Skrevet av Emne: Flytting med katter!  (Lest 800 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Flytting med katter!
« på: 07 August 2005, 21:15:37 »
Jeg skal nå flytte i en større bolig, et hus, lengre nede i bygda. Hva skal jeg gjøre for at hann katten skal få en mykest mulig overgang??? For at han ikke skal stikke av og opp til der vi bor nå? Bør jeg ha han inne de første dagene? Jeg vet jeg ikke klarer å få han til å bæsje på kasse, for det er han ikke vant til! Kan jeg slippe han ut med det samme?

Kommer hokatten min til å få problemer? Hun er innekatt. Der er en stor veranda oppe i huset, som hun kommer til å få være på om dagene, hun er vant til en liten terasse, så akkurat det kommer jo til å bli supert! :)

Der er en hund som bor i huset rett ved siden av, som huseigeren var så redd for. Hun hadde opplevd før at en katt hadde hoppa opp i ansiktet på hunden og klort han opp, og var veldig skeptisk på han vi har, om han kom til å gjøre det samme. Jeg forsikra henne om at, nei selvfølgelig gjør ikke katten min slik! For så vidt jeg vet så holder han seg unna andre dyr, katter som hunder.. slåss med katter av og til, greit nok, men her er jo hunder her som stikker av, og går løst somme tider, og jeg kan ikke si at jeg har sett katten oppetter hunden?? Og om det eventuelt skjer, så må han jo holdes inne.. eller evt omplasseres, noe som overhodet ikke er aktuelt!  :mad:  Katten min er snill og kosete, og veeeldig hengiven til andre mennesker, mens den katten som gikk til angrep var visst veldig agressiv.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Flytting med katter!
« Svar #1 på: 08 August 2005, 00:19:31 »
Om du skal flytte så vil jeg nok (kanskje desverre) anbefale at du holder ham inne i minst  en mnd (4-6 uker) slik at han blir vandt med sitt nye hjem og forstår at det er der han nå hører hjemme. Om ikke kan du risikere at han legger ut på tur for å finne "hjem" igjen. Det vil ta litt tid før katten ser på det nye huset som sitt nye hjem og forstår at det er der han skal bo nå.

Om han ikke liker å gå på kasse så vil han nok gjøre det om han MÅ.

Innekatten din vil også komme til å reagere på flyttingen, det kan bli litt stressende med nye omgivelser, men hun vil nok etter noen dager komme til å slå seg til ro når hun blir kjent med sitt nye område.

Utlogget Lille Pu

• Nytt medlem
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
Flytting med katter!
« Svar #2 på: 10 August 2005, 16:36:56 »
Det er ikke sikkert han kommer til å legge i vei noe sted, da. Det gjorde ikke Pu da vi flyttet for noen få år siden. Vi flyttet bare en km lenger opp i det samme boligområdet, så hun kunne fint ha gått tilbake til det gamle hjemmet om hun hadde villet det. Det er ingen spesielt trafikkerte veier i mellom, bare hus og hager.

Vi var jo spente på hvordan det ville gå, og vi holdt Pu inne den første kvelden og den første natta, man hun er vant til å ta seg noen turer ut hver dag, og det var i juni, så hun var ganske desperat da dag 2 opprant. Dermed ble jeg med henne ut, slik at jeg kunne holde øye med henne. Alt hun gjorde var å inspisere de nye omgivelsene. Da hun hadde gjort det ei god stund, tok jeg henne med inn igjen. Neste tur ut fikk hun gå alene, og det gikk helt fint. Hun holder seg omkring det nye hjemmet, og har aldri gjort noe forsøk på å oppsøke det gamle, såvidt jeg vet. Hun har jo alt hun trenger her, og er nok ganske avhengig av å holde seg i nærheten av oss også.

Så mitt råd er at du følger med på hva pusen din gjør på det nye stedet. Prøv å holde ham inne så lenge du kan, og bli med ham ut de første gangene. Og ettersom dere skal bo i den samme bygda som før, så kunne dere jo avtale med noen av deres gamle naboer at det melder fra hvis de ser pusen deres der igjen, slik at dere kan hente ham.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
skal ikke flytte alikavel...:(
« Svar #3 på: 10 August 2005, 17:18:52 »
vi skal visst ikke flytte likevel... De er visst noen dumme nek som er vanskelige å ha med å gjøre, de ombestemte seg med katten flere ganger, og til slutt så ville de skrive kontrakt om katten. Men da sa jeg: Nei vet dere hva! Jeg gidder ikke være avhengig av en kontrakt som kan få oss utkastet pga av en uskuldig liten katt! Får nå være grenser!  :mad:  

De er visst noen brød haud hele gjengen. Dattra til hun som eier huset har en hund, og jeg har sett henne slippe hunden, som ikke eier oppdragelse, på en uskyldig katt! :mad:

Så slik gidder ikke jeg å bo! Når det er så store problemer med en liten katt, hva kommer det da til å bli med andre, større ting????  :mad:

Møkka folk! Skjønner ikke hva folk har i mot katter! Andre plassen vi har mista hus no pga at de misliker katter...  :mad:  :mad:  :mad:  :mad:  :mad:  :mad:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Flytting med katter!
« Svar #4 på: 10 August 2005, 17:20:53 »
Æsj så teit da, prøve å finne en leilighet der eieren av huset ikke har hund neste gang :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
  • Takket: 55
    • Vis profil
Flytting med katter!
« Svar #5 på: 10 August 2005, 17:42:51 »
så kjipt, hadde blitt ganske irritert eg og :mad:
gleda seg ti å flytte og så kjem sånt...bra vi slepper sånt, men eg ser fram til å få meg eget hus alikavell.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Flytting med katter!
« Svar #6 på: 30 November 2005, 14:02:17 »
Nå ser det ut til at vi skal flytte alikevel, men til et annet hus... Så det blir litt kinkig med Ozzy.. Huset ligger rett ved hoved veien, så å få han til å bli innekatt kommer til å blir et styr! Jeg slipper ikke en skogsvandt katt ut til en hovudvei! Kanskje med tiden.. men.. nei, tror jeg komme til å gjøre stor innkjøp av doer, senger og klatrestativ og seler, så får vi heller tole hylingen og masingen ei stund! Får jeg det til så blir Ozzy innepus ja..  Håper bare vi får huset, samboeren har nemlig blitt truet for tredje gang nå av naboen, som er bosnier, drikker mye (og kjører!) og er ikke helt bra i hodet sitt. Han sa i sted at vi parkerte for nært bilen hans (noe som vi IKKE gjør) og sa at noen måtte ringe politiet, for en av de to kom til å bli drept :shock: når de skulle sloss... Ehhh... han er helt koko i hodet, men nå er det nok, skal si fra til politiet. Har blitt litt redd nå, sitter egentlig bare å venter på at Ozzy skal henge i et tre, drept... Psyckofan! :mad: