Skrevet av Emne: Ny kattunge/gammel katt  (Lest 1260 ganger)

Utlogget gojoh

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/bigap
Ny kattunge/gammel katt
« på: 05 August 2005, 21:34:01 »
Venter snart en liten birmahunn :love:  , men det er et lite skår i gleden.

Trodde jeg hadde fått omplassert vår somali/persermix på 7 år, men jeg trodde feil. Jeg skjønner ikke at folk er så feige at de ikke kan si med en gang at de ikke vil ha katten. Jeg regner med det er den delen der jeg sier at hun går på medisin (hun går på kortison p.g.a. allergi) som skremmer folk vekk, men da må de jo si det mens jeg snakker med dem, og ikke la meg gå å vente i det uvisse.   :mad:

Grunnen til at jeg bør få omplassert henne er at hun slettes ikke synes det er noen stas å få nykomlinger i huset. Så da er jeg kommet til sakens kjerne. Har dere en lur måte jeg kan prøve å presentere dem med hverandre, slik at hun kanskje skifter mening angående nykomlinger?

Utlogget tita

• Fin pus
    • Vis profil
Ny kattunge/gammel katt
« Svar #1 på: 05 August 2005, 23:45:26 »
Har ingen råd for katter er så sære og stae. Min eldste katt Pjusken har ikke godtatt Sinikka som vi fikk i Januar. Men det rare er at vi fikk nye naboer litt før jul og deres katt har Pjusken blitt venner med :?: .

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Ny kattunge/gammel katt
« Svar #2 på: 06 August 2005, 12:11:48 »
Da jeg har fått nye kattunger i huset,har jeg tatt litt av min egen parfyme og gnidd in i kattungen.Dette rådet fikk vi av oppdretterne til Oskar og Smirre.Og jeg har latt den nye få litt tid i reiseburet føre jeg har sluppet den ut.Samtidig som mine gamle katter har fått en kjempegod middag.Mens de andre spiser slipper jeg den lille ut fra reiseburet.Her hos meg har det fungert.Lykke til!
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Lucky

• Gjest
Samme problem
« Svar #3 på: 16 August 2005, 09:46:07 »
Jeg har fått en ny kattunge i hus og "gamlemor" bare freser og knurrer når den er i nærheten, vil så gjerne ha de begge og vet ikke hva jeg skal gjøre  :cry:    Tror dere det kan gå over, over tid? Jeg er livredd for at min gamle katt skal forsvinne også så det vil jeg ikke. Sukk hva skal jeg gjøre.

Utlogget gojoh

• Spretten katt
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/bigap
Ny kattunge/gammel katt
« Svar #4 på: 16 August 2005, 18:07:33 »
Da min katt var 6 år, fikk vi en somali hunnkattunge på 4 måneder. Gamlekatta ville ikke godta nykatta, så det ble så ille at nykatta begynte å markere. Vi prøvde i ca 1 år på å få dem til å bli venner, men det gikk ikke. så til slutt måtte vi gi nykatta til søsteren min. :cry:
Nå har vi fått en ny birmaunge, og gamlekatta er blitt 7 år. Hun freser til nykatta, men lar henne være i fred ellers.  Gamle katta holder seg mye for seg selv nå som det er kommet en nykomling i huset, hun er nok dødelig fornærmet. Det ser ut til at det går litt bedre med denne nykatta, enn det gjorde med den forrige. Det tror jeg er for at den nye katta vår nå ikke er aggressiv av seg i det hele tatt. Hun går bare å legger seg i nærheten av gamlekatta og ser dumt på henne, selv om gamlekatta freser til henne. :shock:

Jeg gniddde begge kattene med Feliway, som du får kjøpt hos veterinæren, da jeg introduserte dem. For noen hjelper dette. Det finnes også Feliway som du kan ha i stikkontakten i det rommet kattene oppholder seg.

Så konklusjonen må være at noen ganger går det bra og noen ganger går det ikke. Man må bare prøve å se hvordan det går.

Utlogget songbird

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Ny kattunge/gammel katt
« Svar #5 på: 27 August 2005, 11:40:17 »
Hvordan får jeg Obelix til å forstå at han ikke skal være slem mot lille Sara? Stakkars lille jenta får jo ikke være i fred...