Skrevet av Emne: Føler meg som en foræder...  (Lest 1159 ganger)

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Føler meg som en foræder...
« på: 09 Februar 2007, 16:05:20 »

Kattene mine (de to eldste) nekter å spise annet enn Kiwi/rema tørrfôr. De er så kresne. Selv om jeg har kjøpt Hills, royal canin osv så "sorterer" de ut de gamle...  Jeg vet det ikke er så bra å gi de dette "billigfôret", men den eldste jenta nektet å spise om hun ikke fikk tilbake kiwi/rema-maten. Hun ble rett og slett TYNN! Så det gjør jeg ikke igjen nei!

Er det noe annet jeg kan gi de? Altså å bygge på med? "Alle" sier jo at slik billigmat på matbutikkene ikke er bra for de...

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
SV: Føler meg som en foræder...
« Svar #1 på: 09 Februar 2007, 16:16:16 »
Hei sann!
da eg fekk pusabeistet, som er den fyrste katten min, da kjøpte eg også matbutikk-kattemat. etter eg leste her på forumet at det ikkje var bra skulle eg bytte til dyrebutikk-mat. pusabeistet var ikkje einig, han nektet å spise, nett som dine gjer det no.
eg gjekk med på ein kompromis, litt søppelmat om dagen, men det er porsjonert og eigentleg berre ein smakebit. resten av dagen står det kun den gode maten framme.
han prøvde endå å psyke meg ut, men eg psyka tilbake. og etterkvart spiste han den gode maten, men berre i smug. gode beistet mitt.
per i dag gulper han den gode maten i seg. det er ein vanesak.

så, eg trur det er om å gjere å vera like sta som katten. det er jo til kattens beste også.

heike

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #2 på: 09 Februar 2007, 16:55:44 »
Du kan jo blande litt våtfor i dette nye hills eller royal c?
Da får de litt mer lyst på det, og få smaken av det... :)
Huff, er nokk litt vanskelig jah, hvertfall om de begynner og bli tynne...
De er smarte de kattene vår :D
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09 Februar 2007, 18:14:00 »
Du kan jo gi dem fiskeolje i tillegg til, slik at de iallefall ikke blir underærnert på det området. Det værste med en del billigfor er at det er mye salt i, og at det er lite taurin..som er viktig for katten..
Det er ikke lett når de ikke vil spise det, vet alt om det- har ei bærte selv her, som er veldig kresen i matveien. men hun spiser Hills Kitten takk og lov for det :) Hun har ikke fått smaken på remamat heller siden jeg ikke har prøvd det- hun er bare 8 mnd :)

Lykke til :)

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 09 Februar 2007, 18:20:52 »
Du kan kjøpe et merke som heter Purina One. Det finnes i matbutikk og er en sånn blågrønn pose. Det er det beste fóret du får i vanlig matbutikk.

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #5 på: 09 Februar 2007, 21:39:48 »
Hei sann!
da eg fekk pusabeistet, som er den fyrste katten min, da kjøpte eg også matbutikk-kattemat. etter eg leste her på forumet at det ikkje var bra skulle eg bytte til dyrebutikk-mat. pusabeistet var ikkje einig, han nektet å spise, nett som dine gjer det no.
eg gjekk med på ein kompromis, litt søppelmat om dagen, men det er porsjonert og eigentleg berre ein smakebit. resten av dagen står det kun den gode maten framme.
han prøvde endå å psyke meg ut, men eg psyka tilbake. og etterkvart spiste han den gode maten, men berre i smug. gode beistet mitt.
per i dag gulper han den gode maten i seg. det er ein vanesak.

så, eg trur det er om å gjere å vera like sta som katten. det er jo til kattens beste også.

heike

Får ikke de til å spise den skikkelige maten slik heller. Har prøvd så og si ALT. Våtfôr liker ikke de en gang...  :rødmeja:

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #6 på: 09 Februar 2007, 22:56:57 »
Prøv det skikkelig foret, RC Hills eller hva du brukte og kjøp frysetørka sei i dyrebutikken. Ta en bit og knus den over foret ett par dager, det virka her da jeg hadde en kattunge som nektet å spise noe.