Hei.
Jeg er enig med de andre her og sier kjøp kvalitetsfor.
Lissi , huskatten min får kun det beste foret. hun spiste junior frisikes som kattunge, og når hun kom hit og fikk skikkelig for så jeg forskjell på hele henne.dessuten har jeg tatt en test på dyremat fra butikken og i dyrebutikk og det viser seg at friskies bla. inneholder ikke de næringsstoffene som junior trenger i veksten sin. Dessverre har jeg ikke den lista for meg nå., men kort nevnt er A,D de viktigste vitaminene i maten til en voksende katt. det er viktig for bygging av knokler og bein. E er for normale muskelfunksjoner, synet. B har mange funksjoner i forhold til bla. fett karbohydrater. omdanning av disse. C er også viktig, for å hele sår, og holde huden sunn og frisk. C vitamin produserer katter selv.
Friskies inneholder litt av noen type vitaminer juniorpus trenger, men det er alt for lite!! og noen av vitaminene mangler 100% . jeg ble meget skuffet da jeg tok denne testen selv. kast butikk foret i søpla og kjøp deg dyrebutikk/dyrlege for. du sparer masse penger på det, i tillegg skal du se en katt som er helt annerledes både på utsiden og innsiden

jeg gir deg et tips. skriv ned vitaminene i frisikes junior, og mengden pr. 100 gram, så gjør du det sammen med dyrebutikk maten og sjekker forskjell. kjøttmengden er bla helt annet.
det var 40% kjøtt i dyrebutikk mens i butikk er det 5%!!!!!!!! det betyr altså at det i dyrebutikk er EKTE kjøtt, det i butikk er "uekte" og kan være alt fra hud og hår. det er også proteiner. det skal man være obs på om proteinene kommer fra dyrekjøtt eller "uekte" hud og hår. det som er fra dyrebutikk er proteiner fra ekte kylling, okse osv.. mens det i butikk er "syntetisk"
lykke til