Skrevet av Emne: Hver katt eget do?  (Lest 2943 ganger)

Utlogget (N)Zam Zam

• Koseklumpen
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • Lykkelig eier av vakker huspus!
    • Vis profil
Hver katt eget do?
« på: 29 Januar 2007, 10:50:29 »
Leste noe for en stund tilbake om at man bør ha et katte-do til hver katt, dersom man har flere enn ên inne-katt? Stemmer dette? :savle[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Hver katt eget do?
« Svar #1 på: 29 Januar 2007, 11:00:34 »
tja.. eg hadde bare 1 do til mine 2 katter.. nå har eg 2 og begge kattene bruker begge do'ene.. så tviler på at det er nødvendig..
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #2 på: 29 Januar 2007, 11:10:50 »
Jeg har 5 katter, men har 2 kjemestore baljer som de bruker som do. Og da jeg sier kjempestore, så bruker jeg å fylle dem med 2. 15 kg sekker med sand, da de er nyvasket.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
    • Vis profil
« Svar #3 på: 29 Januar 2007, 11:11:34 »
Eg har berre ett do! Prøvde med to ein periode, men dei brukte berre den eine likevel! No er jo mine pusar både inne og ute då, men forsløpug er det ingen av dei som er ute lenge nok av gangen til at dei treng å gå på do!  :biggrin:

Stinne

• Gjest
« Svar #4 på: 29 Januar 2007, 13:05:03 »
Jo, det anbefales faktisk med 1 toilet til hver kat PLUS et ekstra - dvs tre katte, fire toiletter... Jeg tror så alligevel, det er de færreste, der faktisk har det ;-) Her har vi tre toiletter til fire katte, og det går fint. Men hvis man får problemer i flokken, f.eks. med urenlighed, er det da bestemt værd at overveje at sætte flere toiletter op :-) Vi talte også med en dyrlæge om det for noget tid siden, og han anbefalede også at toiletterne stod forskelligt - at kattene helst vil kunne holde øje med alting, mens de er på toilettet, og de må ikke stå sådan at katten kan blive overrasket af andre katte eller f.eks. maskiner, der starter. Vi har gjort det, at vi har stillet to bakker på badeværelset og en på kontoret, og det er faktisk den på kontoret, der er mest populær - den står lige inden for døren, så man kan kigge ud i både gang, stue og soveværelse derfra!

/Stinne

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #5 på: 31 Januar 2007, 16:44:31 »
Nei her har vi kun 1 do, og det holder for oss. Ingen av mine som er så dritatrengt at de trenger å gå på do alle tre samtidig :icon_lol: Neida, den var stygg.. men jeg har alltid hatt 1 do, og har aldri hatt problemer med det. Jeg bruker pellets, og doen er ren og pen hele tiden, uten tiss og bæsj i, og det tror jeg har mye å si, at så lenge man har et renslig do, så tror jeg ikke det skader med bare 1.

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #6 på: 31 Januar 2007, 16:59:54 »
Jegharen do... den er litt større en vanlig da, men den skal brukes til begge kattene...
Så lenge den blir rengjort flere ganger til dagen eller går vell kansje med 1 også,,, jeg gjør den ren opptil 2/3 ganger...
Da det blir 2 katter i hus tror jeg nok dette går greit :)
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 31 Januar 2007, 17:03:54 »
Jeg har iallefall hørt én do på max to katter. Det er det jeg har her. Hadde jeg hatt 3 katter, ville jeg hatt to doer, hadde jeg hatt 5 katter, hadde jeg hatt 3 osv..
« Siste redigering: 31 Januar 2007, 17:05:33 av Nova »

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #8 på: 31 Januar 2007, 17:04:10 »
Jeg har to doer, men kattene bruker kun den ene. Har opplevd en gang at det var dokø, og Wit, som "ungdommer" flest, brukte så lang tid på "badet" at Bella-Notte ikke fant noen annen løsning enn å bæsje i matfars tøffel. :icon_lol: Så da satt vi opp en do til.

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #9 på: 31 Januar 2007, 17:17:24 »
Før hadde jeg 2 doer..
De bimmelimmet i den ene og bommelommet i den andre :icon_neutral:

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
    • Vis profil
« Svar #10 på: 31 Januar 2007, 17:18:58 »
Jeg har to doer, men kattene bruker kun den ene. Har opplevd en gang at det var dokø, og Wit, som "ungdommer" flest, brukte så lang tid på "badet" at Bella-Notte ikke fant noen annen løsning enn å bæsje i matfars tøffel. :icon_lol: Så da satt vi opp en do til.

:le[1]:

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #11 på: 31 Januar 2007, 17:55:03 »
hehe ja katter vet hva de vill... jeg prøver nå med denne ene doen, tror det går bra...
Nå er jo thalia vant med å dele do med søskene sine da.... :)
Om de ikke går er de jo bare å kjøpe en do til :P
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
« Svar #12 på: 31 Januar 2007, 20:15:44 »
Vi har to doer til de tre kattene våre. Hadde to puser da vi flyttet inn i dette huset og de var vant med å dele do, men vi satte opp en do i hver etasje her ettersom huset er såpass stort og alt var helt nytt for dem. Og etter det har begge doene blitt her.  Etter vi fikk en pus til så tror jeg det er kjekt med to doer. Når både sambissen og jeg er på jobb hele dagen blir det jo endel klumper, og istedet for en do med masse klumper i, blir det to med noen i istedet. Tror kattene setter pris på at dem føles "freshere". Tar ut klumper 3 ganger om dagen; på morgenen, etter jobb (eller før når jeg jobber kveld) og på kvelden. Hygiene er jo viktig, og det føles bare mer hygienisk slik, at kattene slipper å støte på klumper mer enn nødvendig når de graver.