Skrevet av Emne: Plaque Off  (Lest 1995 ganger)

tvb_86

• Gjest
Plaque Off
« på: 10 Januar 2007, 14:59:04 »
Hei hei.

Jeg har akkurat kjøpt plaque off i dyrebutikken og skal prøve til Lissi .Ble anbefalt den av ei venninne ,som er sjefen der borte. Bare lurte på om dere hadde noen erfaringer å dele med meg angående den?  :bigarmhug:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Plaque Off
« Svar #1 på: 10 Januar 2007, 15:03:47 »
Eg har prøvd dette, på Meeko, og han spiste alltid mer når han fikk dette over foret! ;)

Nå døde han før vi fikk sjekket ham for tannstein og sånneting for å se om det hjalp..
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

tvb_86

• Gjest
« Svar #2 på: 10 Januar 2007, 15:05:13 »
 :icon_sad: så trist at han døde  :skjelveleppe:
men litt postivt at han spiste mer. Følte du at det hjalp noe eller? så du noe endringer. jeg har akkurat prøvd det, men håper det virker.  :bigarmhug:

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10 Januar 2007, 15:09:01 »
Charley får Plaque Off. Vi kjøpte det opprinnelig til hunden vår, men han fikk så mye flass i den perioden, så vi lurte på om det kunne skyldes Plaque Off'en... Dette vet vi ikke da, bare antar... Jeg har ikke fått sjekka tenna til Charley etter at han begynte med dette, men ånden hans er i allefall blitt bedre!  :icon_smile:

tvb_86

• Gjest
« Svar #4 på: 10 Januar 2007, 15:10:27 »
Charley får Plaque Off. Vi kjøpte det opprinnelig til hunden vår, men han fikk så mye flass i den perioden, så vi lurte på om det kunne skyldes Plaque Off'en... Dette vet vi ikke da, bare antar... Jeg har ikke fått sjekka tenna til Charley etter at han begynte med dette, men ånden hans er i allefall blitt bedre!  :icon_smile:

så bra  :icon_smile: jeg tenkte prøve å sjekke tenna til lissi nå og etterpå, men hun er ikke veldig glad i "tannlegen"  :humre:
håper lissi får godt utbytte av den. hun har ikke noe spesielt problem med det, men tenkte for ånden og tannstein jeg :)

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10 Januar 2007, 15:13:19 »

så bra  :icon_smile: jeg tenkte prøve å sjekke tenna til lissi nå og etterpå, men hun er ikke veldig glad i "tannlegen"  :humre:
håper lissi får godt utbytte av den. hun har ikke noe spesielt problem med det, men tenkte for ånden og tannstein jeg :)

Charley har heller ikke hatt noen problemer (bortsett fra en uutholdelig ånde under tannfellinga), men så er jo forebygging både billigere og ikke minst bedre for katten, enn behandling  :)

Du får gi oss et hint om resultatet om du finner ut noe   :)

tvb_86

• Gjest
« Svar #6 på: 10 Januar 2007, 15:17:54 »

Charley har heller ikke hatt noen problemer (bortsett fra en uutholdelig ånde under tannfellinga), men så er jo forebygging både billigere og ikke minst bedre for katten, enn behandling  :)

Du får gi oss et hint om resultatet om du finner ut noe   :)

:icon_frown: stakkar hihii.. må bruke colgate hihihihi.. ja, det er det. og da slipper man dyre ting og masse vondt for pus også tenkte jeg :) ja, det skal jeg gjøre. skal ta bilde av tenna tenkte jeg hehehe og se etterpå åssen det er :) bare hun ikke biter av meg fingrene :humre:

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #7 på: 10 Januar 2007, 15:23:23 »
Så kjekt da, det skal jammen jeg kjøpe til kattene mine hvis det funker, for de har en forferdelig ånde av og til...  :ad[1]:

Stinne

• Gjest
« Svar #8 på: 10 Januar 2007, 15:56:09 »
Jeg bruger det i perioder fra og til. Jeg har hørt, at det kan være farligt for et eller andet organ (kan ikke huske hvilket... skjoldbruskkirtlen, muligvis?), hvis de får store mængder af det. Men det VIRKER - jeg har ikke haft nogen katte med voldsomt dårligt tandkød, men jeg har et par stykker, der ikke er så meget for at tygge maden, så de havde lidt røde rande ved tænderne - og de forsvandt fuldstændig efter et par uger med en smule Plaque Off drysset over maden. Så går der et par måneder, før det er tilbage, og så tager vi en ny "kur" ;-)

/Stinne

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10 Januar 2007, 16:03:16 »
Jeg er også interesert i å høre hvordan dette virker, og deres erfaringer. Ally har tiltider veldig dårlig ånde  :icon_eek:

tvb_86

• Gjest
« Svar #10 på: 10 Januar 2007, 16:07:14 »
Jeg bruger det i perioder fra og til. Jeg har hørt, at det kan være farligt for et eller andet organ (kan ikke huske hvilket... skjoldbruskkirtlen, muligvis?), hvis de får store mængder af det. Men det VIRKER - jeg har ikke haft nogen katte med voldsomt dårligt tandkød, men jeg har et par stykker, der ikke er så meget for at tygge maden, så de havde lidt røde rande ved tænderne - og de forsvandt fuldstændig efter et par uger med en smule Plaque Off drysset over maden. Så går der et par måneder, før det er tilbage, og så tager vi en ny "kur" ;-)

/Stinne

tusen takk for flott svar  :icon_smile: det står på pakningen at hvis pusen har hatt problemer med skjoldbbruskkjertelen så skal den ikke ha sånn. det står på den at man skal gi den hver dag, men er det nødvendig. hver eneste dag et helt år ? blir ikke det veldig mye? hva med tre dager i uka i stedet? i f.eks en måned og så holde oppe litt? hva tror du?  kjempeflott :) dette var utrolig bra  :jippi[1]:

Stinne

• Gjest
« Svar #11 på: 10 Januar 2007, 18:39:00 »

tusen takk for flott svar  :icon_smile: det står på pakningen at hvis pusen har hatt problemer med skjoldbbruskkjertelen så skal den ikke ha sånn. det står på den at man skal gi den hver dag, men er det nødvendig. hver eneste dag et helt år ? blir ikke det veldig mye? hva med tre dager i uka i stedet? i f.eks en måned og så holde oppe litt? hva tror du?  kjempeflott :) dette var utrolig bra  :jippi[1]:

Det var da så lidt  :icon_frown:

Nej, jeg bruger det som sagt ikke hver dag. Der følger en lille ske med i pakken, og NÅR jeg bruger det, drysser jeg lidt mindre end sådan en skefuld ned i hver madskål (fire katte, to madskåle, fyldes cirka en gang i døgnet) en gang om dagen. Det er mindre end anbefalet dosis - eftersom mine katte har fri adgang til foder hele dagen og spiser af de samme skåle, ville jeg ikke drysse fuld portion over - jeg ved jo ikke, om det så er én kat der får spist det hele... Men det har som sagt virket fint alligevel. Når tandkødet så er blevet fint, stopper jeg igen, og starter først hvis problemet vender tilbage. Det er ærlig talt længe siden, jeg sidst har brugt det nu - det har ikke været nødvendigt på mine misser. Så mit svar er nej - jeg bruger det kun ved behov, ikke konstant hver dag hele året  :icon_smile: Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at følge vejledningen på pakken, og så kan du jo prøve at skære ned - f.eks. kun give hveranden dag eller helt holde op i en periode. Men først ville jeg give hver dag i et par uger, for at være sikker på at kunne se effekten - og sikre mig, at det også havde en effekt! Jeg har hørt om andre katte, hvor det åbenbart ikke gør nogen forskel.

/Stinne

tvb_86

• Gjest
« Svar #12 på: 10 Januar 2007, 20:15:31 »
tusen takk for svar :icon_smile: så utrolig flott :jippi[1]:
da skal jeg prøve meg på det. står bare en 1/2 måleskje hver dag på min , men da gir jeg det som du sier =) også kan hun få det ellers en gang i uka i forbindelse med våtmat.  du får en takk av meg for dette :bigarmhug:

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #13 på: 10 Januar 2007, 22:40:57 »
Bast hadde antydning til tannstein sist vi var hos dyrlegen (for et år siden), så vi kjøpte PlaqueOff, det var nå steike dyrt da. Ga det en periode, men så ble Frøya syk, og da ga vi det ikke lenger..vil ikke gi noenting annet enn dietten til Frøya. Det er driiitkjedelig ja....

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #14 på: 10 Januar 2007, 22:50:21 »
Bruker det både til hund og  katt her. Fungerer bra syns jeg. :)