Skrevet av Emne: Muligens ett dumt spørsmål, men..  (Lest 1676 ganger)

Utlogget Anna

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
Muligens ett dumt spørsmål, men..
« på: 28 Januar 2007, 16:34:19 »
Går innekattene deres med halsbånd med informasjon om hvor den hører hjemme? Jeg har tenkt litt på om Missi burde ha det på seg.. Hun er øremerket men om hun skulle løpe ut og noen fant henne er det kanskje ikke sikkert at de tenker på å sjekke øret hennes. Burde hun få på seg ett halsbånd eller er det ikke noe vits i det?  :klø seg:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Muligens ett dumt spørsmål, men..
« Svar #1 på: 28 Januar 2007, 16:35:33 »
mine har halsbånd, har ikke fått surret meg til å få tak i sånn med navn på dessverre, skal gjøre det løpet av uken!  :whistling: men så er mine redd for å gå ut enda da :)
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28 Januar 2007, 16:46:07 »
Charley er også innekatt, men chippet han nå nylig.
Er greit å følge med nå som det er vinter, men verre til sommeren når viduer og dører står åpne.

Men jeg har i allefall hengt den brikken hvor det står at han er chipmerket, på halsbåndet hans.
Sånn i TILFELLE han på noe vis skulle komme seg ut.
Er redd ingen hadde tatt seg bryet med å sjekka om han var det om det ikke vises på noe vis.

Utlogget Anna

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28 Januar 2007, 17:13:58 »
Da tror jeg jammen at jeg skal finne ett halsbånd til Missi også (så har jeg enda en grunn til å shoppe litt til  :fnis[1]: )
Jeg har ikke noe brikke som viser at hun er øremerket, hmm.. er det noe dyrlegen har som jeg kan få til henne?

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28 Januar 2007, 17:23:00 »
Jeg vet ikke hvordan det er når de er øremerket, men får med sånn medaljong når de er chippet i allefall.
Men spørr dyrlegen, så vet han sikkert svar  :biggrin:

Utlogget vero9ca

• Super avhengig pus
  • Takket: 42
  • Fra Sandnessjøen og er 28 år
    • Vis profil
    • Sandnessjøen Omplassering
« Svar #5 på: 28 Januar 2007, 17:26:54 »
Vi har halsbånd med info på. Selv om kattene er inne. De kan jo smette ut før eller siden. Så det kan være lurt syns jeg!
www.shod.nu  Sandnessjøen Omplassering

Det finnes to fluktmuligheter fra livets elendighet: musikk og katter

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #6 på: 28 Januar 2007, 18:43:35 »
Mine har ikke mulighet til å stikke av, de må ut gjennom to dører. Vi bor i 3 etasje. Men Faramir er chippet da, skal chippe de to andre også, når anledningen byr seg (redde for bilkjøring)...

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #7 på: 28 Januar 2007, 18:53:34 »
Ingen av mine katter har halsbånd. De er innekatter, og er chippet. Skulle uhellet være ute, og de på et eller annet vis komme seg ut, så håper jeg hvis noen fremmede finner dem, at de har vett nok til å skjønne at disse kattene hører hjemme et sted. Bor også i blokk, så da må de i tilfelle komme seg gjennom to låste inngangsdører.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #8 på: 28 Januar 2007, 20:45:53 »
Mine to puser er litt sånn utekatt light.. Hun ene liker ikke å gå ut, hun går bare ut på trappen, så hun har jeg tatt av halsbåndet på. Hun kommer ikke til å stikke av. Og så er hun øremerket. Han andre får på seg halsbånd når han skal ut å kikke, han er chipet med "id" i øret. Men det blir bare småturer på han. Ingen har navn eller noe på halsbånd.

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
    • Vis profil
« Svar #9 på: 28 Januar 2007, 21:03:14 »
Buster er chippa, men han har halsbånd med navn, adresse og telefonnummer når han er ute. Stoler ikke på at folk flest tenker så langt som å sjekke id-brikken, men de fleste sjekker halsbåndet på katter som har gått seg bort.

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #10 på: 28 Januar 2007, 21:26:48 »
mine går med refleks-halsbånd som eg skreiv telefonummeret mitt på. beistet har øremerking i tillegg. den lille skal bli kastrert den 15.02 og da skal eg samtidig merke han også. men dyrlegen sa at øremerking ikkje lenger finns slik som det var før, så den lille blir chippet med bittelitt tatoo i øre.

grunnen til at mine to går med halsbånd er nok som andre her har sagt:  folk flerst gjenkjenner eit halsbånd når dei ser det, men ørenummer eller chip er berre noko som folk med kattedilla vil skjønne.
i tillegg tenkjer eg at folk som blir oppmerksam på min katt, prater med den og klapper den kanskje trur at denne katten er hjemløs og tek den med seg heim, i troen om å ha gjort noko god gjerning. det vil eg utelukke.
spesielt den lille pøbelen, som spring mot alle folk med halen til værs, og er berre sååååååå skjønn og liten "stakkar" trur eg kunne vore utsatt for å bli tatt med. redsel for at slikt kan skje er ikkje heilt ubegrunnet. da beistet var berre såååååå skjønn og "stakkar" liten, så blei eg oppringt ein dag av ei eldre dame, som hadde klappet pusen min i parken og sett at beistet ble "plaget" av gåsene (nygårdsparken i bergen). ho ringte og sa at pusen måtte reddes. da eg kom fram var det ingenting som beistet måtte reddes frå, men ho eldre dame sa at ho ville nok tatt hånd om denne stakkars lille pusen, om ho ikkje hadde sett at han har halsbånd.

reflekshalsbånd fordi eg bur i byen. veit ikkje om det hjelper så mykje, men eg har bedre samvet om dei har refleks på seg.

heike

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #11 på: 28 Januar 2007, 22:29:06 »
Jeg vet ikke hvordan det er når de er øremerket, men får med sånn medaljong når de er chippet i allefall.
Men spørr dyrlegen, så vet han sikkert svar  :biggrin:

eg fikk ikke no sånn på mine, så eg skal lage det selv ;) får kjøpt og gravert inn medaljong på dyrebutikken  :biggrin:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Anna

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #12 på: 29 Januar 2007, 02:19:31 »
Tusen takk for svar, nå ble jeg mye klokere  :gikkoppetlys:
Jeg kommer til å sette halsbånd på Missi også, planen er jo at hun skal få være litt ute når i flytter til sommeren så da kan jeg like godt kjøpe halsbånd først som sist :) Jeg har jo sett sånne plater man kan gravere på hos dyrebeskyttelsen, men har rett og slett ikke tenkt noe over det  :rødmeja: Jeg vil jo ikke at pus skal forsvinne for meg.. eller at noen skal ta henne inn fordi de ikke vet om at hun er øremerket.