Skrevet av Emne: 5 veker gamle kattunger...  (Lest 3632 ganger)

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
5 veker gamle kattunger...
« på: 25 Januar 2007, 11:31:41 »
Var på butikken her om dagen, kikka sjølvsagt på oppslagstavla og fekk LITT av eit sjokk! Der stod det: "5 veker gamle kosete, renslige kattunger gis bort! Spiser selv og er klar til omplassering!"  :skjelveleppe:

Eg ringte det nr som stod på lappen og gav beskjed om at kattunger ikkje er leveringsklare før dei er 12 veker, men blei berre kjefta på tilbake! Eg vert så forbanna!!!!! :icon_mad:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
SV: 5 veker gamle kattunger...
« Svar #1 på: 25 Januar 2007, 11:40:09 »
Stakar små som bor hos slike uvettige folk  :icon_sad:
Synd du ikke ble hørt,håper det er flere som ringer og sier ifra  :icon_mad:

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: 25 Januar 2007, 11:43:40 »
Stakar små som bor hos slike uvettige folk  :icon_sad:
Synd du ikke ble hørt,håper det er flere som ringer og sier ifra  :icon_mad:

Det håper eg også! 5 VEKER GAMLE! Det e jo faktisk heilt sjukt! Eg blir sååå trist!  :grine:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #3 på: 25 Januar 2007, 11:59:35 »
bare 5 uker gammle?? Er det virkelig mulig?? ser de ikke at kattungene trenger moren sin i 7 uker til?? er det virkelig mulig!!! flott at du ringte å sa ifra, det hadde jeg også gjort!!!!
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 25 Januar 2007, 12:04:56 »
Ein skulle ikkje tru det var mulig nei!  :skjelveleppe:
Trur mange er av den oppfatningen at så snart kattungen begynner å spise sjølv og går på kassen på egenhånd, så er dei leveringsklare! Det er horribelt! Veit om mange som har fått kattunge når dei er 6-7 veker, for dei e så søøøøøøte! KLART dei e søte, men dei har jo fremdeles behov for mor si! Maka til egoistisk tankegang skal ein leite lenge etter!  :icon_mad:

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #5 på: 25 Januar 2007, 12:53:21 »
Legg ut tlf nr, så ringer vi alle mann... :fnis[1]:

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #6 på: 25 Januar 2007, 14:09:42 »
huff stakkar små...
Når de ikke har tatt på seg ansvar og steralisere katten deres må de hjvertfall tenke seg om 2 ganger når de skal gi dem bort såå unge.. Det skulle jo ikke vert låv!
Kjempe bra du ringte og sa i fra.. Jeg fikk Misty da hun var 10Uker og dette var tidlig, men de som gidde henne bort måtte gi henne fra seg da... Så hun ble jo koset masse masse med osv i begynnelsen.. Men 5 uker... huff..
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

tvb_86

• Gjest
« Svar #7 på: 25 Januar 2007, 14:20:06 »
flott jobb gjort av deg :icon_smile:. kattungene er ikke leveringsklare når de er 5 uker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
min var 4!!!! og jeg vet hvordan jobb det var.
lissi var født 15 april jeg fikk henne 14 mai! og det var enten det eller døden!
be de sterilisere katta si og gi beskjed om at det finnes for mange kattunger i verden fra før av.
:)
de kan godt ringe meg altså,, om det tror de gjør kattemor og kattungene en tjeneste der..  det har jeg erfaring med både i DB og privat

her er min historie:

Jeg så Lissi min for første gang i april da var hun nyfødt. en måned etterpå kunne jeg få lov å ha henne! jeg kunne få henne fordi de hadde ikke plass til alle og da ble hun revefor. jeg nektet! jeg sa. jeg kan ikke ta en kattunge som nesten er nyfødt. det kom aldri til å gå bra. men.. de sa at ok, da ble hun revemat. jeg klarte kke si nei, og synes det var helt forferdelig at katten skulle dø pga. de eierne til mora. så jeg tok henne.... litt over en måned gammel..
jeg kan skrive under på at det har vært vanskelig. uanasett om hun er ung, så er det viktig å tenke på at tiden katten får med kattemamma er den mest verdifulle tiden i hele dens liv. hun lærer den alt, fra fangst til å bli renslig. alt! og psykisk og fysisk har katten det mye bedre om den får være med mamma hvertfall 12 uker.  Jeg måtte begynne gi morsmelkerstatning til pusen, kontaktet dyrlege med en gang for å forhøre meg hvordan jeg skulle behandle den lille. og JEG lærte kattungen spise, gå på do og bli renslig og drikke! altså, jeg lærte den alt det mammaen skulle ha lært den. jeg måtte lære den forskjell på jakt og lek. det er en laaaaang vei å gå. men jeg gav aldri opp, og har i dag en katt som er helt topp! men samtidig så merker jeg at det er vanskelig for henne å skille mellom lek og forsvar og hun er mye aggresiv fordi hun missforstår oss litt. samtidig blir jeg mammaen hennes. hun følger etter meg hvor jeg går, ligger oppå meg under dyna om natta og jeg er den eneste som får lov til å gi henne medisiner og børste henne. så for henne er jeg hennes mor. at det er bra, det er det helt klart ikke fordi jeg kan ikke gi henne det kattemor kan! jeg kan gi henne stell, kjærlighet og alt, men jeg kan ikke lære henne å bli en god jeger, en renslig katt og en sterk psykisk katt.
Dette var bare ment som en opplysning for at vi må tenke over at det vi tar på oss er et ansvar. og det var dette. pusen min greier seg kjempebbra, men er 100% avhengig av meg, og derfor er vi så knyttet til hverandre. derfor synes andre vi er litt sprø.
« Siste redigering: 25 Januar 2007, 14:23:53 av tvb_86 »

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #8 på: 25 Januar 2007, 15:41:38 »
Uff, stakkars små. Jeg fikk jo gutta mine når de var 5 uker og vet jo hvor tøff jobb det er. Selv med verdens beste adoptiv mor.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #9 på: 25 Januar 2007, 16:06:58 »
Synes det var flott at du ringte og fortalte de hvor landet ligger!  :icon_smile: Kanskje de fikk seg noe å tenke på!

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #10 på: 25 Januar 2007, 17:24:47 »
Knallbra at du ringte og ga beskjed!

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 på: 26 Januar 2007, 09:27:27 »
Synes det var flott at du ringte og fortalte de hvor landet ligger! :icon_smile: Kanskje de fikk seg noe å tenke på!

Håper det i allefall!  :icon_idea:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #12 på: 27 Januar 2007, 12:56:26 »
Det var bra du sa fra, dette er jo helt horribelt!

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #13 på: 27 Januar 2007, 13:14:04 »
dessverre er det mange som tenker "kan dem spise selv, og går på dokassen, så er dem leveringsklare"
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #14 på: 27 Januar 2007, 14:16:32 »
At det er mulig???
Huff altså, det er så mye uforsvarlig dyrehold i verden :(

Kjempe flott at du sa fra, du har fått en takk fra meg for det  :) En flott innsats av deg :)

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #15 på: 28 Januar 2007, 09:48:03 »
Det er så mange uvitende mennesker altså!!

Hadde jeg skulle satt kattunger til verden, uten å ha peiling, hadde jeg hvertfall tatt ansvar, og LÆRT MEG DET!

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #16 på: 28 Januar 2007, 11:02:12 »
Var på butikken her om dagen, kikka sjølvsagt på oppslagstavla og fekk LITT av eit sjokk! Der stod det: "5 veker gamle kosete, renslige kattunger gis bort! Spiser selv og er klar til omplassering!"  :skjelveleppe:

Eg ringte det nr som stod på lappen og gav beskjed om at kattunger ikkje er leveringsklare før dei er 12 veker, men blei berre kjefta på tilbake! Eg vert så forbanna!!!!! :icon_mad:

Jeg syns du skal snakke med butikken hvor denne lappen henger, forklare dem hvordan det ligger an, og be dem om enten å henge opp en informasjonslapp om kattunger og når de skal gis bort, eller ringe folkene og si at de ikke får henge opp lappen før de har hatt kattungene litt lenger....eller, skriv et innlegg i avisen, om at du så en slik lapp på butikken, og alt vondt hva dette kan føre til.
Faen til egoistiske mennesker altså. Det skulle vært sertifikat på det å få hatt dyr!

Utlogget vero9ca

• Super avhengig pus
  • Takket: 42
  • Fra Sandnessjøen og er 28 år
    • Vis profil
    • Sandnessjøen Omplassering
« Svar #17 på: 28 Januar 2007, 11:56:18 »
At det er mulig???
Huff altså, det er så mye uforsvarlig dyrehold i verden :(

Kjempe flott at du sa fra, du har fått en takk fra meg for det  :) En flott innsats av deg :)
Signerer, takk fra meg også! Kanskje en skulle ringt og sakt fra til mat tilsynet? Er jo uforsvarlig dyrehold!
www.shod.nu  Sandnessjøen Omplassering

Det finnes to fluktmuligheter fra livets elendighet: musikk og katter

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
    • Vis profil
« Svar #18 på: 03 April 2007, 23:30:05 »
Hvor mye "revemat" er det i en 5 uker kattunge?  Kan ikke være mye.

I Hellas har de så små kattunger( valper også)  i dyrebutikken.  Blir de ikke kvitt dem etter noen uker blir de satt ut og må klare seg selv.  Har hatt mange krangler med folk i dyrebutikker om dette, har ikke hjulpet.

Rapporter folka for dyremishandling.  Kanskje det hjelper. 

Flott at du ringte de og sa fra.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #19 på: 04 April 2007, 00:06:42 »
Hvor mye "revemat" er det i en 5 uker kattunge?  Kan ikke være mye.

I Hellas har de så små kattunger( valper også)  i dyrebutikken.  Blir de ikke kvitt dem etter noen uker blir de satt ut og må klare seg selv.  Har hatt mange krangler med folk i dyrebutikker om dette, har ikke hjulpet.

Rapporter folka for dyremishandling.  Kanskje det hjelper. 

Flott at du ringte de og sa fra.

Selger de katunger på dyrebutikk, og setter dem ut de de ikke får solgt? My good, det er mye rart i Helles må jeg si.. Jeg blir så matt av slikt asså, helt målløs. Det er trasig med denne statusen :( Huff.