I går kveld skjedde det noe med Ulrik.
Han mistet balansen sånn helt plutselig. Det minte meg om slik de er når de
er blitt dopet ned, og så våkner. Han klarte nesten ikke å gå, når han satte seg ned så skled forlabbene bare ut til siden.
Han mjauet sårt og kikket på oss med store øyne, som om han sa "jeg er redd, hjelp meg"
Det er noe av det verste jeg har opplevd

han ville ikke roe seg i det hele tatt. jeg gikk og hentet sandkassa slik at han skulle slippe
å gå ned trappen, vet ikke om han har klart det heller.
Han gikk opp i kassa, men han bare satte i et langt og sårt mjau og så gikk han ut av den igjen.
Vi diskuterte hva som kunne være årsaken og tenkte på det han hadde spist, om
han hadde vært og drukket rødvin som stod på bordet (han så rett og slett full ut).
Like før dette skjedde så hørte vi et brak ute på kjøkkenet. Det hørtes slik ut som når han hoppert opp på benken, men det
var så ekstra med bråk så jeg gikk ut på kjøkkenet og kikket. Han var ikke på benke, men satt nede på gulvet.
Så det eneste jeg kan tenke meg er at han har slått hodet, kanskje fått en hjernerystelse.
Han roet seg litt og vi syntes han ble litt i balansen, og han ville heldigvis legge seg sammen med oss.
Hadde jeg vært alene hjemme hadde jeg ringt veterinæren, men jeg bor sammen med en forholdsvis rolig mann,
så han sa vi skulle avvente til i dag.
I morrest så var Ulrik bedre til å gå, men han var tydelig sliten og preget av dette. Jeg snakket med veterinæren
og la frem historien slik den var og hun synes det lignet på at han hadde fått et slag mot hodet.
I og med at han var bedre i dag så ble vi enige om å se om situasjonen ble ytterlig bedret, for hvis den ble forverret
så måtte jeg komme med han.
Han spiser og drikker helt normalt heldigvis, han har også vært på do. Tenkte om det kunne være noe galt
siden han mjauet så sårt oppi kassa i går. For hvis han ikke fikk av seg urinen så måtte vi gjøre noe med en gang sa veterinæren.
Tenkte på en kraftig UVI, men det er det tydeligvis ikke. Ikke noe tegn til 3. øyenlokk og ikke noen synlige tegn til feber.
Ulrik har blitt bedre og bedre for hver time som har gått. Han er litt sliten, men begynner å bli den gode gamle Ulrik som jeg kjenner.
Huff, det var en forferdelig opplevelse.
Neste uke skal de ha vaksine, men denne kommer til å bli utsatt.