Skrevet av Emne: Løpetid og kastrater  (Lest 1530 ganger)

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
Løpetid og kastrater
« på: 23 Januar 2007, 17:26:02 »
Ja, Wit løper som en gal for tiden, dette er virkelig den kraftigste løpetiden jeg har opplevd fra den kanten.  :icon_eek:
Det jeg synes er litt snålt er at Bella-Notte er helt på tuppa, han har aldri reagert på løpetid før. Men nå er han selvutnevnt Don Juan, og tar oppgaven med stor iver. Han er bokstavelig talt kun 1-2 cm fra å "klare det."
Og dette er en kastrat, han ble kastrert før han ble kjønnsmoden, og jeg trodde virkelig ikke at han skulle skjønne noe av løpetid og i alle fall ikke parring. Så jeg er imponert, han "hopper" virkelig rett på Wit, som om han ikke har gjort annet i hele sitt liv, selvom han inntil videre ikke er helt i mål, heldigvis. (vet jo at det i andre land ikke er helt uvanlig å bruke kastrater på hunnkatter, men jeg har faktisk trodd at det var kastrater som hadde vært aktive avlskatter tidligere)

Er dette vanlig? (da har jeg lært noe nytt nå også. :fnis[1]:)

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
SV: Løpetid og kastrater
« Svar #1 på: 24 Januar 2007, 20:44:05 »
For å si det på en enkel måte:  :wink[1]:
Seksualiteten sitter ikke i mellom beina men i hodet.
Bella-Notte er bare en av mange/flere kastrater som gjør dette,
så om det ikke er vanlig så er det heller ikke så uvanlig.  :) 

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #2 på: 24 Januar 2007, 20:52:45 »
Jeg har et gammelt kjæreste parr her hjemme. Min Norske skogkatt Oskar og hannes elskede huskatt May. Er virkelig kjærester. Doffen har virkelig prøvd i mange år å komme i mellom, men det kalrer han ikke.

Men som sakt dette kjæresteparret har sine hyrdestunder og de er helt faste. Om morgenen da jeg har stått opp kaller Oskar på May og hun kommer villig. Det samme ritualet komme igjen på kvelden etter at vi alle har lagt oss og lyset er slått av. Dette har pågått nå i så mange år at jeg kan ikke huske når det startet.

Men de er veldi søte. Ligger side om side hele dagen og koser seg, slikker og steller værandres pels.

Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #3 på: 25 Januar 2007, 16:22:21 »
Skulle ønske Rocky kunne vært litt behjelpelig her i huset jeg, men...  :icon_idea: