Skrevet av Emne: Katt og kaninunge  (Lest 803 ganger)

Utlogget tita

• Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
Katt og kaninunge
« på: 05 August 2005, 14:48:59 »
Vi har hatt en voksen kanin som Sinikka har lekt med under tilsyn.Kaninen ble syk og døde for en uke siden. :leiseg:  Dette var min datter på nesten 10 år sin kanin. Igår kjøpte vi en nydelig søt dvergvedder som Sinikka selfølgelig er veldig nyskjerrig på. Hun har slikket litt på kaninen så ser det ut som hun vil bite den. Det ser ut som om hun vil bite den i nakken. Er det drapsinstinkt eller morsinstinkt?????? Det går rolig for seg så Sinikka ser ikke sint ut. Er det noen som har erfaring?

Utlogget Eleniel

• Spretten katt
    • Vis profil
    • http://www.dyr-akvaristikk.tk
Katt og kaninunge
« Svar #1 på: 05 August 2005, 17:21:48 »
Tror nok at det er drapsinstinkt..
Gamle katta vår spiste 6 av naboens kaninunger, knasket både bein og skinn..

Sissel

• Gjest
Katt og kaninunge
« Svar #2 på: 05 August 2005, 17:55:25 »
Ja, jeg har også opplevd at en av mine barndoms katter spiste rubbel og bit av et kull med kaninunger. Ville holdt kaninungen laaaangt unna katten!  
:kattmus:

Sissel

Utlogget Celebrian`s

• Fin pus
  • Takket: 7
  • Klem fra Celebrian`s pusene
    • Vis profil
    • http://www.mainecoonforum.com/celebrians/
Katt og kaninunge
« Svar #3 på: 05 August 2005, 18:19:05 »
har kanin som er voksen nå som har vokst opp med katter. Lot aldri kanin ungen være alene med kattene, hvis den løper får kattene skikkelig jakti instinkt og kaninen kan bli så stressa at den dør. Kattene var veldig nysgjerrige og slikket og ville bite den så det må de ikke få lov til. Når jeg ikke var hjemme satte jeg buret på et rom som kattene ikke hadde tilgang til for de ville gjerne klore med labbene inn i buret liksom. Nå er klumpen voksen og det er ikke noe problem at han går løs med kattene, men heller aldri nå når jeg ikke er hjemme selv.  Nå kommer kaninen selv til kattene for å få slikk av dem :thumbsup:

Utlogget tita

• Fin pus
    • Vis profil
Katt og kaninunge
« Svar #4 på: 05 August 2005, 18:38:40 »
tusen takk for svarene. Skal passe godt på at Sinikka ikke kommer inn på rommet der kaninungen er :thumbsup:

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Katt og kaninunge
« Svar #5 på: 05 August 2005, 21:12:30 »
Her er også kattene helt ivrige på kaninene de går å lusker utfor buret å tenker MAT huff hehe, så jeg ville jaffal ikke latt kaninungen være løs sammen me katten.