852 ganger)

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
pre-narkose-svolt
« på: 14 Februar 2007, 17:15:53 »
pøbel skal kastreres i morgon, og eg har fått beskjed om at han ikkje skal få mat etter i kvel klokka 18:00.
er det nokon som veit kvifor?

også er eg veldig interessert i å få tipps korleis eg kan få det til, at beistet har full tilgang til mat, mens pøbel svolter?
det er diverre ikkje noko sted som kun beistet kan koma til, da. må vel kanskje berre gje beistet tilbud om mat frå hånda mi fleire gonger i løpet av i kveld og i natt?

heike

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
SV: pre-narkose-svolt
« Svar #1 på: 14 Februar 2007, 17:17:23 »
Jeg tok vek maten til begge jeg.. Det er ikke så lett å bare la en få mat. Men slik jeg skjønte det så skulle de ikke ha mat fordi de kaster opp av narkosen, ikke noe annet? Mye mulig jeg tar feil.. :klø seg:

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #2 på: 14 Februar 2007, 17:40:51 »
Det er nok som nevnt over, kun for å forsikre seg om at katten ikke kaster opp. (katter som må akuttopereres faster jo ikke før operasjon, så fasten er nok bare en forsikring.) Du kan jo fjerne maten til begge kattene, men kanskje litt senere på kvelden, spørs når han skal opereres i morgen.

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #3 på: 14 Februar 2007, 19:06:57 »
Det er som med vi menneskene at katten må faste før operasjon pga faren for oppkast, diare og mye avføring under operasjonen (noe som igjen kan gjøre at en får infeksjoner under operasjon ;)