Skrevet av Emne: Slem nabokatt  (Lest 1794 ganger)

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • Kjønn: Kvinne
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
Slem nabokatt
« på: 01 Februar 2007, 22:45:30 »
Vi har en katt i nabolaget her som er skikkelig slem mot andre katter.
I kveld måtte jeg ut å lete etter Ludde fordi han ikke kom da jeg ropte på han.

Jeg så gulkatta på parkeringsplassen. Og så hørte jeg små klunk under en bil. Der lå Ludde og gjemte seg. Jeg prøvde å lokke han frem, men så fort han forsøkte seg utenfor bilen så kom gulkatta hoppendes på han. Det var helt forferdelig å stå å høre på skrikene hans uten å kunne hjelpe til.

Etter noen basketak kom Ludde seg under bilen igjen. Gulkatten sto utenfor. Jeg gikk bort og skremte han unna. Etter en del mer lokking turte Ludde å åle seg frem igjen og løp hjem. Det ser ikke ut som han har noen skader. Det var noen hår som var blitt røsket ut, men så vidt jeg kan se så var det alt. Nå har han vasket seg kjempegrundig og spist litt mat. Jeg tror han har det bra.

Men hva kan man gjøre med sånne slemme nabokatter?

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
SV: Slem nabokatt
« Svar #1 på: 01 Februar 2007, 23:09:10 »
Huff, stakkars Ludde da  :icon_sad:
Ikke noe artig når det er slik når han skal være ute.

Terroristpus den andre katta  :icon_mad:

tvb_86

• Gjest
« Svar #2 på: 01 Februar 2007, 23:11:05 »
stakkar  :icon_sad: samme skjedde med lissi. nabokatten her jaget henne, men hun ville slåss hun så han fikk seg en over nesa gitt så det smalt. og siden har han holdt seg unna. men han begynt løpe og hoppe på henne bakfra  og da ble hun sint.
noen puser er sånn at de tror det er kun de som kan være på "sitt " sted.. og dessverre kan de faktisk bli en trussel for andre katter. noen er ganske gale og vokter jobben sin LITT for godt. trøst ludde og si at han skal ikke bry seg om den styggedommen ute  :bigarmhug:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 02 Februar 2007, 10:51:44 »
Vet du hvem som eier den katten? Snakke med dem og spør om han er kastrert (noe eg ikke tror den er  :whistling: ) vist ikke, kanskje anbefale at de gjør det?  :icon_idea:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #4 på: 02 Februar 2007, 11:04:18 »
Den er ikke kastrert.

Har litt inntrykk av at de kanskje ikke kommer til å ville bruker penger på å kastrere katten.
Den er ute så og si hele tiden. Ser ofte at matskålene hans står på trappa der.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #5 på: 02 Februar 2007, 11:12:25 »
Kanskje prøve å snakke med dem likevel? fortelle at katten dems terroriserer andre katter?  :icon_idea:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

tvb_86

• Gjest
« Svar #6 på: 02 Februar 2007, 11:46:39 »
Den er ikke kastrert.

Har litt inntrykk av at de kanskje ikke kommer til å ville bruker penger på å kastrere katten.
Den er ute så og si hele tiden. Ser ofte at matskålene hans står på trappa der.

jeg kjenner meg så igjen her. naboen her er nok heller ikke det.:( dessverre for den da. pusen til naboen er ute 24 timer i døgnet tror jeg. bare inne og spiser og ute igjen. er ikke ofte jeg ser den inne. da hadde jeg blitt lei meg jeg. om lissi bare hadde bodd ute.. for meg hadde det ikke vært noe vits i å ha en katt da.. det er jo et kjæledyr det :) skal jo kose med det og se det også  :bigarmhug:

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #7 på: 02 Februar 2007, 12:04:03 »
Helt enig!

Aller helst ville jeg hatt en innekatt. Men jeg ser jo at Ludde har veldig godt av å være ute. Etter at vi begynte å slippe han ut har han blitt en helt annen katt. Mye mer kosete og fornøyd. Heldigvis er han aldri lenge ute om gangen. Stort sett er han fornøyd etter en halvtimes tid. Innimellom er han ute en time eller halvannen. Men aldri lenger. Det er jeg skikkelig glad for!

tvb_86

• Gjest
« Svar #8 på: 02 Februar 2007, 12:49:22 »
Helt enig!

Aller helst ville jeg hatt en innekatt. Men jeg ser jo at Ludde har veldig godt av å være ute. Etter at vi begynte å slippe han ut har han blitt en helt annen katt. Mye mer kosete og fornøyd. Heldigvis er han aldri lenge ute om gangen. Stort sett er han fornøyd etter en halvtimes tid. Innimellom er han ute en time eller halvannen. Men aldri lenger. Det er jeg skikkelig glad for!

sånn er min også :) er ute en time også blir hun lei og kommer på døra her igjen :) bare og lufter seg og klatrer litt og er etter kråka.  :le[1]: jeg ser henne fra vinduet. og når jeg roper kommer hun :)
ja, alle katter har nok egentlig godt av å være ute, men alle har ikke mulighet, det har jo jeg :) jeg bor ved en skog så hun er der oppi :) men når naboen kommer, da vil hun bli hentet inn igjen  :icon_sad:

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #9 på: 02 Februar 2007, 12:59:13 »
Ja de er nok gøy for kattene å være ute... Men ikke så veldig gøy når de har sånne katter som jager de...
Mine katter får da ikke gå ute... det er ikke noe grønt eller trør å gå ut i her vi bor nå..
Men når vi flytter skal vi lage en stor fin utegård :)
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #10 på: 02 Februar 2007, 13:09:08 »
Det er lite å gjøre med en katt som eier teretoriummet din katt har kommet på.

Vi har en katt i nabolaget som er lik denne pusen som ikke er så snill. Heldigvis er mine bare inne, men et ene vinduet i huset er i bakke nivå og der kommer naboens katt og forteller oss hvem som eier gården våren. Hun er så sint at hun hyler og freser, ja til og med spytter på vinduet.

Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
  • Takket: 4
    • Vis profil
« Svar #11 på: 02 Februar 2007, 16:33:55 »
Mine mormor og bestefar og min grandonkel fikk hver sin katt omtrent samtidig :) Hunnkatter. De ser hverandre sjelden, men det er en stor svart hannkatt som er ekkel med dem. Onkelen min sin jentepus tør ikke være ute lenger den! Mormor sin ble til og med skremt utfor taket, det er 2 etasjer ned!!! Gikk heldigvis bra, men fy for en ekkel katt! Stor og svart og slem!!