Skrevet av Emne: Katter som ikke liker våtfòr??  (Lest 2379 ganger)

Utlogget Anna

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
Katter som ikke liker våtfòr??
« på: 31 Januar 2007, 22:11:04 »
Er det rett og slett mulig at noen katter ikke liker våtfòr?  :klø seg:
Jeg prøvde for første gang i dag å gi Missi våtfòr og hun var absolutt ikke noe hypp på det  :morsomt: Hun bare snuste på det, skrapte litt over det med labben på gulvet og gikk derfra.. så jeg lot det stå der litt men hun brydde seg ikke noe om det senere heller. Så jeg tenkte at kanskje det var typen hun ikke likte, så jeg prøvde kalkun istedetfor okse.. men nix. Fremdeles ikke noe suksess.. så da kokte jeg fisk til henne, og DA fikk pipen en annen lyd. Det gikk mer enn gjerne ned på høykant. Så nå lurer jeg på om frøkenen er så kresen at hun kanskje kun vil ha fisk til kos?  :icon_rolleyes: Hva gir dere kattene deres? Det merkelig er at da jeg åpnet en boks med mais og hun hørte lyden av boksåpneren ble hun helt tullete og kom løpendes, malte høyt og snodde seg mellom beina mine på gulvet. Hun var virkelig høylytt og mjauet masse så hun trodde visst at det var boksemat.. hm.

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • Kjønn: Kvinne
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
SV: Katter som ikke liker våtfòr??
« Svar #1 på: 31 Januar 2007, 22:16:13 »
Katter kan nok ha veldig sterke meninger om hva som er godt.
Ludde er veldig glad i tunfiskmaten fra first price. (Han får den ca et par ganger i uka)

Utlogget Anna

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #2 på: 31 Januar 2007, 22:26:18 »
Jeg kjøpte maten på vanlig matbutikk.. kanskje hun er blitt fin på det. Hills har jo noe mat på boks også som ikke er så dyr.. kanskje jeg skal prøve den, evnt raske med meg ett par forskjellige typer mat når jeg er rundt om på matbutikkene her.. før eller senere finner jeg kanskje noe som hun liker  :fnis[1]: Denne maten var ikke hakket, mer som mos.. muligens hun liker f.eks biter i saus eller noe  :icon_cool: Og ja... pusekatter kan visst være meget sære og kresne  ;D

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #3 på: 31 Januar 2007, 22:31:56 »
Ludde er ikke noe glad i de med biter. Han bare slikker av sausen, og så ligger bitene igjen.
Dne first price som jeg nevnte er sånn mos. Den elsker han. Men de har noe ala det samme på Rema, den er med Kylling og det er ikke like godt...

Utlogget Anna

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #4 på: 31 Januar 2007, 22:41:19 »
Missi er jo ny til oss, så vi blir vel kjent med hva hun liker etterhver. Kan prøve first price også, kanskje det blir hit med en gang  :icon_smile:

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #5 på: 31 Januar 2007, 22:55:19 »
Misty liker også den fra first price :)
Men hun liker veeldig godt den ene typen fra butikken shiba, kan de hete noe i den duren?
Det er kylling, hun elsker deg...
Men hun spiser egentli alt da... Hun blir også veldig giret omjeg lager til noe godt til henne på
kjøkkenet... :) ruller rundt på gulver å piper litt :)
*mat mat mat*
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #6 på: 31 Januar 2007, 23:14:28 »
Ludde er veldig glad i tunfiskmaten fra first price. (Han får den ca et par ganger i uka)
Vet du jeg ville ikke gitt katten tunfisk så ofte.
Ikke sikkert du er klar over det, men tunfisk inneholder mye metall + at det er egentlig for mye salt i den.
Tunfisk står faktisk på listen over "farlig" mat for katter.

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #7 på: 31 Januar 2007, 23:18:37 »
Vet du jeg ville ikke gitt katten tunfisk så ofte.
Ikke sikkert du er klar over det, men tunfisk inneholder mye metall + at det er egentlig for mye salt i den.
Tunfisk står faktisk på listen over "farlig" mat for katter.

OJ!! Nei, det var jeg virkelig ikke klar over!  :rødmeja:
Tusen takk for at du sa ifra. Nå må vi kutte ned på det.

Har sett at de har noe med laks også. Er det bedre?

Utlogget Anna

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01 Februar 2007, 00:44:08 »
Det er ikke Sheba jeg har men noe lignende *skynde meg til skapet for og se hva* Den heter Gourmet Gold og er veldig lik på Sheba i konsistens. Hmmm.. kanskje det er smaken hun ikke liker?  :morsomt:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #9 på: 01 Februar 2007, 00:55:16 »
Er kun Sheba, og gourmet gold som går ned på høykant her, sånne whiskas, kitekat, osv er det kun Garfield som spiser litt av, er visst ikke noe godt det  :icon_rolleyes:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Anna

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #10 på: 01 Februar 2007, 01:23:35 »
Min pusekatt er visst stikk motsatt  :fnis[1]: Får heller kjøpe 2 kroners maten de har på Lidl, kanskje det er mer populært? Ser ut til at hun ikke liker de typene som kostet mest og som jeg trodde hun ville like best  :icon_neutral:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #11 på: 01 Februar 2007, 03:02:00 »
Katter er ekstreme vanedyr da, så om hun ikke har spist noe særlig med våtfor før, så er det ikke rart hun ikke syns noe særlig om det nå...

Favoritten her i huset er Sheba Kyllingbryst.
Det er svindyrt, men skal man først være bortskjemt pusetatt sååå...  :icon_neutral:

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #12 på: 01 Februar 2007, 11:15:37 »
Jah shebe kyling bryst her også :) de liker vist de sammen...
Men ang den Tunfisken... Den får ikke misty så ofte da...
Men kan jo godt skylle den i vann... da skyller du av saltet.. :)
Og om hun liker fisk kan du jo koke litt fisk å heller fryse det ned?
Det hadde min kjære "sviges" gjort å jeg var så heldig å fikk noen posjoner!!
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #13 på: 01 Februar 2007, 15:14:44 »
Crazy liker ikke våtfôr :icon_neutral:

Har forsøkt alle slag, men er igrunn like greit, for ho er på slanker'n stakars :hihi[1]:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #14 på: 01 Februar 2007, 16:01:00 »
her i huset så er alle glade i blautfôr, uansett hvilken slag de får, bruker som regel våtfôr poser ifra whiskas..bortsett ifra carmen, min lille sære skillepaddejente....hun slikker kun i seg sausen, men lat bitene ligge, men idag ¨så fikk de alle sammen ett par beger med hills adult boksmat med laksesmak å jammen meg gikk det ned på høykant....litt rart for jeg har prøvd det før til dem, men da har ingen vært no særlig interrisert, men nå gikk det ned på høykant...har blitt litt mer kjekke også, er posjonsboks nå, istedet for å lagre demi kjøleskapet, er 85gram i dem nå!! det er jo slik pate lignende...
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Anna

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #15 på: 01 Februar 2007, 16:32:27 »
I dag prøvde jeg rett og slett en ny vri.. jeg gikk på Lidl (billigbutikk) og kjøpte den billigste maten jeg kunne finne, 4.50 for en stor boks - og jaggu meg falt den i smak! Hun spiste ca halvparten av det hun fikk av meg før hun satte i en storsatt stelle prosess av seg selv - og meg  :hihi[1]: Jeg kjøpte den med kylling i, de hadde andre også så nå blir det spennendes og se hvilke andre typer mat hun liker.. kanskje hun rett og slett synes at dyrt ikke alltid er best  :fnis[1]: Jeg har lyst og prøve Sheba til henne, men siden det er sånn patè er jeg ikke sikker på om hun vil like den.. det gjenstår å se. Merkelig så forskjellige kattene er når det gjelder det aller meste  :biggrin: