Skrevet av Emne: statisk elektrisitet....OUCH  (Lest 1535 ganger)

Utlogget Niquex2

• Fin pus
  • Takket: 3
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
statisk elektrisitet....OUCH
« på: 04 Februar 2007, 12:50:04 »
Katta mi, Nero han knitrer og får støt uansett hva han kommer borti(ikke bare fleecepledd-for det har jeg fjernet nå). Det kan være sofaen, et annet pledd, en pute, genseren min. Han er helt ekstrem! Han er veldig langhåret. Er det noe slags spray å få kjøpt et sted??
Og går støtet helt inn til huden hans eller bare i pelsen`? Han reagerer aldri når det skjer, kun jeg som gjør det  :o
**It's better to wear furry slippers than carpeting the whole world**

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: statisk elektrisitet....OUCH
« Svar #1 på: 04 Februar 2007, 12:52:30 »
Eg byttet for eg.. og det hjalp litt.. ka for får pusen din?
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Nova

• Gjest
« Svar #2 på: 04 Februar 2007, 13:50:09 »
Katta mi, Nero han knitrer og får støt uansett hva han kommer borti(ikke bare fleecepledd-for det har jeg fjernet nå). Det kan være sofaen, et annet pledd, en pute, genseren min. Han er helt ekstrem! Han er veldig langhåret. Er det noe slags spray å få kjøpt et sted??
Og går støtet helt inn til huden hans eller bare i pelsen`? Han reagerer aldri når det skjer, kun jeg som gjør det  :o

Jada. Gå inn på www.stargate.nu

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #3 på: 04 Februar 2007, 14:21:49 »
Det finnes mange anti-stat sprayer på markedet. På stargate finner du, og det finnes sikkert i dyrebutikken der du bor også..

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04 Februar 2007, 16:40:38 »
Statisk pels kan vel også komme av tørr inneluft nå som det er kaldt ute og det fyres innendørs. Nå vet jeg ikke om du fyrer med vedovn eller om det er panelovner som står for varmen, men du kan jo forsøke med luftfukter også for å få bedre luft innendørs, det kan også ha god effekt på pelsen.

Utlogget Niquex2

• Fin pus
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07 Februar 2007, 13:03:34 »
Gir han IAMS for. Det dyrlegen anbefalte.
Fyrer kun ved hjelp av varmekabler...
Han får jo støt når jeg børster han også. helt umulig. Men skal ta meg en tur innom stargate siden:)
**It's better to wear furry slippers than carpeting the whole world**

Utlogget Luna

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 10
    • Vis profil
« Svar #6 på: 08 Februar 2007, 11:26:03 »
Hadde akkurat samme problemet tidligare. Har en birma så er en del pels på han. Eg kjøpte en anti statisk spray på dyrebutikken Komme desverre ikkje på namnet i farten. Men han har i alle fall ikkje hatt problem med statisk pels etter det. Problemet var at Spike var livredd sprayflaska  :icon_question: Fatter ikkje koffor. Det blei vanskelig å få det i pelsen hans. Gjekk bra da. Måtte berre ta tida til hjelp  ::)