Hadde en litt skremmende opplevelse med Buster nå nettopp. Kanskje er det jeg som overdramatiserer, men det var ihvertfall nok til at jeg ble skikkelig bekymra for han...
Vi skulle ut på vår daglige luftetur i sele. Vanligvis går vi rundt i 10-15 minutter, men så begynner han å fryse på beina og knurre og småfrese, så da tar jeg han inn. Idag tror jeg det gikk bare ett minutt eller to, så ble han sittende helt apatisk og frese som en gal. Og denne gangen freste han ikke til snøen, han freste til meg. Han satt der og så på meg med et helt sykt blikk, og flekket tenner til meg. Jeg bøyde meg ned for å stryke han over ryggen og roe han ned, men da fløy han rett i armen min. Nå er det ikke uvanlig at Buster biter, det gjør han når han blir sur (han gjorde det i går også), men dette var mer som et aggresivt angrep. Hadde jeg ikke hatt tykk jakke og hansker på meg, så hadde jeg sikkert vært på vei til legevakta for å ta stivkrampesprøyte nå.
Jeg slapp han inn etter det der, og han sprang rett bort til ovnen og la seg helt inntil den, og vasket labbene helt hysterisk. Nå er han rolig igjen, jeg kan ta på han uten at han gjør antydning til å ville bite. Men hva i himmelens navn tror dere skjedde?
Jeg fikk meg en skikkelig støkk altså... Var det bare det at han ikke likte å bli kald på føttene, eller lå det noe annet bak? Det at han freser til snøen har vært mest morsomt til nå, men det er første gangen han har frest til meg. Og første gangen han virkelig har gått "til angrep" på meg. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger. Skal jeg bare ha han inne til det blir mildvær? Vel er det kaldt idag (7 minus), men her snakker vi om hardhausen som i fjor vinter var ute hele dagen i 10-15 minusgrader og vind.
Jeg skjønner ingenting jeg, det var bare så ulikt han at jeg ble helt satt ut her...