Skrevet av Emne: Løpetid?  (Lest 2468 ganger)

Utlogget benehan

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
Løpetid?
« på: 10 Januar 2007, 13:19:54 »
Jeg har en kattunge som vi er usikker på hvor gammel hun er, hun ble funnet i en veigrøft for ca 3 mnd siden. Da hun ble funnet var hun 6 uker. Nå har hun fått løpetid, men hun er bitteliten som en kattunge på 3 mnd. Hun er så liten, ser ut som en liten babypus. Er det muliig når hun er så liten ? hun kriker og mjauer som en gammel mann nå for tiden, ruller seg rundt å legger halen til side, så det er ikke tvil om det er er løpetid. syns så synd i henne, hun virker så forvirret.

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • Kjønn: Kvinne
  • leve ennå=)
    • Vis profil
SV: Løpetid?
« Svar #1 på: 10 Januar 2007, 13:45:29 »
det er katter som får løpetid når de er kattunger.. har snakket med kari mills om dette og hun har måttet ta abort på mangen katter på grunn av at de var kattunger selv og kunne ikke ha overlevd føtsellen... men det har mye å si med forandringer i været.. men ikke la henne få seg en hannkatt for da går det dårligt..

Utlogget benehan

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 10 Januar 2007, 13:52:53 »
Hannkatt nei! hun er en innekatt, skal aldri få gå ut så lenge vi bor her, siden hun har opplevd så mye drit i sitt korte liv, er det ikke snakk om å slippe henne ut, vel hvis jeg flytter laaangt vekk fra alfavei kan de la seg gjøre, men det skjer nok ikke med det første. Så hun møter ingen hannkatter, verken kastrert eller ukastrert.
Vil vente med å sterilisere henne 1 mnd eller 2. Hun er så tiny, er redd hun ikke tåler operasjonen/narkosen. Det er jo noen katter som har dødd i det siste p.g.a narkosen på steriliseringen tror jeg. Kan str spille noen rolle da? Pusen min er ikke større enn en 0,5 liten brus.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 10 Januar 2007, 14:08:00 »
Høres liten ut dakar  :skjelveleppe: Du kan jo spørre på dyreklinikken ka de syns?
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget benehan

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 11 Januar 2007, 15:40:49 »
De på tertnes sier hun har nok løpetid. Stakkars liten, løper rundt å stresser, hadde hun blitt drektig nå hadde kattungene vært like stor som henne. Dakkar lille Bella. Vi er begge enig om at det er noe drit å være jente innemellom   :icon_sad: heldigvis varer det bare en ukes tid sant? Da er hun snart ferdig, og heldgvis sterilisert før neste løpetid kommer  :icon_smile:

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #5 på: 11 Januar 2007, 16:29:26 »
bra at du tenker sånn benehan :icon_smile: for da får pusen din et fint liv :icon_mrgreen: men lykke til med løpetiden ivertfall for har hørt at det er extremt :fnis[1]:

Utlogget av Jamas (N)

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 65
  • Kassandra og jeg på SWS 2006
    • Vis profil
    • http://www.avjamas.com
« Svar #6 på: 11 Januar 2007, 17:55:59 »
Har hørt at veterinær ikke vil kastrere før de veier ca. 2 kg. Det er sikkert individuelt, men
regner med at det har noe med dosering av narkosen å gjøre.
Har du veid lillejenta di?
Purr fra Unni

www.avjamas.com

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 80
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #7 på: 11 Januar 2007, 18:56:06 »
Du må kanskje lide deg gjennom en løpetid eller to før du får henne kastrert. Jeg skjønner inderlig vel at du er redd for å dope ned den lille katten, og du bør vente til hun veier min.2 kilo før du kastrerer henne. Etter min mening. Det sier jeg fordi jeg vet hvordan følelsen av å være redd for at den neddopa kattungen ikke skal våkne opp igjen....
Nå er vi heldigvis i den mørke årstida ("heldigvis" - for å slippe for mange  og hyppige løpetider), og katten din vil nok drøye en stund til neste løpetid, hvis hormonnivået er ok. Og det er det som regel. :x-fingre[1]:

Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan.
Walt Disney

Utlogget benehan

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 11 Januar 2007, 23:06:55 »
Har veid Bella nå, hun veier 1,2 kg. Lille pusen min. Takk for omtanken folkens :) du hadde ledd når du så den lille pusen med løpetid. Det stemmer liksom ikke.

Utlogget Celebrian`s

• Fin pus
  • Takket: 7
  • Klem fra Celebrian`s pusene
    • Vis profil
    • http://www.mainecoonforum.com/celebrians/
« Svar #9 på: 12 Januar 2007, 09:35:10 »
Dakar lita da :love: . En ting jeg ikke skjønner helt når det gjelder narkose og kastrering er at de doper en kattunge for andre ting så jeg trur dem heller får skylde på at det er for smått og knotete for dem. Hørte om en veterinær nå som kastrerte en 12 ukers kattunge men det var en hannkatt og at de skulle veie over 1,2 kilo. :icon_smile: . Bare pass på at hun ikke får gjentatte løpetider det kan gå utover vekta på den lille jenta.

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #10 på: 13 Januar 2007, 20:33:11 »
Blir det ille kan du jo også bruke P-piller på henne en stund!  :icon_smile:

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #11 på: 14 Januar 2007, 00:55:23 »
Det var voldsomt tidlig for en løpetid syns jeg!
Hva med å ta en sjekk for urinveisinfeksjon? Frøya hadde løpetidsymptomer, men det var urinveisinfeksjon hun hadde..hun oppførte seg på samme måte, mjauet klagende, høyt og mye, halen til side og klar for å få noe i hakket, for å si det på en fin måte. Eide ikke ro..