Skrevet av Emne: Flere katter og forskjellig fôr  (Lest 1194 ganger)

Utlogget (N)Zam Zam

• Koseklumpen
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • Lykkelig eier av vakker huspus!
    • Vis profil
Flere katter og forskjellig fôr
« på: 31 Januar 2007, 10:21:25 »
Har ên kattunge på kattungefôr, og to voksne katter. De voksne har sin matskål på vaskerommet. Nå har jeg satt den oppå vaskemaskinen, slik at lille-pusen ikke skal gå og ete av deres fôr. Lillepusen si skål står inni katteburet hennes, hvor hun pleier sove. Har ordnet det sånn at de store ikke kommer seg inn der, så ho får ha maten i fred. (De er nemlig fæle på vannskåla hennes - pussig at deres vann ikke smaker like godt :icon_surprised:?).

Men jeg regner med at det bare et et tidsspørsmål før den spretne frøkna er oppe på vaskemaskinen, hun også :x-fingre[1]:. I dag lå hun og sov der på storkattenes kosepledd,-da sto det en krakk nedenfor som hun hadde brukt til å hoppe opp.

Vil gjerne at hun bare skal spise av kattungefôret. Noen tips?
« Siste redigering: 31 Januar 2007, 10:23:31 av (N)Zam Zam »

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Flere katter og forskjellig fôr
« Svar #1 på: 31 Januar 2007, 13:03:28 »
De voksne kan jo spise kattunge for litt de og.. bare passe på at de ikke blir overvektige!  :biggrin:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #2 på: 31 Januar 2007, 13:16:07 »
Tror det går bra dette her  :icon_smile: Ikke krise om hun får spise de andre sitt for  :bigarmhug: Vi hadde en pus som nektet å spise kattungefor da han var fire måneder gammel, han er blitt en skikkelig robust gutt nå, oppvokst på oral care fra Royal canin  :biggrin:
« Siste redigering: 31 Januar 2007, 13:18:11 av Christine »
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #3 på: 31 Januar 2007, 13:29:24 »
Det går nok helt fint... Bare ha et lite øye med dem at de ikke tar fra henne alt :) hehe...
Men de voksne kan jo spise hennes, de kan da bli litt tjukke men ikke noe mye, dette er jo bare over en periode :)
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #4 på: 31 Januar 2007, 21:35:35 »
De tar nok ikke skade av å dele mat, men pass på, for mye kattungemat til de voksne kan føre til overvekt, bare se på min Ozzy... han gikk kjapt fra 4 kg til 7 kg.. :humre: