Skrevet av Emne: Fórbytte, noen tips?  (Lest 2167 ganger)

Nova

• Gjest
Fórbytte, noen tips?
« på: 11 Januar 2007, 20:44:59 »
Nå har jeg altså tatt det tunge valget at jeg skal prøve å bytte fór. Jeg eeelsker Nutro Choice, det jeg bruker nå, men Santo røyter så grusomt at jeg har lyst til å prøve noe annet. Hvis det ikke hjelper, går jeg tilbake til dette.

Altså, det jeg lurer på er, finnes det et kattungefór som heter Indoor Kitten? Ikke bare kitten... Nutro Choice har nemlig det, men de har ikke det på Nordby...

Geoje

• Gjest
SV: Fórbytte, noen tips?
« Svar #1 på: 11 Januar 2007, 20:46:42 »
Jeg kan anbefale Purina Pro Plan for kitten. Leo har trives veldig godt på det fôret. De sier det har bedre/mer smak også, enn annet fôr, men det skal jeg ikke uttale meg om for jeg har ikke smakt selv.  :morsomt: Han er korthårskatt som røyter lite og er også endel ute så om det hjelper på DET tør jeg ikke si noe om.

Linda

• Gjest
« Svar #2 på: 11 Januar 2007, 20:47:12 »
Jeg er superfornøyd med Hill's Kitten (Science Plan) :icon_smile:

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #3 på: 11 Januar 2007, 20:49:03 »
Jeg er superfornøyd med Hill's Kitten (Science Plan) :icon_smile:

Det har også jeg brukt på begge kattene mine, og er absolutt fornøyd! :icon_smile:

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #4 på: 11 Januar 2007, 20:51:50 »
Du kan fortsette med foret hvis du eks gir fiskeolje i tillegg, for det stopper faktisk røytingen en god del :)
Det hjalp her i vært fall.

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 11 Januar 2007, 20:56:30 »
Takk for svar!

Nå er Santo innekatt, derfor er røytingen et problem. Derfor vil jeg prøve et fór som kan hjelpe mot det, men jeg vil kun ha kitten fór ja... Jeg grer ham daglig, og det hjelper mye, men hvis et fórbytte kan hjelpe ytterligere, er jeg villig til å prøve det :hihi[1]:

Shango HATET Hill's, men det kan jo hende at disse to liker det fóret. Jeg vet at Pro Plan er et godt fór, men så lenge du ikke helt vet om det hjelper på røyting, så velger jeg å følge litt mer konkrete fórvalg som passer mitt behov i denne omgang :) Men Shango elsket Purina One, så jeg vet de er bra på smak :icon_smile: Takk for tips uansett :savle[1]:

Ok, jeg vurderer altså Hill's kitten... fortell gjerne din konkrete erfaring med det fóret... Har du hatt problem med røyting før, men at Hill's hjalp mot det?

Nova

• Gjest
« Svar #6 på: 11 Januar 2007, 20:57:10 »
Du kan fortsette med foret hvis du eks gir fiskeolje i tillegg, for det stopper faktisk røytingen en god del :)
Det hjalp her i vært fall.

Ja, jeg har tenkt til å kjøpe SalmoPet. Takk for tips :icon_smile:

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #7 på: 11 Januar 2007, 21:08:14 »
Gammel er Santo nå da, for RC sitt hair and skin, skal jo hjelpe :) Det er ikke farlig om han får voksenfor om han ikke er pitteliten liksom. Måtte inn på RC sin side, ser de har enda ett for som heter Skin Care 33
http://www.royalcanin.no/default.aspx?pageID=181015118

Eller Intense Hairball, røyting faller jo inn under dette foret :)
http://www.royalcanin.no/default.aspx?pageID=181015106&lang=no

Dette har jeg selv brukt om mine la på seg av det derfor slutter jeg.
http://www.royalcanin.no/default.aspx?pageID=181015107&lang=no
« Siste redigering: 11 Januar 2007, 21:16:03 av Tamlin »

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 11 Januar 2007, 21:09:26 »
Her har vi brukt Hill's og har ikke noe problemer med "over"røyting på noen av mine iallefall. Gjelder Kitten og andre varianter.

Men katter reagerer jo forskjellig også da - så det går jo ann å teste med olje oppi Nutro'en og funker ikke det kan du prøve et annet et  :)

Nova

• Gjest
« Svar #9 på: 11 Januar 2007, 21:13:13 »
Ja, jeg må teste den oljen altså...

Santo er vel ca 7 mnd tror jeg, men lillemann er snart 18 uker, så jeg holder meg til kitten, for jeg gidder ikke porsjonere.

Faustino

• Gjest
« Svar #10 på: 11 Januar 2007, 21:23:10 »
Slamonpet oljen er virkelig verd et forsøk  :icon_smile:
Her er jeg i et dilemma,for Sherry har fått hengemage  :fnis[1]:, mens Buster syns jeg nesten er for tynn,selv om han veier over 3 kg og er litt over 4 mnd.
En gravid dame som nå trenger mere fett,og en kastrat som ikke trenger mere fett.

Men tenker du på å bytte for pga også vekten,eller er det bare røytinga?
Er det bare røytinga,så ville jeg prøvd oljen en mnd tid og fortsatt med samme foret.Kanskje det bare er det lille ekstra Santo trenger?
Trenger den andre herremannen å legge på seg,så kjøp rått kjøtt.

Nova

• Gjest
« Svar #11 på: 11 Januar 2007, 21:27:05 »
Neida, det er kun røytingen. Jeg skal kjøpe meg Salmopet olje når lønna kommer. Billig på Canis.no :icon_smile:

Ragstars

• Gjest
« Svar #12 på: 11 Januar 2007, 21:32:00 »
Jeg er også veldig fornøyd med Hill's foret.
Mine er blanke i pelsen, og røyter vel normalt til å være ragdolls ( :fnis[1]:).
De får vitamintilskudd en gang i blant, som Gimpet's multivitamin plus, eller fiskeolje en skjelden gang.Fiskeoljen er desverre ikke særlig populær her i huset, og det stinker tran på hele kjøkken etterpå :hihi[1]:

Faustino

• Gjest
« Svar #13 på: 11 Januar 2007, 21:33:02 »
Silje da,hvem er sjefen der i huset?  :humre:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #14 på: 11 Januar 2007, 21:39:05 »
Er det Salmo pet som lukter tran?
Har prøvd med to ulike oljer til kattene her, men de vil ikke
spise/drikke den.
Har ikke prøvd Salmopet ennå, men om den lukter tran så tviler jeg på
at de vil ha den.

Nova

• Gjest
« Svar #15 på: 11 Januar 2007, 21:40:36 »
Her må de, enten de vil eller ei! :hihi[1]: På Santo blir det evt ned med sprøyte, om han ikke spiser selv, her er det ingen kjære mor :humre:

Faustino

• Gjest
« Svar #16 på: 11 Januar 2007, 21:41:21 »
Var jo Cali som ble tvunget til å bruke den i sin tid.
Blir som medisin det,ikke noe tull,inn i munnen og svelg....men med masse susser og en god bit etterpå.

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #17 på: 11 Januar 2007, 21:42:18 »
De stinker tran uansett hvilken fiskeolje dem får  :fnis[1]: Og Ulla du er alt for snill, vi gir også med sprøyte trykker det ned, dem liker det slettes ikke, men blir som medisin. Varer bare noen få sekund så er dem like blide igjen.  ;D

Hmm vi skrev visst omtrent likt vi to  :fnis[1]:

Nova

• Gjest
« Svar #18 på: 11 Januar 2007, 21:42:42 »
Var jo Cali som ble tvunget til å bruke den i sin tid.
Blir som medisin det,ikke noe tull,inn i munnen og svelg....men med masse susser og en god bit etterpå.

Godt vi er enige! :hihi[1]: Kjedelig om du hadde følt at metoden min var sadistisk :le[1]:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #19 på: 11 Januar 2007, 21:45:55 »
Når de har gått på medisiner så har de av og til fått med sprøyte, men jeg skal love at surheten ikke går så fort over  :humre:
Det er så galle at hvis jeg bøyer meg ned og skal snakke til de så springer de fordi de tror de skal ha medisin. 

Tror nok ikke at jeg blir så populær hvis jeg begynner å "tvinge" de igjen.
De er noen sære skapninger disse to.  :icon_rolleyes: