Skrevet av Emne: Shampo  (Lest 1652 ganger)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
Shampo
« på: 11 Januar 2007, 01:40:54 »
Noen som har noen shampo å anbefale frøkna mi før utstilling?
Hun er blanding mellom Maine Coon og Norsk Skogkatt.

Nå har ikke jeg hilst på noen katter av disse rasene unntatt Charlie til Renate da, men hun har pels ganske lik Charlie sin, litt striere bare, men kan kanskje også ha noe å gjøre med at han er ung og har kattungepels enda? Har han det?

Nova

• Gjest
SV: Shampo
« Svar #1 på: 11 Januar 2007, 01:46:48 »
Jeg har bare brukt KW kattunge proteinshampoo, og er strålende fornøyd! :icon_smile:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: 11 Januar 2007, 01:58:56 »
Ok, skal se om de har det her.  :biggrin:

Hvor lang tid før en utstilling bør foresten katten bade? Dagen før? Eller er det noe med at fettlaget skal legge seg igjen? Vet at det er slik med enkelte hunderaser så....

Utlogget av Jamas (N)

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 65
  • Kjønn: Kvinne
  • Kassandra og jeg på SWS 2006
    • Vis profil
    • http://www.avjamas.com
« Svar #3 på: 11 Januar 2007, 02:00:01 »
Jeg har Devon Rex og bader ikke kattene...så sorry ikke noe tips fra meg,
men lykke til  :icon_smile:
Purr fra Unni

www.avjamas.com

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 11 Januar 2007, 02:02:24 »
Jeg har Devon Rex og bader ikke kattene...så sorry ikke noe tips fra meg,
men lykke til  :icon_smile:

:fnis[1]: Takk...
Har aldri vært på en utstilling før, ikke for å se engang så føler jeg kommer med masse dumme spørsmål her...  :icon_idea:

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 11 Januar 2007, 02:59:26 »
Det er mange som bader katten dagen før ja, og kanskje "stusser" litt på fasaden rett før avreise. Men det avhenger nok veldig av hvilken rase man har. Det er f.eks ikke noe særlig "jobb" med en siameser, men en ragdoll blir noe helt annet igjen...

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 på: 11 Januar 2007, 03:00:23 »
Ja, men jeg har jo en helt annen katt enn begge disse to igjen. Hun er jo "Maine Coon aktig"  :savle[1]:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #7 på: 11 Januar 2007, 03:03:13 »
Det er anbefalt at du bader så tidlig som minst en uke før utstillingen.
Ayla bør ikke ha sån fluffy nybadet pels tror jeg..

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 på: 11 Januar 2007, 03:17:11 »
Sendte en mail til oppdretteren hennes jeg.  :icon_smile:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #9 på: 11 Januar 2007, 13:53:52 »
Sendte en mail til oppdretteren hennes jeg. :icon_smile:

Det var lurt, best med tips fra de som har lignende hårballer.. :fnis[1]: Tulla... men det er sant det da ;)

tvb_86

• Gjest
« Svar #10 på: 11 Januar 2007, 16:12:58 »
jeg har kjøpt kattesjampoen de har på apoteket når jeg vasker lissi og den tar utrolig godt møkk hvertfall.. og pelsen blir så flott etterpå. jeg bader henne kun når hun har møkk eller kvae etter å ha vært ute, men da bruker jeg Vetriderm

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 på: 11 Januar 2007, 18:30:05 »
Ayla er innekatt hun da så hun blir ikke så skitten liksom, hehe. :)
Oppdretteren sa at jeg kunne bade henne torsdagskveld eller fredags morgen.  :wink[1]:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #12 på: 11 Januar 2007, 21:54:38 »
vi bruker kw sitron shampo til langhåret raser og den er kjempefin!!!  :bigarmhug:
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Heidi K

• Gjest
« Svar #13 på: 11 Januar 2007, 22:00:07 »
Jeg har ikke bestemt meg for merke til mine ennå - men jeg regner med å handle en av seriene fra Stargate  :icon_smile:

Men det at jeg skal bade Frost i blå shampo byr meg sterkt imot - men jeg vet det er den som passer best og skal brukes!, men klarer ikke å la vær å se for meg en blå katt  :icon_mrgreen:

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #14 på: 11 Januar 2007, 22:06:56 »
Noen som har noen shampo å anbefale frøkna mi før utstilling?
Hun er blanding mellom Maine Coon og Norsk Skogkatt.

Nå har ikke jeg hilst på noen katter av disse rasene unntatt Charlie til Renate da, men hun har pels ganske lik Charlie sin, litt striere bare, men kan kanskje også ha noe å gjøre med at han er ung og har kattungepels enda? Har han det?

Beklager sent svar - fant ikke denne tråden før nå.
Men jo, Charley har nok litt ungkattpels enda ja. Den forandrer seg veldig i disse tider, så jeg vil tro at den kan bli litt striere med tiden.

De få gangene jeg har vaska Charley har jeg brukt Imperial shampoo. Om den er en bra eller ikke vet jeg faktisk ikke om jeg kan svare på, i og med at jeg ikke har prøvd noe annet, men Charley lukter i allefall godt etterpå  :icon_razz:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #15 på: 12 Januar 2007, 00:02:26 »
Hihi, hærlige Charlie gutten.  :biggrin:
Hvor kommer han fra foresten?

Ragstars

• Gjest
« Svar #16 på: 12 Januar 2007, 00:20:16 »
Tar jeg helt feil nå når jeg påstår at Maine coons bør bades dagen før utstilling??
Jeg var for ei stund siden på møte i katteklubben min der de hadde kurs i pelsstell og klargjøring til utstilling.
Da ble det sagt at for å få best resultat, skulle den bades kvelden i forveien. Det hadde noe med at pelsen ikke skulle legge seg på samme måte som på ragdoll og birma, som helst skulle bades tre dager i forveien for å få best resultat...

Bruker en blanding av Bio groom og Jerob til mine katter, samt at santi har en del halefett som må bort i blant, og jeg prøver å finne det beste vidundermiddelet mot det... :fnis[1]: (Jeg må bare prøve meg frem og finne det jeg synes funker best)

Bruker først et eller annet til halen og ekstra skitne partier. dette har jeg i tørr pels og lar dem gå med det en liten stund. Så bruker jeg en "Grease remover" for å fjerne evt. fettrester i pelsen, og å få fjernet det jeg har smurt på poter og hale. Siden bruker jeg en god shampo(jeg bruker for tiden Bio Groom's kitten shampoo) Så har jeg i en rinse, som skal fjerne alle shamporester. Denne fungerer også som en balsam, men det viktigste er å skylle, skylle og skylle.
Et greit tips jeg fikk av en oppdretter, var at når man tok pekefingen og strøk i pelsen, skulle det nesten komme en slik lyd vi får på våte glass :hihi[1]:.
Etter skyllinga, bruker jeg å klappe kattene inn i håndkle. Jeg frotterer ikke, bare trykker og klemmer ut vannet.
så er det føning, og jeg føner katten helt tørr før jeg starter børstinga. Har tilslutt i en texturizer for å unngå krøllete og statisk pels.

Bruker ca. 1 time eller 1 1/2 time pr. katt.

Det som er greit med Jerob sine produkter, er at de nermest er luktfri, så slipper man å sette en parfymert katt på dommerbordet, eller risikere å få hudlidelser pga. dette.

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #17 på: 13 Januar 2007, 15:35:30 »
Hihi, hærlige Charlie gutten.  :biggrin:
Hvor kommer han fra foresten?

Han er fra Notodden, fra oppdrettet (N) Mystic Woods  :)
Han het opprinnelig Bob Dylan, og beibibilder av han finner på hjemmesiden deres:
www.mystic-woods.com  :)