Skrevet av Emne: Det å vaske katt!  (Lest 1471 ganger)

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Det å vaske katt!
« på: 23 Januar 2007, 13:33:17 »
Ikke særlig gøy! Porsche har en tendens til når han graver i kassen å "kaste" sanden på seg selv. sånn over rumpa og oppover ryggen. Begynner desverre å lukte litt etterhvert så av og til trengs det en vask! Men nei du, ikke med denna karen. Måtte til pers og nå er han livredd og jeg blodig og klissvåt! Hvordan gjør dere det? Særlig dere med langhårete rasekatter... skjønner det virkelig ikke. Finnes det katter som liker vann og vasking? Det gjør definitivt ikke denne hvertfall :(

What to do  :skjelveleppe:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Det å vaske katt!
« Svar #1 på: 23 Januar 2007, 13:45:14 »
de som er blitt vant med det fra de er pittesmå godtar det nok.. dessuten har du bengal'er som liker vann (etter som eg har lest)  :icon_idea:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
  • Takket: 4
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23 Januar 2007, 13:51:48 »
Er nok helt vanlige huskatter her i gården  :fnis[1]: Som tydeligvis ikke er vant med vann fra de var små!

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 23 Januar 2007, 13:53:58 »
eg kommer alldri til å klare å vaske mine.. men eg håper på at det ikke blir nødvendig  :whistling:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #4 på: 23 Januar 2007, 13:57:22 »
Det beste er å venne dem til bading fra de er kattunger. For veldig mange har ikke det skjedd, og da får en gjøre det beste ut av det. Start med kloklipp, jeg kaller det avvæpning. Sørg for at katten står/sitter trygt. Kjøkkenvask eller vaskeromsvask er bra, å gå inn i dusjen med katten er en håpløs løsning. Sørg for at shampo, håndklær, alt som trengs er lagt fram. Fyll litt vann i vasken, ha litt shampo i, og sett katten rolig og bestemt oppi. Ta et fast og bestemt grep med venstre hånd over kattens nakke, høyre hånd er fri til innsåpning. Hvis en ikke har dusjslange montert på blandebatteriet, ha klar mugger med lunkent vann til skylling. Lykke til!
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23 Januar 2007, 14:28:44 »
Det beste er å venne dem til bading fra de er kattunger. For veldig mange har ikke det skjedd, og da får en gjøre det beste ut av det. Start med kloklipp, jeg kaller det avvæpning. Sørg for at katten står/sitter trygt. Kjøkkenvask eller vaskeromsvask er bra, å gå inn i dusjen med katten er en håpløs løsning. Sørg for at shampo, håndklær, alt som trengs er lagt fram. Fyll litt vann i vasken, ha litt shampo i, og sett katten rolig og bestemt oppi. Ta et fast og bestemt grep med venstre hånd over kattens nakke, høyre hånd er fri til innsåpning. Hvis en ikke har dusjslange montert på blandebatteriet, ha klar mugger med lunkent vann til skylling. Lykke til!

For eg går det heilt supert å gå inn i dusjen med Milli! Så lenge ho får sitte på skuldra mi, så sitt ho heilt rolig, med klørne trekk inn og lar seg vaske! Snålingen min!  :love:

tvb_86

• Gjest
« Svar #6 på: 23 Januar 2007, 15:46:10 »

For eg går det heilt supert å gå inn i dusjen med Milli! Så lenge ho får sitte på skuldra mi, så sitt ho heilt rolig, med klørne trekk inn og lar seg vaske! Snålingen min!  :love:

samme her. lissi går inn selv hun :)

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23 Januar 2007, 16:28:27 »
huskatten hyler men sammarbeider og birmapusen får litt panikk og spinner men er alikevell samarbeidsvillig og perserjenta hun hyller fra lungene og triller rundt benet men sammarbeider :) så her er det nesten bare sytekatter, så jeg blir litt trett i hode når vaskingen er ferdig :fnis[1]: men jeg har dusjmatte så funket kjempe greit for kattene :icon_smile: