Skrevet av Emne: veteropat  (Lest 3562 ganger)

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
veteropat
« på: 16 Januar 2007, 19:56:26 »
Noen som har prøvd? hørt om? Lest?

give me info!!  :fnis[1]: Sitter å leser om utdanninger  :icon_idea:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

tvb_86

• Gjest
SV: veteropat
« Svar #1 på: 16 Januar 2007, 20:52:59 »
jeg har hørt om og har en venninne som har søkt på studiet til høsten  ;D

tvb_86

• Gjest
« Svar #2 på: 16 Januar 2007, 20:53:47 »
Hvorfor studere VETEROPATI på NAN

Endelig har det kommet en solid utdannelse for å behandle dyr med alternativ medisin.

Det er det eneste tilbudet av sitt slag i Norge.

Du lærer vanlig veterinærmedisinsk tankegang og forståelse, slik at du kan jobbe sammen med, og ha faglig utveksling med veterinærer.

Du lærer å behandler dyr med homeopati.
Du lærer å behandle dyr med akupunktur både laser, akupressur og nåler (vi arbeider med at nåler skal bli mulig å bruke for andre enn veterinærer)
Du lærer å behandle med ernæring og urter og å sette opp en optimal plan for fór.

Du får en innføring streching, massasje og ultralyd behandling.

Du får en medisinsk utdannelse som er lagt opp parallelt med faget og dermed gir deg optimalt utbytte.

Veteropater ved NAN, får gjennom grunnfaget i integrert medisin en oversikt over mer enn 100 ulike terapiformer. Gjennom unike oppgaver trenes de til å reflektere og komme frem til fellestrekk og ulikheter mellom disse terapiformene som gir en etterprøvende holdning til fagenes kunnskapsgrunnlag.

På NAN lærer du å bli en innovativ veteropat, du lærer å tenke selv og å stille spørsmål til ditt fag, gjennom å kritisk evaluere alle aspekter av faget. Dette gir deg muligheten til å bli en aktiv bidragsyter som kan være med å bygge opp fagets kunnskapsgrunnlag.

NAN er eneste skolen som tilbyr en 'naturmedisinsk ex.phil.' gjennom sin enhetsmedisin i grunnfaget i integrert medisin. Dette er et fag som er brobyggende og gir evnen til å forstå, stille spørsmål og gir deg grunnlaget for å samarbeide mellom ulike helse-faggrupper.

Gjennom bredden av tilbud NAN har, får du ta del i et bredt fagmiljø, og LYCEUM gjør at dette er unikt i verden.

NANs undervisningsstruktur gjør det lett å bygge på din utdannelse senere på en enklere måte enn noe annet sted om du skulle ønske å også bli naprapat, ernæringsterapeut eller en av de andre profesjonsutdannelsene NAN tilbyr.

NAN tilbyr fleksible løsninger. Har du kompetanse fra før du tror du kan få godskrevet, eller du har andre spesielle muligheter, behov eller ønsker så gjør vi det beste vi kan for å tilrettelegge. Be om et møte med vår studieveilder.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 16 Januar 2007, 20:56:18 »
jeg har hørt om og har en venninne som har søkt på studiet til høsten  ;D

stilig!! er det vanskelig å komme inn på det studiet?  :icon_idea:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein

tvb_86

• Gjest
« Svar #4 på: 16 Januar 2007, 21:02:32 »
 For opptak kreves generell studiekompetanse, som ved universiteter og høgskoler står det på siden.
men jeg tror det går en del etter karakterer. men hun har ikke sånn superbra karakterer hun altså. men du må prøve søke., jeg mener faktisk at personen og praktisk erfaring og hvordan man behandler et dyr kan telle like mye som en karakter.
om en som har 6 kommer inn er det ikke sikkert han/hun er like flinke med dyr som f.eks du og jeg er da, uten at jeg har seks i alt som er. har ikke det i matte og norsk bla.  vet folk ikke tenker sånn på opptak, men er ikke du litt enig?
er 5 årig studiet =) men går fort det da. jeg har gått 4 årig nå :) helse og almenn .ferdig i sommer  :icon_wink:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #5 på: 16 Januar 2007, 21:06:21 »
Jo er enig, syns det er kjempe irriterende at det går så mye etter karakterer  :skjelveleppe: tror ikke eg er over 3 i snitt engang, vet ikke *Sukk* Så eg MÅ forbedre karakterene mine.. men vi får se.. =) Har planer.. store planer!  :biggrin:

tvb_86

• Gjest
« Svar #6 på: 16 Januar 2007, 21:10:13 »
Jo er enig, syns det er kjempe irriterende at det går så mye etter karakterer  :skjelveleppe: tror ikke eg er over 3 i snitt engang, vet ikke *Sukk* Så eg MÅ forbedre karakterene mine.. men vi får se.. =) Har planer.. store planer!  :biggrin:

jeg synes du er kjempeflink jeg  :jippi[1]: jeg skulle søke på tannpleier på uio. her i fjor.. kravene er seriøst helt skyhøye. jeg vet ikke hva som teller egentlig.. men jeg hadde jo 3 i matte den dro ned masse. men i helsefagene jobbet jeg meg til 6 i alle fagene, men hjalp ikke det en gang. så håper det ikke er sånne syke krav på det der. er jo ikke mange som har BARE 6. hvertfall ikke jeg.

jeg har også lyst til å ta opp igjen eksamen i matte. men tror jeg ikke klarer bedre jeg.. er ikke flink i det.

er ikke mange veteropater enda så det blir artig såfall  :jippi[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #7 på: 16 Januar 2007, 21:16:27 »
Nei er ikke så mange enda, er ikke egen yrkesgruppe engang enda vistnok! :)  :biggrin:

*Legge planer*

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
    • Vis profil
« Svar #8 på: 17 Januar 2007, 09:14:59 »
For opptak kreves generell studiekompetanse, som ved universiteter og høgskoler står det på siden.
men jeg tror det går en del etter karakterer. men hun har ikke sånn superbra karakterer hun altså. men du må prøve søke., jeg mener faktisk at personen og praktisk erfaring og hvordan man behandler et dyr kan telle like mye som en karakter.
om en som har 6 kommer inn er det ikke sikkert han/hun er like flinke med dyr som f.eks du og jeg er da, uten at jeg har seks i alt som er. har ikke det i matte og norsk bla.  vet folk ikke tenker sånn på opptak, men er ikke du litt enig?
er 5 årig studiet =) men går fort det da. jeg har gått 4 årig nå :) helse og almenn .ferdig i sommer  :icon_wink:

Ang. det å ha gode karakterer for å komme inn:
Eg er så enig så enig! Ser gode eksempler på akkurat det der både på lege- og fysioterapistudiet, der det er forholdsvis trøblete å komme inn: Gode karkterer betyr ikkje nødvendigvis at ein er flink med mennesker (og/eller dyr). Har sett utallige eksempler på leger og fysioterapeuter som kan UTRULIG mykje teori, men som ikkje er like flinke praktisk; Det kan vera håndtering, undersøkelse, kommunikasjon eller sosiale antenner. Syns heilt seriøst at ein burde gå gjennom eit intervju før ein får komme inn på studier som involverer tett kontakt med mennesker  og/eller dyr. Har hørt snakk om at det kanskje skal bli sånn etterkvart, er tydeligvis fleire enn oss som ser problemet!  :biggrin:

tvb_86

• Gjest
« Svar #9 på: 17 Januar 2007, 14:53:54 »
 :icon_smile: akkurat. du har et poeng der altså. det jeg mener også, hvem kan vite om en som har 6 er flink med mennesker fordi om han har det i matte liksom? er sånn veldig bakvendt.. personlige kvaliteter og empati tenker jeg masse på i sånne yrker .
godt vi er enige, håper andre skjønner litt mer etterhvert også  :icon_smile:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #10 på: 17 Januar 2007, 15:00:09 »
Helt enig med dere, karakterer skal ikke ha alt å si, gjennomsnittlige gode karakterer holder lenge mange ganger  :icon_smile: Det viktigste er hvordan selve mennesket er, om de har empati for andre enn seg selv, man skal behandler både mennesker og dyr med respekt og kjærlighet, og endel leger og dyrleger f. eks burde aldri vært i det yrket de er i.

Men helt dårlige karakterer bør man unngå, er en fordel å kunne det man skal i yrket, regne ut diverse doser med medisin osv.

Den utdannelsen virker spennende, håper det blir mer og mer vanlig etterhvert med alternatvi behandling på dyr  :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 på: 17 Januar 2007, 15:30:28 »
Kommunikasjon og ikkje minst evne til å lese ein situasjon, samt kanskje kunne sjå bak fasaden som enkelte mennesker har er også svært viktig! Sånt lærer ein ikkje gjennom å lese bøker...Veit om ein lege som har NULL sosiale antenner, buser ut med kva det skulle vera! Veit at mange pasienter har bytta lege pga. dette!  :icon_neutral:

Og enig i at utdanninga høyres spennande ut!  :biggrin:

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #12 på: 17 Januar 2007, 16:11:51 »
Jeg har planlagt et stund nå at jeg skal bli veteropat!
Men syntes det er så lite info om det. Ikke selve yrket men hva mna må gå, hva som kreves osv.
Må man ta allmenn?
Jeg har planer om å ta Helse og sosial og å allmenn påbyggning det siste året.
Noen som vet?

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 17 Januar 2007, 17:21:50 »
Du må nok sikkert ha studiekompetanse ja! Men det får du jo hvis du skal ta allmenn påbygg også, så trur nok det blir bra eg!  :biggrin:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #14 på: 17 Januar 2007, 17:44:29 »
Skulle likt å vist mer om både utdanningen og yrket eg.. :)

får se om ikke eg finner ut no mer  :fnis[1]:

tvb_86

• Gjest
« Svar #15 på: 17 Januar 2007, 20:39:28 »
http://nan.no/script/chat/veteropati.pl?&vindu=vistrader&artnr=46&indent=0&maksdybde=99
kanskje du finner mer her annie?
på diskusjonsforumet til nan? som har utdanninga  :bigarmhug:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #16 på: 17 Januar 2007, 20:42:43 »
Hmmm  :hmmmm: Folk som går begge studiene.. høres vanskelig ut  :icon_idea:

tvb_86

• Gjest
« Svar #17 på: 17 Januar 2007, 20:44:53 »
de er ikke vettue da  :hahahahi: det er vi to  :humre: