Skrevet av Emne: Astma...  (Lest 736 ganger)

pusejentå

• Gjest
Astma...
« på: 04 August 2005, 21:40:39 »
Jeg har netopp fått vite at min lille micha har Astma...jeg merket helt siden jeg fikk henne at hun hostet en del, og at hostingen bare kom oftere og oftere. Det var en ganske rar hoste, det virket liksom ikke som hun prøvde å få opp noe, det var bare en "tørrhoste". Jeg besøkte dyrlegen og der fikk hun diagnosen astma...så nå skal hun gå på kortisontabletter resten av livet! Jeg er bare kjempeglad for at hun har sluttet og hoste, fordi det så veldig irriterende ut for henne. Hun har nå gått på dobbel dose i 10 dager (halv tablett morgen og kveld)så skal vi gå ned (halv tablett kveld) tilslutt skal hun gå på en halv tablett annen hver kveld!! tabletter er ingen problem å gi henne, så jeg tror dette kommer til å gå kjempe bra til slutt=)=)
tenkte jeg bare skulle skrive dette innlegget så andre som har katter som hoster kan se!

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Astma...
« Svar #1 på: 04 August 2005, 22:23:59 »
Bra du sier fra, det er nok mange katter som hoster :thumbsup: Garfield hoster han også, men vi har ikke fått noen diagnose på det ennå dessverre, han er 9 år så det er nok ikke noe farlig iallefall :hilse:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Astma...
« Svar #2 på: 05 August 2005, 08:50:48 »
Takk for opplysningen ! trodde ikke katter kunne ha astma en gang jeg..

Mjauritz tørrhoster noen ganger. Men jeg tror det har vært i forbindelse med forkjølelse, for da har nesa hans rent  + at han har nyst også. Men han er tungpustet, så kanskje burde sjekke det ut  :?: