Skrevet av Emne: Redd for min far.  (Lest 1336 ganger)

cattapusa

• Gjest
Redd for min far.
« på: 10 Januar 2007, 13:36:13 »
Jeg har en korthåret huskatt som er redd for fremmede og menner, helst min far. Hun blir helt redd og gjemmer seg bort, hun trygler han med sine øyne om at han ikke skal komme bort til henne. Jeg kan si en liten episode. Jeg satt i vår største sofa, og pus var på fanget mitt. Hun koste seg skikkelig. Pappa kom og satt seg på lillesofaen som var kanskje 1 meter unna henne da. Han snakket til henne, men hun ble livredd. Hun vred og slet seg ut av armene på meg. Øynene hennes blir helt åpne når hun ser han, og hun krymper seg også, bare han er 4 m unna. Pappa er ikke så glad i katter, men gjør ingenting fælt mot henne. Kan du gi meg noen råd? :dulte:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Redd for min far.
« Svar #1 på: 10 Januar 2007, 19:44:10 »
Kanskje katten merker at din far ikke er så glad i katter? Katter er ganske gode menneske kjennere  :icon_idea: Ka me då ha no god mat rett foran føttene til din far? for å se om hun klarer å forbinde ham med no godt?
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

JP

• Gjest
« Svar #2 på: 10 Januar 2007, 21:27:02 »
Kunne hun ha opplevd noe som har skremt henne?

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #3 på: 10 Januar 2007, 22:35:28 »
Blikkontakt? NOen katter liker ikke blikkontakt..selv om hun kan like å ha det med deg, er det ikke sikkert hun liker det med faren din. Er det samme her med Frøya, hun hater å se meg i øya, men Espen kan hun stirre i øynene lenge.

Ellers kan det jo være lukt hun reagerer på..eller kanskje han minner om noen hun har vonde erfaringer med.

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #4 på: 10 Januar 2007, 22:57:31 »
Søsteren min passet en hund en gang (en liten spaniel) som visstnok hatet mannfolk. Og det fikk vi se med det samme pappa kom hjem. Hunden sto og bjeffet og knurret til han. Pappa prøvde å gi henne både go-biter og leke, men det var helt uaktuelt. Selv da godbitene lå en meter unna gikk hun ikke å plukket dem opp. Men så fort jeg ga det til henne, så ble hun kjempefornøyd.

Pappa er ellers en kar som kommer veldig godt overens med både hunder og katter. Tror det var litt kjipt for han å innse at han ikke kunne hilse på denne søte hunden.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10 Januar 2007, 23:50:27 »
Noen katter er rett og slett redde visse ting, som mi Shakira, hun er redd unger, og mannfolk med mørke stemmer. Hun er veldig var mot fremmede, og hun merker fort om personen liker katter eller ikke. For det gjør katter. La henne få rom og tid, ikke tving henne til noen ting. Shakira dukker opp etter en liten stund, når hun har fått "rekognisert" situasjonen litt. Kanskje faren din er for sjeldent på besøk? Hva med at hver gang han kommer på besøk, så gir han henne noe nammis, som frysetørka sei eller noe? Og lar henne komme frem selv, uten noen tvang? For da blir ihvertfall mi si tverr.. hehe.. Lykke til!

Utlogget katteelskeren

• Spretten katt
  • Takket: 2
  • Smurfeline og meg!
    • Vis profil
« Svar #6 på: 14 Januar 2007, 11:49:44 »
Min katt er også redd min far, og vill ikke være innerheten av han. men jeg prøver og få han vant til far og vise at far ikke vill skade han. :dulte:
det går litt bedre nå faktisk. Lykke til  :bigarmhug: