Skrevet av Emne: Innekatt?  (Lest 1707 ganger)

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Innekatt?
« på: 31 Januar 2007, 13:48:11 »
Jeg har to skjønne katter, og foreløpig har de vært innekatter. Men nå på mandag skal minstmann kastreres, så da er det vel ingenting som sier i mot at de kan få løpe ute litt  :) (hvor lenge etter at han er kastrert kan de gå ut forresten?) Eneste "problemet" er at jeg muligens flytter nå i løpet av våren/sommeren. Kan være det da blir leil i 4etage, og da blir det jo vanskelig med utekatter! Er det da like greit å ha de inne nå også, til jeg har funnet ut om jeg flytter og hvor?? Så de ikke "lures"?

Lurte også på hvor lenge det er forsvarlig å la de være alene hjemme. Snakker ikke om uker her, seff, haet døgn? halvannet? og selvfølgelig med mat og vann og selskap av hverandre, bare lurte på om dere har noen erfaringer?

takk takk  ;D

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Innekatt?
« Svar #1 på: 31 Januar 2007, 13:58:05 »
Hadde eg vert deg, hadde eg holdt dem inne til du fant ut kor du skal flytte henn, sånn at de ikke blir vandt med å løpe ute for så å bli innekatter igjen :(
Selv ville eg holdt de inne en måned etter kastrering, men eg er skikkelig hønemor når det gjelder kattene mine  :fnis[1]:

Her får de ikke være hjemme alene mer en MAX 1 døgn, er eg vekke mer en det får eg svigers til å kikke innom og fylle på med mer mat og vann (har vannfontene)  :icon_idea:

How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #2 på: 31 Januar 2007, 14:00:34 »
Tror jeg hadde holdt dem som innekatter til jeg visste noe mer, etter at de er kastrert skal de holdes inne minst to uker ( tror jeg det var  :hmmmm: ) sånn at sårene får grodd sammen skikkelig.
Går veldig fint an å være vekke fra puser i et døgn eller to, særlig om de er to stykker som kan holde hvarandre med selskap, husk på mat, vann, rene dokasser, og lys i minst et rom  :icon_smile:

om du skal være vekke mer enn tre dager må du ha tilsyn til pusene, det beste er da at noen du kjenner kommer innom og mater og koser med dem  :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #3 på: 31 Januar 2007, 14:08:53 »
Supert :) takk for svar!! Da venter jeg med å slippe de ut til jeg vet no mer, og Hvertfall til Porsche er grodd sammen igjen  :klø seg:
Så de kan greie seg opp til 2 døgn? En helg altså? Om vi drar fredag kveld og kommer hjem søndag formiddag?

Takk igjen :)

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #4 på: 31 Januar 2007, 14:34:21 »
Tror også jeg ville hatt dem som innekatt så lenge du vet hvor du skal flytte osv.
Mine skal være innekatter, de har ikke vondt av det... Jeg bruker gangen som oppholds sted når eg ikke er hjemme,
det meste de har vert alene er en 8 timers arbeidsdag da jeg har vert på jobb...
Men de klarer seg i hverandre sitt selskap og så lenge de har nok mat og vann :)
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #5 på: 31 Januar 2007, 14:44:10 »
Jeg ville oxo hatt dem som innekatter frem til jeg viste angående bosituasjon :)

Nova

• Gjest
« Svar #6 på: 31 Januar 2007, 14:44:42 »
Så de kan greie seg opp til 2 døgn? En helg altså? Om vi drar fredag kveld og kommer hjem søndag formiddag?

Nei, nei. Bare hvis du får noen til å komme hjem til deg og mate de og gi de friskt vann + ta dokassen. DA kan de greie seg.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #7 på: 31 Januar 2007, 14:56:36 »
Pusene klarer seg uten tilsyn en helg, så lenge de har heverandre og mat og vann, vi har gjort det mange ganger, går helt bra  :icon_smile: ( men er alltid bra om man har anledning til å la andre passe på da, men det går veldig bra her i huset iallefall  :dulte:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Nova

• Gjest
« Svar #8 på: 31 Januar 2007, 15:25:12 »
Jeg er kanskje litt hysterisk da :icon_frown: Men jeg tenker sånn at hvis det skulle skje noe f.eks fredags kveld eller natt, så hadde det vært trist om de ikke fikk hjelp før på søndag kveld.

Utlogget Bemyself

• Meeko, Knerten, Mimzy, Peico og Lissy.
  • Skravlepus 2
  • Takket: 146
    • Vis profil
« Svar #9 på: 31 Januar 2007, 15:45:25 »
Jeg reiser fra pusene mine en helg, men jeg er så heldig at jeg har stort sett folk i samme hus som lukker de ut og inn løpet av dagen.
Men det hender de er bortreiste, og kattene har klart seg kjempe fint en helg. Men utover det bør man ha tilsyn til dem.
Men de er to, har jo selskap i hverandre.

Jeg ville ikke sluppet pusene ut, om de skal bli innekatter senere. Da vil de mase om å ut.
Da vet de hva frihet er.

tvb_86

• Gjest
« Svar #10 på: 31 Januar 2007, 15:50:11 »
Jeg er kanskje litt hysterisk da :icon_frown: Men jeg tenker sånn at hvis det skulle skje noe f.eks fredags kveld eller natt, så hadde det vært trist om de ikke fikk hjelp før på søndag kveld.

enig med deg. jeg får vondt i magen om jeg drar på morran og er hjemme kvelden fra lissi. da har jeg dårlig samvittighet :) reiser aldri fra henne og jeg er fra henne om dagen f.eks så er mor og ser etter henne og leker med henne :)

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #11 på: 31 Januar 2007, 20:11:22 »
Jeg og sambo drar (som oftest) hjemmefra i 8 tiden, og er hjemme igjen mellom 4 og 6 - hvertfall en av oss. Det greier de helt fint :)
Vært litt borte fra de ellers også, men er det mer enn et døgn (tilbake neste dag, en natt alene) så har søs eller noen andre vært innom, overnattet kanskje og passet på :) Særlig i julen da jeg var borte halvannen uke! Bare godt å vite at jeg ikke er uansvaarlig - at de greier seg!

Porsche mjauer litt for tiden, sår mjauing.  :skjelveleppe: Kn det ha noe å gjøre med at han ikke er kastrert enda? det sies jo at de bli mer kosete når de blir kastrert, men skjønner ikke hvordan han skal bli mer kosete, ligger konstant på fanget og maler! Herlig liten katt :)

Kismet

• Gjest
« Svar #12 på: 31 Januar 2007, 20:22:51 »
Det går helt fint å være borte fra kattene en helg - den første gangen var jeg bekymra for at alt mulig kunne skje, men de klarer seg helt fint når de er to og har nok mat og vann. Ingen problem.

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #13 på: 31 Januar 2007, 20:28:27 »
Å så bra :)
Ikke at det er no problem, men kan jo komme opp en situasjon hvor ingen har mulighet til å passe!
Bare greit å vite :)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #14 på: 31 Januar 2007, 20:42:20 »

Ja, er nok like hysterisk jeg :) Hehe.. Men de klarer seg nok en helg, bare at jeg ikke klarer å slappe av om de skulle vært alene en hel helg, hadde liksom ikke blitt noe avslappende "tur" for meg, hadde bare tenkt på at de var alene :)
Mine er hjemme hos foreldrene mine når jeg reiser bort :) Jeg hater å forlate dem, er veldig hønemor  :icon_neutral: