Skrevet av Emne: Rastløs pus  (Lest 1571 ganger)

Utlogget Anna

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
Rastløs pus
« på: 31 Januar 2007, 22:31:03 »
Nå fikk jeg Missi i hus for snart en uke siden. De første dagene sov hun mye og virket rimelig utslått.. hun hadde da nettopp også blitt sterilisert. Nå de siste dagene er det blitt mer futt i henne og hun gidder faktisk også å leke med lekene sine, noe hun slettens ikke har hatt ork til i begynnelsen  :fnis[1]: I går og i dag har hun virket veldig rastløs, gått til døren og mjauet og vært mye i vindusposten og sett ut. I tillegg dilter hun en del etter meg og vil ha oppmerksomhet når jeg er mest opptatt med noe  :icon_lol: Hun får jo mye oppmerksomhet og kos her, både fra oss voksne og 5åringen i huset så jeg er ikke bekymret for det. Er helst denne trakkingen frem og tilbake i leiligheten som jeg tenker på i tillegg til all mjauingen ved døren som bekymrer meg.. vil jo ikke at pus skal kjede seg  :icon_question: Noen som har opplevd noe lignendes?

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
SV: Rastløs pus
« Svar #1 på: 31 Januar 2007, 22:48:52 »
Har hun vert utekatt før?
Misty har bare vert inne så hun mjauer ikke ved døren, for hun synest biler å annet er skummelt,
så hun il heller ikke ut... Å de skal hun heller ikke...
Men har hun gøye leker? noen som kansje holder henne i aktivitet når hun er alene?
Ellers holder henne i aktivitet.. at hun ikke trenger å spirnge etter det selv...
Fks. en tråd med mus i som henger fra et klatrestativ eller noe...?
Hun går seg nok til.. :P
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget Anna

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #2 på: 01 Februar 2007, 00:42:28 »
Hei Siri og takk for svar  :biggrin:
Det jeg vet om henne er at hun ble født ca sommeren 05 ut ifra alderen dyrlegen tilsa. Hun ble funnet på gaten da hun var gravid for ca 5 mnd siden. En dame fant henne og tok henne til seg til hun fikk kattungene og deretter ble DB kontaktet fordi damen ikke kunne ha noen av de selv. Siden den gangen har hun jo vært inne, først hos damen, deretter hos DB.. og nå hos meg. Før den tid vet jeg at hun har gått på gaten, hun var dehydrert og utsultet da hun ble tatt inn i hus. Jeg regner med at hun godt nok vet hva det vil si og være ute.. vi har heldigvis to ytterdører man må gjennom for å komme ut, en dag min samboer åpnet ytterdøren for meg (den aller ytterste) hadde hun lusket seg ut av leiligheten bak han. Hun er jo nettopp flyttet her, og nettopp blitt sterilisert så selv om jeg bestemmer meg for at hun skal få være ute, så får hun ikke være ute nå likevel fordi hun nettopp har kommet hit til oss. Hun har noen leker som vi kjøpte sammen med det opprinnelige utstyret, noen baller, mus og en stang med en snor der det henger en catnip ku i  :fnis[1]: Kanskje jeg skulle kjøpe et sånt rundt hjul som har en mus/ball som går av seg selv når katten dasker i den eller noe lignende. Vi er jo som oftest hjemme så hun er alene max 2-3 timer i døgnet så jeg tror ikke hun mjauer av den grunn. Synes synd på henne når hun mjauer  :icon_frown:

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 på: 01 Februar 2007, 11:00:39 »
jah de har en sånn rundtin på feks zoo suply, en blå med en ball inni... den
elsker de fleste katter... kan sitte i flere timer med denne baller :)
Kande det er vert å prøve?? :)
Håper det går bedre...Vet det ikke er gøy med mjauing..
Man vil jo gjøre det alle beste for dyrene, men hun roer seg nok :)
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget Anna

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #4 på: 01 Februar 2007, 16:27:43 »
Jeg har bestilt på Zoo Supply tidligere så jeg tror jammen jeg skal se etter en sånn sak med ball i =) Jeg var på Lidl og kjøpte leker til henne nå nettopp.. og av alle lekene hun fikk så ble hun helt oppspilt av en liten tøymus.. jeg var sikker på at hun skulle like en av de større lekene derfra, men nei.. pusekattene vet helt klart hva de vil selv og er skikkelige uforutsigbare enkelte ganger  :fnis[1]: I dag har hun ikke mjauet noe, hurra.. kanskje det avtar etterhvert  :jippi[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #5 på: 01 Februar 2007, 16:30:13 »
 :whistling: Om du skal bestille fra zoo suply igjen, bruk gjerne linken neders på siden her  :whistling:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Anna

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #6 på: 01 Februar 2007, 16:34:03 »
Det kan jeg gjøre  :biggrin:

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #7 på: 01 Februar 2007, 18:12:48 »
Det kan jo også hende hun er ensom..hos DB har hun sikkert hatt plenty av pusevenner, hos den damen hadde hun ungene sine og på gata hadde hun sikkert en del venner der og. Vet ikke helt hvordan man skal løse et slikt problem da, annet enn å skaffe en ny en.  :icon_frown:

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01 Februar 2007, 18:20:56 »
Misty (huspusen min) har ikke vert ensom hvertfall...
Nå har Thalia lagt seg på fanget mitt å såvnet, å Misty er sur som F...
Men men... håper det går over, koser jo med begge 2... vi sitter i sengen å nå
har Misty lagt seg ned litt lenger borte...
Hun liker ikke dette...
Hilsen Siri Jeanette.

Utlogget Anna

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #9 på: 01 Februar 2007, 20:15:48 »
Jo jeg er klar over det, men hos DB hadde hun ikke noen andre heller fordi hun var på isolat pga ringorm. Hun var helt alene der inne etter at kattungene ble plassert i nye hjem. Akkurat nå må hun være inne fordi hun er helt ny her så jeg kan ikke slippe henne ut sammen med andre katter... og ang en ny katt er det i følge DB ikke en mulighet, noe som jeg synes er litt dumt fordi jeg alltid har ønsket meg flere enn èn katt. Dyrlegen har gitt DB beskjed om at fordi hun har hatt ringorm så må hun være enepus i sitt nye hjem og det ga DB meg beskjed om etter at jeg hadde bestemt meg for å ta henne.. mens vi satt der og skrev under på diverse papirer. Jeg ville valgt henne uansett om jeg hadde fått denne infoen da jeg spurte om henne fordi jeg er så utrolig sjarmert av henne.. men likevel litt trist at vi ikke kan få en til. Jeg har likevel lurt på om jeg skal spørre en annen dyrlege om hva han synes.. om det er litt ekstremt at vi aldri kan ta inn en ny en fordi hun har hatt ringorm, eller om det bare er slik det er  :klø seg:

Misty blir nok glad for sin nye venninne i lengden skal du se, bare gi de litt tid så kommer det seg nok  :dobbellove:

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 på: 01 Februar 2007, 20:26:09 »
Det var jo trist at hun bare kan være aleine...
Når jeg hadde hest fikk 2 hester i stallen ringorm, men de kunne jo være med andre hester...
Er nok ikke de samme med katter da.. hmm...
Jada det går nok greit me de, tat tia til hjelp.
Hilsen Siri Jeanette.

Utlogget Anna

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #11 på: 01 Februar 2007, 20:29:13 »
Jeg synes jo selv det høres rart ut.. hun er jo behandlet for det, men kanskje det likevel kan gå utover andre katter? Hmm.. kanskje jeg skal lage en ny tråd ett sted og se om andre har erfaringer med dette  :)

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 01 Februar 2007, 20:29:52 »
ja det var jo en ide :)
Hilsen Siri Jeanette.