Skrevet av Emne: Aggresiv katt  (Lest 1259 ganger)

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Aggresiv katt
« på: 09 Februar 2007, 20:10:08 »
Jeg tok over min bestemor's katt da hun ble syk og måtte på sykehjem. Orket rett og slett ikke avlive pusen da, så tenkte hun sikkert kom til å slå seg til ro hjemme hos meg. Å det gjor hun. Litt for mye desverre. Hun var veldig aggresiv mot de andre kattene (de var ekstremt redd henne), hun ble mer og mer aggresiv mot meg også. Tilslutt turte jeg ikke ha besøk av venner og familie -i frykt for hun skulle angripe noen.

Pusen var litt slik hos bestemor også. De andre brødrene til pusen måtte avlives tidlig (hos andre eiere da), pga aggresivitet. Ingen vet hvor bestemor fikk den katten fra. Mest sannsynlig en villkatt hun tok inn som fikk kattunger, og dermed kom denne pusen til verden med to andre brødre. Det var ikke mulig for noen å ha henne på fanget eller bære henne. Bare så vidt ta borti henne...

Dyrlegen mente katten var "normal". Dvs ikke hadde noen smerter noen plass, bare at det mest sannsynlig var "krøll" på genene. At hun ikke kunne forandres. Jeg brukte 2 år på henne, men nå for noen uker siden gav jeg opp. Det var ikke mulig for meg å ha henne lengre. Hun skremte vannet av både meg og de andre kattene... Jeg valgte å avlive henne.

Syns det er helt forferdelig, men hva skal en gjør?

Utlogget vero9ca

• Super avhengig pus
  • Takket: 42
  • Fra Sandnessjøen og er 28 år
    • Vis profil
    • Sandnessjøen Omplassering
SV: Aggresiv katt
« Svar #1 på: 09 Februar 2007, 20:17:31 »
Huff så kjipt da! Men slikt skjer desværre! Trøsteklem til deg iallefall!
www.shod.nu  Sandnessjøen Omplassering

Det finnes to fluktmuligheter fra livets elendighet: musikk og katter

Kismet

• Gjest
« Svar #2 på: 09 Februar 2007, 20:28:52 »
Ja, slik er det dessverre med noen og det er ikke alle atferder man kan få gjort noe med.
Jeg syns du gjorde det rette, du prøvde lenge og en aggressiv katt nytter det ikke å ha i hus i lengden.
Jeg vil vel tro at en så aggressiv katt heller ikke har det så bra med seg selv.

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #3 på: 09 Februar 2007, 21:54:53 »
Hei..
Synest ikke det var feil..
Desverre så er noen dyr plaget av og være agrisive..
Det er jo veldig synn, men man skal jo leve sammen med dem
og føle seg trygg...
Det er min mening da, hun har det nok godt nå :)
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!