Skrevet av Emne: Kira er syk!  (Lest 3500 ganger)

Utlogget Siv Maria

• Kattunge
  • **
  • Takket: 2
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kira er syk!
« på: 08 Februar 2007, 17:26:18 »
Kira-pusen min er på ferie hos "bestemoren" sin, mamman min med andre ord. Idag ringte hun og sa at Kira var syk. Hun hadde vært helt normal på mandag, og vært ute og lekt med bestefar når han var ute og måka snø. Men på tirsdag hadde hun vært litt pjusk, og hadde ikke hatt så god matlyst. Onsdag hadde hun vært enda dårligere, ikke spist noenting, ikke drukket noe, bare ligget rett ut hele dagen. Så idag bar det til veterinær, hun var visst dehydrert og hadde 40 i feber.  :icon_evil:  :grine: Hun hadde tisset litt på teppet sitt der nede, og dyrlegen hadde sett litt blod i urinen. Det ble tatt blodprøver også. Lurer så på hva det feiler pusen min, og syns det er fryktelig at jeg ikke kan være hos henne nå! Det er tre timers kjøring, så det er ikke så lett å komme seg dit på sparket.

Lurer på om det er noen av dere som har hatt lignende symptomer på sine små, og hva det viste seg å være? Nå får jeg jo svar av dyrlegen etterhvert, men må bare høre litt med dere imens. Og hvor lett kan en katt bli dehydrert? Vet at små hunder fort kan bli dehydrert men trodde ikke katter ble det så fort.

Utlogget Bemyself

• Meeko, Knerten, Mimzy, Peico og Lissy.
  • Skravlepus 2
  • Takket: 146
    • Vis profil
SV: Kira er syk!
« Svar #1 på: 08 Februar 2007, 17:30:36 »
God bedring Kiara!
Det er lett å bli dehydrert, nå får hun hjelp, så da blir hun sikkert fin igjen!

Det kan være urinstein, eller det kan være infeksjon.
Er nok bedre å vente på prøvesvar enn å tenke det verste!

:bigarmhug:

Utlogget Siv Maria

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 08 Februar 2007, 17:32:05 »
Ja, vet'en nevnte at det kunne være urinveisinfeksjon... Hun ligger på kontoret der nå og får væske intravenøst, og har også fått febernedsettende. Så hun var litt bedre nå.

Utlogget Bemyself

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #3 på: 08 Februar 2007, 17:33:56 »
Begge mine ble dehydrert i sommer og fikk væske. Men Meeko fikk med sprøyte rett under huden, var veldig dehydrert.
Men det gikk bra:)

det går nok helt fint med Kiara også!

:icon_rolleyes:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 Februar 2007, 20:14:37 »
Huff, håper hun blir frisk igjen snart!

Utlogget vero9ca

• Super avhengig pus
  • Takket: 42
  • Fra Sandnessjøen og er 28 år
    • Vis profil
    • Sandnessjøen Omplassering
« Svar #5 på: 08 Februar 2007, 20:17:54 »
Huff, håper hun blir frisk igjen snart!
Signerer! :bigarmhug:
www.shod.nu  Sandnessjøen Omplassering

Det finnes to fluktmuligheter fra livets elendighet: musikk og katter

Utlogget Siv Maria

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 08 Februar 2007, 20:32:08 »
Ja, da har jeg fått oppdatering fra mamma, og jeg har også ringt dyrlegen selv. Hun har fått to forskjellige bredspektrede antibiotika-kurer, en i formiddag, og en i kveld. Den siste er siktet til en evt urinveisinfeksjon/blæreinfeksjon. Hun var litt kvikkere i ettermiddag, men når mamma skulle hente henne, så hadde feberen gått opp igjen. Men dyrlegen sa at det trodde hun kom av at hun har fått mer væske i kroppen. Når de er så dehydrerte så blir ikke feberen så høy, den klarer ikke å klatre så høyt som den"gjerne ville". Men når hun ikke er så dehydrert lengere, så klatrer feberen. Så summasumarum, så mener hun at feberen er konstant. Dyrlegen ville ha henne inne i natt, slik at hun kunne forsette å få væske, for å unngå noe tilbakefall i helga. Best å være føre var. Og det er jo bra av dyrlegen. Videre sa legen at hun ikke var dødssyk, dog alvorlig syk. Men hun mente at dette ville gå bra. Kira kommer til å trenge noen dager på å komme seg, det er ganske hardt for organene å gå igjennom en sånn tørke. Så hun får bare hvile seg godt, så kommer mamman hennes og henter henne neste søndag om halvannen uke. Da bør hun være i form til en biltur. Godt å føle at det er en engasjert dyrlege som har vakt.  :icon_frown:

Utlogget Bemyself

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #7 på: 08 Februar 2007, 20:34:55 »
Staras Kiara!
Men så bra at hun får hjelp!

:icon_sad:
Fortsatt God bedring Kiara!

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #8 på: 08 Februar 2007, 20:35:19 »
Bra å høre at hun blir bedre!!

Skal hun gå på spesialfor nå da? om det er urinveisinfeksjon mener eg..
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Siv Maria

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 på: 08 Februar 2007, 20:40:54 »
Det har jeg ikke fått noe råd om fra dyrlegen..  :hmmmm: Det må jeg spørre henne om imorgen. Men en ting som jeg lurte litt på, var at de får ikke noe sikkert svar på om det er urinveisinfeksjon!?? Så det er bare sånn "om antibiotikaen gjør henne frisk, så er det det viktigste!" Og det er det jo selvfølgelig, men vil jo gjerne vite hva det er som gjør henne syk også da. Og visstnok kan dette komme tilbake også. Stusset litt på det usikre momenter her. Hvordan har dere opplevd lignende situasjoner? Får dere klart svar på hva det var som feilet kattene deres? Kira har aldri vært syk før på denne måten, hun har kun vært syk av ødemer. Så er litt på ukjent territorie her.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #10 på: 08 Februar 2007, 22:20:34 »
God bedring til Kira :icon_sad:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #11 på: 08 Februar 2007, 23:14:15 »
Håper vet'en finner ut hva det er og at Kiara blir fort frisk.  :icon_sad:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #12 på: 09 Februar 2007, 12:16:41 »
God bedring til Kira, virket som hun blir tatt godt vare på, så de er iallefall gode barnepasserere de snille besteforeldrene til Kira  :biggrin:
Det er ikke alltid jeg har fått svar på hva det egentlig er som feiler pus, skjedde sist med katten min Moshe som vi trodde hadde livmorbetennelse, men det var vist ikke det, men antibiotikaen tok det og så ble hun bra.. (fikk henne kastrert derfor de så at det ikke var livmora). Men det beste er å vite hva det er ja, absolutt- jeg håper du finner ut av hva det er som feiler :)

Igjen; God bedring  :bigarmhug:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #13 på: 09 Februar 2007, 12:53:02 »
åhh stakkars Kira!!!!
Håper det går bra med henne!!! Gooood bedring kira!!!  :icon_sad:
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Siv Maria

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #14 på: 09 Februar 2007, 15:26:51 »
Hei, og tusen takk for alle koselige god-bedring meldinger!  :bigarmhug: Hun er mye bedre nå, og venter nå utålmodig på at bestemor skal komme og hente henne om en times tid. Nå har hun fått fyllt godt på tanken, og er ikke lengere uttørket. Men vi får ikke vite hva det kom av, får bare håpe antibiotikaen tar knekken på det, så får vi følge godt med på henne framover nå, slik at vi oppdager det tidlig hvis det kommer tilbake. Nå må jeg si jeg gleder meg til å komme hjem til mamma om en drøy uke og kose godt med henne... :love:

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #15 på: 09 Februar 2007, 16:09:04 »
God bedring til Kira!

Første jeg tenkte var en urinveisinfeksjon, de har nok sine metoder å finne slikt ut, som på oss mennesker. Bra de beholder henne til over helgen! Hun er i trygge hender  :)

Utlogget Siv Maria

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #16 på: 09 Februar 2007, 16:14:02 »
God bedring til Kira!

Første jeg tenkte var en urinveisinfeksjon, de har nok sine metoder å finne slikt ut, som på oss mennesker. Bra de beholder henne til over helgen! Hun er i trygge hender  :)

Nei, de skal ikke ha henne over helgen, de ville ha henne inne i natt for å unngå at hun fikk tilbakefall og måtte inn igjen i helga. Virket ikke som denne dyrlegen hadde noe metode for å finne ut sikkert om det var urinveisinfeksjon...  :klø seg: Syns det er litt rart, men det er kanskje bare sånn.

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #17 på: 09 Februar 2007, 16:24:55 »
Åja. Men bra de vil ha henne i natt så de er sikker på det går bra med henne :) Misforstod jeg da.

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #18 på: 21 Februar 2007, 08:05:46 »
Så bra at hun er bedre!! :bigarmhug:
Ally har urinveisinfeksjon nå, og vi opptaget det fordi hun hadde litt blod i urinen og hun gikk på do 10000000 ganger om dagen, men når hun tissa kom de bare litt. Nå pisser Ally som en travhest igjen  :hihi[1]:
Første gangen Ally fikk urinveisinfeksjon så tok de en urinprøve og påviste infeksjonen.