Jeg tok over min bestemor's katt da hun ble syk og måtte på sykehjem. Orket rett og slett ikke avlive pusen da, så tenkte hun sikkert kom til å slå seg til ro hjemme hos meg. Å det gjor hun. Litt for mye desverre. Hun var veldig aggresiv mot de andre kattene (de var ekstremt redd henne), hun ble mer og mer aggresiv mot meg også. Tilslutt turte jeg ikke ha besøk av venner og familie -i frykt for hun skulle angripe noen.
Pusen var litt slik hos bestemor også. De andre brødrene til pusen måtte avlives tidlig (hos andre eiere da), pga aggresivitet. Ingen vet hvor bestemor fikk den katten fra. Mest sannsynlig en villkatt hun tok inn som fikk kattunger, og dermed kom denne pusen til verden med to andre brødre. Det var ikke mulig for noen å ha henne på fanget eller bære henne. Bare så vidt ta borti henne...
Dyrlegen mente katten var "normal". Dvs ikke hadde noen smerter noen plass, bare at det mest sannsynlig var "krøll" på genene. At hun ikke kunne forandres. Jeg brukte 2 år på henne, men nå for noen uker siden gav jeg opp. Det var ikke mulig for meg å ha henne lengre. Hun skremte vannet av både meg og de andre kattene... Jeg valgte å avlive henne.
Syns det er helt forferdelig, men hva skal en gjør?