Skrevet av Emne: Dårlig ånde!  (Lest 1815 ganger)

Utlogget Tillepike

• Fin pus
  • Takket: 3
  • Kjønn: Kvinne
  • *weee*
    • Vis profil
Dårlig ånde!
« på: 14 Januar 2007, 20:07:51 »
Hvorfor har puser så dårlig ånde når de har tannfelling? Tiril har begynt å miste tenner nå, og det lukter så grusomt! Blir nesten slått i svime hver gang jeg kjenner den lukta. Er det noe som kan gjøres for å forhindre den dårlige ånden?

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
SV: Dårlig ånde!
« Svar #1 på: 14 Januar 2007, 20:22:06 »
Jeg vet jeg vet....
Charley var akkurat slik han også - var helt for j.... faktisk.
Nesten så ille at jeg grua meg for å kose med han.

Prøvd Plaque Off?
Det kan hjelpe altså..
Åsså kan det være lurt å følge ekstra godt med på tannkjøttet under tannfellinga, da det er fortere å få tannkjøttbetennesle da..  :)

Utlogget Tillepike

• Fin pus
  • Takket: 3
  • *weee*
    • Vis profil
« Svar #2 på: 14 Januar 2007, 21:23:28 »
Hmm, okei. Får man kjøpt det i vanlig dyrebutikk? Tror nok jeg skal prøve det ja. Vegrer meg nesten for å kose med henne, pga den fæle ånden. Takker for tipset =)
« Siste redigering: 14 Januar 2007, 22:23:31 av Tillepike »

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 14 Januar 2007, 21:30:05 »
Jepp!  :icon_smile:
Boksen varer lenge, for man bruker så lite. Om det fungerer så er det verdt hver ei krone, og det fungerte i allefall på Charley :) :)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #4 på: 14 Januar 2007, 22:02:46 »
Jeg bruker dette og det funker.  :icon_smile:
Har brukt det i 8 mnd på 2 hunder og 3 katter (vel de to siste kattene har jeg hatt i bare 4 mnd da) og boksen er fremdeles halvfull.  :icon_smile:

Utlogget enurweb

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
« Svar #5 på: 22 November 2007, 23:07:02 »
Hei!

Vår lille Simba som vi har hatt i 2 måneder nå (han er omtrent 6 måneder) har de siste 2 ukene luktet ganske vondt. Jeg mener å kunne kjenne at dette kommer fra munnen hans. I tillegg merket jeg at det var noe blod fra munnen hans i dag. Vi pleier leke litt med ham ved å ha et dobbelt sokkepar over hendene så kaster han seg på hånda og tygger og spreller, noe han synes er kjempe morsomt. I dag kom det som sagt noen små blod flekker på de hvite sokkene der han lå å tygde, noe som gjør meg rimelig bekymret!  :icon_surprised:

Kan dette rett og slett være tannfelling? Litt smått blod flekker der han skikkelig tygger og dårlig ånde i flere uker?

Jeg er virkelig redd for småen og han har vært hos vetrinær allerede 2 ganger i løpet av disse 2 månedene og dem har ikke nevnt med et eneste ord at han problemer med tenner selv om jeg ikke direkte har spurt om det. Har forøvrig vært på 2 forskjellige vetrinær steder så en av dem burde vel nevnt noe om noe var galt???
Vetrinær besøkende dreide seg om kastrering og merking første gangen og andre gang var det misstanke om øremidd som det heldigvis ikke var.

Utlogget Cam

• Katteglad
  • Sjefskatt
  • *
  • Takket: 35
    • Vis profil
« Svar #6 på: 26 November 2007, 00:04:55 »
Hei!

Vår lille Simba som vi har hatt i 2 måneder nå (han er omtrent 6 måneder) har de siste 2 ukene luktet ganske vondt. Jeg mener å kunne kjenne at dette kommer fra munnen hans. I tillegg merket jeg at det var noe blod fra munnen hans i dag. Vi pleier leke litt med ham ved å ha et dobbelt sokkepar over hendene så kaster han seg på hånda og tygger og spreller, noe han synes er kjempe morsomt. I dag kom det som sagt noen små blod flekker på de hvite sokkene der han lå å tygde, noe som gjør meg rimelig bekymret!  :icon_surprised:

Kan dette rett og slett være tannfelling? Litt smått blod flekker der han skikkelig tygger og dårlig ånde i flere uker?

Jeg er virkelig redd for småen og han har vært hos vetrinær allerede 2 ganger i løpet av disse 2 månedene og dem har ikke nevnt med et eneste ord at han problemer med tenner selv om jeg ikke direkte har spurt om det. Har forøvrig vært på 2 forskjellige vetrinær steder så en av dem burde vel nevnt noe om noe var galt???
Vetrinær besøkende dreide seg om kastrering og merking første gangen og andre gang var det misstanke om øremidd som det heldigvis ikke var.

Dette hørtes ut som Mea ja... De siste dagene har hun stinket  :ad[1]: Jeg forstod raskt at det var fra munnen, siden jeg pleier å kysse henne på kinnet  ::) Kan vær katten din har fått en liten rift i tannkjøttet? Du kan jo ringe og hørre med dyrlegen , det hadde jeg gjort  ;D