Skrevet av Emne: Kastrering/sterilisering ho katter  (Lest 4304 ganger)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kastrering/sterilisering ho katter
« på: 05 Februar 2007, 14:36:37 »
Hvordan er det der DU bor når du skal kastrere hokatta di (eller sterilisere på "folkemunne")... ?

Her får vi beskjed om å levere dem på morgenen i halv 9-9 tida, oxo skal de ringe når hun er ferdig.. altså de tar pusen når de har tid mellom alt annet, oxo ringer de meg.. Da jeg var med henne klokka 9 fikk jeg opplyst at hun ble tatt utpå dagen siden det var mye å gjøre.. Men at hun ble stående på bakrommet så lenge, og ikke hadde noen fare der.. Men alikevell; jeg har fri i dag for å ta meg av henne- og jeg kunne heller fått kommet med henne senere da.. Iallefall litt utpå dagen, så hun lille redde jenta slipper stå der i mange timer...

Nå er klokka over halv 3, og jeg har ikke hørt ett pip fra dem, men de sa jo det ble utpå dagen- men jeg bare liker ikke denne prakisen her :(

Hvordan er det hos dere, der DU bor? Er det likedan? Er det bare jeg som er overhysterisk?

:bigarmhug:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Kastrering/sterilisering ho katter
« Svar #1 på: 05 Februar 2007, 14:39:49 »
Her leverte eg dem inn halv 9 (verfall Kiara), også fikk eg melding når hun var tatt og at alt var gått iorden, det var vel i 1 tiden.. og at eg kunne hente henne etter 4..  :icon_idea:

eg skjønner jo at de vil ha de inn, for å måle vekt til narkosen og se kossen katten oppfører seg?! og etterpå vil de vel ha dem inne til oppservasjon et par timer..  :icon_idea:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05 Februar 2007, 14:46:40 »
Er samme praksis her, de vil vi skal levere på morgenen, og hente på ettermiddagen. De ringer når pus er klar til å hentes.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05 Februar 2007, 14:47:01 »
Her leverte eg dem inn halv 9 (verfall Kiara), også fikk eg melding når hun var tatt og at alt var gått iorden, det var vel i 1 tiden.. og at eg kunne hente henne etter 4..  :icon_idea:

eg skjønner jo at de vil ha de inn, for å måle vekt til narkosen og se kossen katten oppfører seg?! og etterpå vil de vel ha dem inne til oppservasjon et par timer..  :icon_idea:

Nei, de leverer dem ut med en gang dem er ferdige, de er ikke der til observasjon etterpå, det vet jeg, fordi forrige gang ba jeg dem ringe meg da de begynte å operere.. Oxo var jeg med en venninne som hadde 3 stykker (2 hanner og 1 hoe) og de ble tatt samtidig, og hadde time kl 11, og ble faktisk tatt akkurat, men sikkert siden det var så mange at de hadde satt av tid til det; iallefall så var ikke hun heller der til observasjon etterpå..

Utlogget Annitæ

• 25 år, Sarpsborg
  • Sjefskatt
  • *
  • Takket: 19
  • <3 Kiara og Alano <3
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05 Februar 2007, 14:57:04 »
Jeg leverte Kiara på morran, og hentet henne ved 16 tiden. Om det skjedde noe i mellom tiden skulle de ringe. Noe jeg var kjempe glad for at de ikke gjorde  :biggrin:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05 Februar 2007, 15:00:54 »
Er sikkert hysterisk jeg da men Moshe er bare så redd en katt. Jeg ringte dem nå, klokka er 3 og de var enda ikke begynt på henne :( Og de hadde ett dyr til som skulle kastreres før de kunne begynne på Moshe, så klokka ble iallefall 5.. :(

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05 Februar 2007, 21:06:29 »
Her synes jeg de sender katten hjem alt for tidlig... Bare etter et par timer...

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #7 på: 05 Februar 2007, 21:20:34 »
Vi leverte begge to på morningen,- de sa før tolv men vi må nesten levere før vi skal på jobb, så da blir det klokken åtte..
Hentet etter jobb. Men når vi steriliserte Tussi fikk Nasse lov til å være med å holde henne med selskap..

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05 Februar 2007, 21:24:38 »
Jeg vet ikke om det er forskjell på sterilisering og kastrering, men i allefall så var det sånn da jeg kastrerte Ludde, at jeg leverte han kvart på ni. Hun sa at de skulle ta han nesten med det samme (og det regner jeg med de gjorde). De ville ha han der til narkosen var gått ut. Så jeg fikk ikke lov å hente han før etter fire. Tror jeg var der ca halv fem. Da vi kom hjem tok det ikke lang tid før han var frisk og rask.

Jeg syntes det var veldig betryggende at han fikk være der så lenge. 

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #9 på: 05 Februar 2007, 22:11:32 »
Jeg leverte katten til mi bestemor kl 9 om morgenen. Skulle komme tilbake å hente henne kl 16.30. Møtte jo opp kl 16.30 jeg, og det var en trist dyrlege som møtte meg på kontoret. Han startet med å si "beklager", så ble det en pause der jeg tenkte "herregud katten er død". Så plutselig sa han: "fikk inn en påkjørt hund her, så jeg har desverre ikke rukket å sterilisere katten, men jeg kan gjøre det i natt, så henter du henne i morgen kl 9 om du vil.

Gjett om det var noen som ble skremt da da!  :morsomt:

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #10 på: 05 Februar 2007, 22:17:07 »
Puh! Kjente jeg mistet pusten bare når jeg leste dette her. Kan tenke meg du ble skremt da du sto der.
Fy Dyrlegen... dårlig gjort å skremme folk sånn.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05 Februar 2007, 22:37:59 »
Det er greit at katten er der etter han har blitt sterilisert/kastrert, men når hun må vente 7 timer FØR operasjonen synes jeg det er i lengste laget.. Jeg fikk henne med hjem med en gang hun var ferdig- var jo heller da hun burde vært noen timer- og ikke 7 timer FØR..

Jeg henta henne klokka 5...

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #12 på: 06 Februar 2007, 04:09:03 »
Mine ble levert på morran og hentet etter 17.00..
Syns det er greit jeg, de har fine bur de ligger i mens de er til "observasjon" så!
Akkuart når på dagen de var til pers aner jeg ikke.

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #13 på: 06 Februar 2007, 07:09:39 »
Jeg fikk mine hjem når de fortsatt var helt bortevekk, jeg :icon_eek:

Utlogget Aremeriel&Enya

• Fin pus
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #14 på: 06 Februar 2007, 10:06:13 »
Jeg dro til dyrlegen kl 19 med Enya, var der under hele operasjonen og hjemme igjen ca 20. Jeg har ingenting imot å få med en "borte vekk" katt. Er vant med det på hundene til foreldrene mine. I tillegg er jeg vant med å ha hester som er litt borte vekk etter neddoping i fbm. kastrering og andre mindre inngrep. Er det slike inngrep blir jo ikke hesten fraktet til dyrlege i noe fall.
Dyrlegen min er veldig flink til å forklare hva jeg skal passe på både mens de er borte vekk og etterpå. I fbm med kastreringen var det ikke så mye, siden han bare laget et snitt på flanken hennes (ca 1 cm) og smurte det inn med noe han kalte tjæreplaster, så jeg ikke trengte å rense engang. Da vi kom hjem, la jeg henne bare på siden på gulvet med varmeteppe under og bobleplast over for at hun skulle holde varmen, og passet på at halsen hennes var "strukket" ut slik at hun ikke skulle få pusteproblemer. Det største problemet med dette var da hun tisset på seg under narkosen og jeg måtte flytte på henne for å få tørket det. Hun skrek da, siden hun begynte å småvåkne, men ble fort stille igjen.
« Siste redigering: 06 Februar 2007, 10:08:30 av Aremeriel&Enya »

Utlogget vero9ca

• Super avhengig pus
  • Takket: 42
  • Fra Sandnessjøen og er 28 år
    • Vis profil
    • Sandnessjøen Omplassering
« Svar #15 på: 06 Februar 2007, 11:11:39 »
Syns det var uhørt lenge miss!! Men jeg har aldri måttet vente så lenge på dyrene vi har levert da! Men vi har som regel vert med når dem har gjort tingene med dyra da!
www.shod.nu  Sandnessjøen Omplassering

Det finnes to fluktmuligheter fra livets elendighet: musikk og katter

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #16 på: 06 Februar 2007, 20:27:27 »
Da Tchibi tok røntgenbilder fikk jeg henne hjem heeelt bortevekk.
De spurte om jeg ville de skulle sette oppvåkningssprøyte, men ettersom jeg måtte ta taxi hjem og ikke hadde bur så var det greiest å la henne sove!
Jeg hadde ikke bur fordi hun egentlig bare skulle ta vaksine, så jeg hadde putta henne i veska og tatt bussen..  :icon_idea:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #17 på: 06 Februar 2007, 20:52:27 »
Syns det var uhørt lenge miss!! Men jeg har aldri måttet vente så lenge på dyrene vi har levert da! Men vi har som regel vert med når dem har gjort tingene med dyra da!

Ja, om jeg hadde kunnet det så hadde jeg gledelig vært med. Ved kastrasjon av hanner er jeg alltid med, men ved operasjoner så er det jo sånn de gjør det :(

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #18 på: 06 Februar 2007, 20:56:43 »
Det var utrolig lenge. Når perseren vår ble sterilisert så hentet jeg henne etter 2 timer tror jeg, om jeg husker riktig.
Og når jeg kastrerte gutta nå hentet jeg de etter 45 minutter.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #19 på: 06 Februar 2007, 21:10:43 »
Det var utrolig lenge. Når perseren vår ble sterilisert så hentet jeg henne etter 2 timer tror jeg, om jeg husker riktig.
Og når jeg kastrerte gutta nå hentet jeg de etter 45 minutter.

Guttene har jeg alltid vært med inn på, de får man ta med engang.. Men med jentepusene tar det lengre tid, så da må man levere dem inn. Jeg vil heller ha en time oppsatt og komme med pusejenta, oxo kan de jo heller ha dem der ei lita stund ETTER kastreringa, og ikke 7 timer FØR. Det er det jeg reagerer på.. Katten min er så nervøs ei jente så jeg synes ikke det var noe gøy at hun måtte vente så lenge på den lille dyreklinikken..
men men.. Jeg håper det blir bedre om 14 dager da det er Isis sin tur :) Da skal jeg ringe på morgenen å høre om de tror det blir sent før de kan ta henne :)