Skrevet av Emne: Grisepus?  (Lest 2583 ganger)

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 15
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Grisepus?
« på: 12 Januar 2007, 13:47:33 »
Etter at Zimba har vore på do og bæsja, så gnir han rompa si bortover gulvet for å få vekk eventuelle rester som måtte vera igjen! Dette har aldri Milli gjort, og eg syns jo det er litt dumt når han begynner med det midt på stovegulvet! Nokon som har tips for korleis eg kan få begrensa dette til berre gulvet utenfor kassa? Evt et teppe eller lignende? Prøver å ta han i nakkeskinnet og plassere han utanfor kassa, men er det noko meir eg kan gjere sånn utenom det? Det ser jo utrulig vittig ut då!  :fnis[1]:

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
SV: Grisepus?
« Svar #1 på: 12 Januar 2007, 14:04:28 »
Hmmm kan jo hende han klør litt i rumpa.....kanskje han har mark e.l ...??

Prøv å ta en myk klut e.l med lunka vann og tørk forsiktig etter han har vært på do.....hvis han fortsetter med dette over tid, så hadde jeg ringt dyrlegen og snakket litt med de jeg... :icon_smile:

Men det kommer nok mange bra tips her se, jeg kan ikke så mye om hva årsaken til dette er, men jeg hadde tenkt slik til å begynne med iallefall... :bigarmhug:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #2 på: 12 Januar 2007, 14:08:58 »
Kan ikke være at avføringen er så hard at ikke alt kommer ut? Garfield har opplevd dette noen ganger og da må vi hjelpe han med papir for å få resten ut, er ikke noe morsomt syn å se en stakkars pus gå bortover slik når man ser han sliter sånn med avføringen.

Hjelper å gi de litt vårfor en gang i blant for å få litt mykere drolter  :biggrin:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 på: 12 Januar 2007, 14:22:19 »
Han har fått litt våtfor ja! Ser ikkje ut som om han har vondt for å få ut avføringen! Den virker hverken uvanlig hard eller uvanlig laus! Han etterlater ikkje klumper med avføring på gulvet etter seg, men heller ei tynn lita stripe....lukter ikkje noko bedre av den grunn då men!  :biggrin:

Han vegrer seg sterkt mot å bli vaska i rumpa og, då er det hylig og skriking så ein skulle tru eg prøvde å ta livet av han! Har heller ikkje sett overdreven vasking i rumpa, eller tegn til mark i avføringen, men ein kan vel kanskje aldri vite med sånne ting? Kanskje det er lurt å spørre vet'n ja! Gir han litt meir tid, og så får me sjå!  :biggrin:

Takk for gode råd i allefall!  :bigarmhug:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #4 på: 12 Januar 2007, 17:14:04 »
Jeg vet at når kattene er løs i magen så gnir de rompa bortover gulvet/tepper.

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 på: 12 Januar 2007, 17:16:53 »
Hm....ok! Kanskje det er det som gjer det då! Merkelige greier...syns ikkje han har vore spesielt laus eller hard nemlig!  :klø seg:
Kanskje eg rett og slett berre skal sjå korleis det går i helga! Det er tydeligvis ikkje noko han liker å gjere, for med ein gong det kjem merke på gulvet, så begynner febrilsk å prøve å grave over det... men e jo ingenting å grave i! Stakkars vetle Zimbaguten!  :biggrin:

Utlogget honey

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 53
    • Vis profil
« Svar #6 på: 12 Januar 2007, 18:31:25 »
Nemi gjorde dette hele tiden da hun slet med diare. Har gitt seg nå.

Geoje

• Gjest
« Svar #7 på: 12 Januar 2007, 19:49:46 »
Dette skjer innimellom med mine katter. Ofte er det fordi de har fått i seg et hår eller en liten trådbit også blir klumpen hengede fast i baken når de egentlig er ferdig. Også drar de den utover....

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #8 på: 12 Januar 2007, 21:29:57 »
Hmm, jeg vet hunder gjør dette når de har tette analkjertler. Vet ikke om katter kan gjøre det og?

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #9 på: 12 Januar 2007, 22:55:27 »
Det hender en sjelden gang at Bast gjør det, og da er det fordi bæsjen henger fast.

Nyydelig da, bremsespor bortover stuegulvet  :icon_neutral:

Og hun ser bare sååå kattaktig ut når hun gjør det  :morsomt: :hahahahi:

Utlogget katteelskeren

• Spretten katt
  • Takket: 2
  • Smurfeline og meg!
    • Vis profil
« Svar #10 på: 13 Januar 2007, 17:39:40 »
Min katt har også hatt det problemet! Hvis katten er veldig ung så kan det henne katten slutter med det etter vært.
det jeg gjorde med min katt var å bli sur vise at jeg mener det er dumt, at jeg ikke likte det..........
men sefølgelig det er ikke kattens feil.................... .......... :katt1:

Utlogget Aniscat

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 17
    • Vis profil
    • http://home.online.no/~mmera/
« Svar #11 på: 13 Januar 2007, 18:49:54 »
Katter gjør dette gjerne når de har tette analkjertler eller indre hemorider
Veldig mange katter som har "hard mage" eller " mye løs" mage
 har indre hemorider, men analkjertlene klør de også.

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 15 Januar 2007, 08:17:40 »
Hm....han hadde faktisk litt laus mage på fredag og lørdag! Ikkje type diare, men litt lausare enn vanlig! Kan jo ha vore det  som har gjort det då? Heldigvis såg det ut til å ha stabilisert seg i går! Hvis ikkje vil eg jo gjerne ta han med til dyrlegen! Best å få sånne ting sjekka eller? :)

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #13 på: 15 Januar 2007, 15:58:10 »
Ja det kan være løs mage som er årsaken til dette.
Har sett veldig mange katter som gjør det, og da har de vært løsere i magen enn ellers.

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #14 på: 15 Januar 2007, 16:01:59 »
OK! Tusen takk for alle svar jaffal!  :bigarmhug:

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #15 på: 15 Januar 2007, 19:34:10 »
Minus gjør det en skjelden gang, da ting og tang har satt seg fast baki der :whistling:

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 på: 16 Januar 2007, 09:24:25 »
Jaaa...eg har sett at han av og til har hår i avføringen, som på ein måte binder klumpene sammen, så kan jo vera det som plager han då! Stakkar vetleprinsen min e så skjønn der han kava seg bortover golvet!  :rødmeja:

Catlover

• Gjest
« Svar #17 på: 16 Januar 2007, 17:20:49 »
Det kan jo hende at håret er etter at han har vasket seg, og at han ikke fikk det opp. Og at han får det ut bak. :icon_frown: "Hvis det ikke kommer ut den ene enden, så kommer det ut den andre enden!" som pappan min sier :icon_cool: Og hver gang han sier det, er det fordi mamma blir sur på at han har prompa :icon_neutral: :savle[1]:

Utlogget Vetlajento

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 på: 16 Januar 2007, 17:22:32 »
Det kan jo hende at håret er etter at han har vasket seg, og at han ikke fikk det opp. Og at han får det ut bak. :icon_frown: "Hvis det ikke kommer ut den ene enden, så kommer det ut den andre enden!" som pappan min sier :icon_cool: Og hver gang han sier det, er det fordi mamma blir sur på at han har prompa :icon_neutral: :savle[1]:

:le[1]: Genialt! Den skal jaggu meg eg bruka og!

Catlover

• Gjest
« Svar #19 på: 16 Januar 2007, 17:27:15 »
 :icon_mrgreen: hehe! :icon_mrgreen: Når han raper så sier han noe annet :icon_frown: Da sier han: "Det er da bare luft!" og mamma sukker håpløst! :icon_cool: :biggrin: