Skrevet av Emne: Service når du ringer dyrlegen din?  (Lest 5728 ganger)

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Service når du ringer dyrlegen din?
« på: 25 Januar 2007, 13:15:20 »
Lurer litt på hvordan det er når dere skal ringe dyreklinikken, får dere svar og hjelp med en gang? Nå er Bodø kjent for å være dårlig, men det jeg har opplevd idag har overgått alle tidligere dårlige erfaringer.

Skulle bare ha litt nye innspill på dette at Buster kaster så mye opp, så jeg begynte å ringe i formiddag. Det ringte og ringte og ringte... men ingen tok telefonen. Sånn holdt jeg på til rundt 12, da fikk jeg beskjed av telefonsvarer at de hadde lunsj frem til halv ett. Er ikke det litt merkelig da, å ikke ha bemannet telefon selv om det er lunsj? Hva om noen har et dyr som har blitt påkjørt eller akutt sykt, skal man sitte der i en time og vente til dyrlegene er ferdig med å spise eller!?!
Så ringer jeg ti over halv ett, men da er det fortsatt telefonsvarer som minner om at de har lunsj frem til halv ett... Og når jeg nå ringer, så er det ingen som svarer... jeg blir bare så frusterert! :icon_mad:

En dag tidligere i uka ringte jeg kontinuerlig fra 14-15 uten å få svar (de stenger kl. 15). Først neste dag, utpå formiddagen, behaget det dem å ta telefonen. Greit at det er travelt, men da får de søren meg ansette nye folk!

Dette er eneste klinikken som er flink med katter, og sånn høvelig oppdatert om nye ting, så det er liksom ikke noe valg å bytte heller. Men jeg kan ikke tenke meg at det er så dårlig service andre steder i landet? Hva skal man gjøre med sånt?  :icon_surprised:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
SV: Service når du ringer dyrlegen din?
« Svar #1 på: 25 Januar 2007, 14:51:08 »
Pleier å få svar med en gang, ikke noe problemer i det hele tatt når man ringer  :icon_wink: Høres merkelig ut at de ikke har en person til å ta telefonen  :hmmmm: Ikke lettå vite hva man skal gjøre om det ikke er noe bra alternativ til denne klinikken, kanskje komme med forslag om at de trenger en til å ta seg av telefonen noen timer til dagen? En halv stilling er nok, så lenge folk vet at det er telefontid fra det og det klokkeslettet  :wink[1]:

Er det akutt bør de ha sånn telefon som de har på ene klinikken jeg er på, der tastet man inn forskjellige valg, og ene valget er akutt, da bør de ta telefonen med en gang.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #2 på: 25 Januar 2007, 15:10:14 »
Det der hørtes IKKE bra ut altså... :icon_mad:

Jeg har aldri hatt problemer med servicen eller det at de ikke tar tlf.....de er raskt på pletten ( har egen skranke hvor det sitter ei hyggelig jente som tar tlf o.l) pluss at de alltid forhører seg med dyrlegen hvis det er noe man spørr om (som krever mer faglig kunnskap)... :icon_smile:

Utlogget November

• Spretten katt
  • Takket: 5
    • Vis profil
« Svar #3 på: 25 Januar 2007, 15:18:50 »
Her svarer de når man ringer -hvilket burde være en selvfølge... Og om man ringer utenom kontortid, så ringer de opp igjen straks de er tilbake på kontoret. Det kaller jeg service!

Om det er noe akutt utenom kontortiden har jeg fått lov til å ringe en av veterinærene privat. Eller så ringer jeg til en annen klinikk, hvor det er folk på jobb  :icon_cool:
Hilsen Ida, November, Aladdin og Lyra

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #4 på: 25 Januar 2007, 16:26:31 »
Her svarer de også ganske kjapt når det ringer!
Også har de et eget mobiltelefonnummer i tillegg for akutte situasjoner utenom åpningstider.

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #5 på: 25 Januar 2007, 16:29:59 »
Akuttnummer har de her også, men det er bare utenom åpningstid. Jeg fikk heldigvis svar til slutt, men ergelig når man må bruke halve formiddagen på det. Skal nevne det for dem når jeg drar dit i morgen. Synes man kan forlange svar tvert hos både dyrlege og lege, men når jeg tenker meg om er det akkurat likedan hos fastlegen min... Rekker nesten å bli frisk mens man prøver å få kontakt.  ::)

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #6 på: 25 Januar 2007, 16:41:01 »
Ringte akkurat til veterinæren "min" nå, for å få resept på øyensalve. De tok tlf med en gang, og fakset resepten til mitt nærmeste apotek, og sendte meg en sms da faxen var sendt. Slik service kan man like. :icon_smile:

Men dette er i Bergen, og her er det ganske mange dyreklinikker, så for å få et konkurransefortrinn så må man vel være flinke med servicen. Det er nok en fordel med å bo i en stor by.

Kismet

• Gjest
« Svar #7 på: 25 Januar 2007, 16:52:55 »
De svarer med en gang, faktisk er det dyrlegen selv som svarte da jeg ringte sist. (bare vært der en gang)
Den forrige dyrlegen ringte meg opp igjen hvis han ikke rakk å ta telefonen.

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 25 Januar 2007, 17:34:07 »
Akuttnummer har de her også, men det er bare utenom åpningstid. Jeg fikk heldigvis svar til slutt, men ergelig når man må bruke halve formiddagen på det. Skal nevne det for dem når jeg drar dit i morgen. Synes man kan forlange svar tvert hos både dyrlege og lege, men når jeg tenker meg om er det akkurat likedan hos fastlegen min... Rekker nesten å bli frisk mens man prøver å få kontakt.  ::)

Ja, takk du - har sittet temmlig lenge i telefon jeg også her  ::)  Såvidt de gidder å svare når du spør om ting også  ::)

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #9 på: 25 Januar 2007, 21:04:56 »
Her i selve byen er det bare et veterinærkontor.
Har bestandig fått god service, fått svar på spørsmål og hvis det er en resept jeg skal ha
så drar jeg bare til det avtalte apoteket hvor resepten ligger klar og så henter jeg ut medisinen.

De har bestandig en vakthavende veterinær etter stengetid og i helgene.

En gang jeg var der med Ulrik var det en kvinnelig veterinær. Hun er der hver onsdag.
En uke etter at jeg hadde vært der med Ulrik så ringte hun hjem til meg og spurte hvordan det gikk med han.

En egenskap han mannlige veterinæren har som jeg har lagt merke til er at han er utrolig til å huske navn på kattene som er der hos han.
Tror nesten han vet hva alle kattene i byen heter  :fnis[1]:
« Siste redigering: 25 Januar 2007, 21:07:55 av Ulla »

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #10 på: 25 Januar 2007, 21:35:03 »

En egenskap han mannlige veterinæren har som jeg har lagt merke til er at han er utrolig til å huske navn på kattene som er der hos han.
Tror nesten han vet hva alle kattene i byen heter  :fnis[1]:

Ja! Det reagerte jeg også på!!
Før jeg dro fra Charley hos han veterinæren, så tror jeg at jeg nevnte navnet hans bare en gang.
Når jeg kom tilbake og skulle hente han brukte veterinæren navnet hans hele tiden.
"Charley har vært så flink"
"Charley sover tungt nå"
"Charley trenger varme til han våkner" etc...

Det er så KOSLIG når de sier og bruker navnet deres, istedet for bare "katta"  :)

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #11 på: 25 Januar 2007, 22:05:56 »
 :icon_smile:
Ja så en annen veterinær sa til meg da jeg ikke ville dra hjem, men ville
vente på at Ulrik ble undersøkt selv om klokken kunne bli både 22.00-23.00.
"Dra hjem så kommer du og henter han i morgen. Det er da bare en katt"

Da svarte jeg han: "Det er ikke bare en katt, det er MIN katt"

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
« Svar #12 på: 26 Januar 2007, 10:50:56 »
På veterinærkontoret vi bruker, svarer de så og si med en gang.
Har ingen egen "kontordame" der, så dyrlegene tar telefonen selv.
Det synes jeg er veldig bra, da får en fort ekspert-råd hvis det er noe en lurer på.

Utlogget Zita

• Mamma
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 109
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26 Januar 2007, 12:25:02 »
Er så heldig at veterinæren min bor i nabohuset og har klinikken der og!!
Svarer alltid på tlf når man ringer,og ringer tilbake hvis hun har pasienter.

Eneste jeg kan sette fingeren på er når jeg ber om  å ringe inn resept,så kan det hende de glemmer det. (har bare skjedd en gang da)

Hun var kjempebehjelpelig da Camaro døde,selv om det var etter stengetid (hun er privat og har ikke vaktordning)

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 80
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #14 på: 26 Januar 2007, 22:41:24 »
Hva skal man gjøre med sånt?  :icon_surprised:
Da setter man seg i bilen, kjører til det sktuelle kontoret, og dukker opp når de egentlig skal være ferdig med lunjsen og spør om hva som foregår - når ingen tar telefonen.

Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan.
Walt Disney

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #15 på: 26 Januar 2007, 22:45:50 »
Hva skal man gjøre med sånt?  :icon_surprised:
Da setter man seg i bilen, kjører til det sktuelle kontoret, og dukker opp når de egentlig skal være ferdig med lunjsen og spør om hva som foregår - når ingen tar telefonen.

:icon_smile: Den likte jeg!

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #16 på: 26 Januar 2007, 22:47:47 »
Var som sagt hos dyrlegen idag, og det var totalt kaos. De innrømte det også, og det er jo greit, men hvorfor i helsike ansetter de ikke flere folk? (Eller bygger ut, for de har helt klart for liten plass)
Nå måtte jeg vente på røntgenbilder uansett, så jeg merka ikke annet enn at venterommet fyltes med mer og mer utålmodige folk, men da jeg skulle betale måtte jeg stå og vente nesten 1/2 time. Greit at de er hyggelige og hjelpsomme, men jeg blir sur når det blir SÅ mye mas altså.

Det er ihvertfall ingen som husker navn, det fikk jeg bevist. Selv om vi fikk den dyrlegen som Buster har vært mest hos, så spurte hun sikkert 3 ganger hva han het... Og siste gangen sa hun " Det var Balder, ikke sant?".  :fnis[1]:

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 80
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #17 på: 26 Januar 2007, 22:52:07 »
" Det var Balder, ikke sant?".  :fnis[1]:
Da jatter du med til legen kommer... :le[1]: eller de snille mennene i de hvite frakkene... :le[1]:

Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan.
Walt Disney

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #18 på: 26 Januar 2007, 22:56:38 »
Du skulle bare gjort deg dum og svart: "Nei det er ikke noen "ball der", han er kastrert"

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #19 på: 26 Januar 2007, 23:00:39 »
Du skulle bare gjort deg dum og svart: "Nei det er ikke noen "ball der", han er kastrert"

Ulla altså...  :fnis[1]:
Du er en mester på å vri på ord  :fnis[1]: