Skrevet av Emne: E koli bakterier  (Lest 1437 ganger)

Sissel

• Gjest
E koli bakterier
« på: 01 August 2005, 20:53:56 »
Hva er det, og hvordan kan katter (kattunger) få det?

Sissel

Utlogget gojoh

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/bigap
E koli bakterier
« Svar #1 på: 01 August 2005, 21:08:45 »
Jeg vet at E.coli lever i tarmen til mennesker, og noen ganger kan de bli "agressive" og føre til diaré hos mennesker. Det er en av grunnene til at det er viktig å vaske hender etter toalettbesøk. Jeg lurer på om kattene kan få det gjennom mat som er infisert. Jeg er ikke sikker, men det var nå en teori.

Attack`s

• Gjest
E koli bakterier
« Svar #2 på: 01 August 2005, 21:14:23 »
Det er en bakterie som kan være dødelig for fostre.
På mennesker smittes det via infisert kjøtt,men jeg t-r-o-r katter kan bli smittet via parringer.
Voksne katter kan være immune smittebærere,og hvis en katt har dette og er  gravid,kan det resultere i defekte/døde unger.
Jeg er blitt fortalt om E-coli for lenge siden,men mye er dessverre glemt.
Tror også det er en sterk bakterie som er vanskelig med å bli kvitt,men det går an å bli frisk.
Tror også det finnes ulike E-coli bakterier.

Leter på nettet,men finner ingen gode linker til dette emne.

Sissel

• Gjest
E koli bakterier
« Svar #3 på: 01 August 2005, 21:31:18 »
Sitat fra: Attack`s
Det er en bakterie som kan være dødelig for fostre.
På mennesker smittes det via infisert kjøtt,men jeg t-r-o-r katter kan bli smittet via parringer.
Voksne katter kan være immune smittebærere,og hvis en katt har dette og er  gravid,kan det resultere i defekte/døde unger.
Jeg er blitt fortalt om E-coli for lenge siden,men mye er dessverre glemt.
Tror også det er en sterk bakterie som er vanskelig med å bli kvitt,men det går an å bli frisk.
Tror også det finnes ulike E-coli bakterier.

Leter på nettet,men finner ingen gode linker til dette emne.

Uff da  :shock: Så man bør altså prøve å unngå kontakt med katter/katterier der det er mistanke om at det kan være e koli bakterier?

Sissel

Attack`s

• Gjest

Attack`s

• Gjest
E koli bakterier
« Svar #5 på: 01 August 2005, 21:34:29 »
Tror det kan smitte ganske raskt,men jeg tror ikke det smitter fra katt til menneske.
Igjen,jeg bare tror.

Jeg vet om katter som har blitt konstantert med E-coli men dem har også blitt friske,samtidig som ikke andre katter i huset ble smittet.