Skrevet av Emne: Hvor lydig er din pus?  (Lest 2896 ganger)

tvb_86

• Gjest
Hvor lydig er din pus?
« på: 10 Januar 2007, 13:17:48 »
Lissi kommer når jeg skriker navnet hennes, selv om hun er ute i skogen. Når jeg sier ikke gå på veien så holder hun seg kun i skogen.. Da følger jeg med i vinduet. Når jeg sier "Nå kommer beste Lissi" Da er hun klar med en gang til å møte moren min, og når jeg finner buret og sier. Lissi må gå inn for vi skal til bestemor og bestefar, da setter hun seg i buret og maler som en gal  :humre:

Hun kan være langt avgårde fra huset her og leker og  med en gang jeg skriker Lissi, så stormer hun ned mot døra og inn igjen, enda hun kanskje bare har vært ute en times tid.
ellers er hun veldig lydig og skjønner utrolig mye.

hvor lydig er din pus?  ;D

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • Kjønn: Kvinne
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
SV: Hvor lydig er din pus?
« Svar #1 på: 10 Januar 2007, 13:27:43 »
Ludde kommer også når jeg roper på han. Men bare hvis han har vært ute ca en times tid (Pleier sjelden være ute mer enn det)
Prøver jeg å rope etter et kvarter så kommer han ikke.

Hvis jeg ser han i det han skal til å hoppe opp på kjøkkenbengen og sier "Ludd, NEI!" så hopper han ikke opp. Men hvis jeg finner han åppå benken og sier "GÅ NED" så skjønner han ingenting.

Men at han skjønner mye det er det ikke tvil om. For eksempen "skal vi gå å legge oss?" Da løper han rett bort til soveromsdøra.  :)

Tror katter har lett for å skjønne det de vil skjønne, og ingenting annet. Kanskje skjønner de ikke orden vi sier, men de skjønner sammenhengene.  :)

tvb_86

• Gjest
« Svar #2 på: 10 Januar 2007, 14:57:58 »
 :jippi[1]: så morsomt. sånn er lissi også. hun er veldig mye mer menneske enn katt egentlig  :whistling: hun vet det nok litt selv også :) så morsomt å få høre om personligheten hans  :bigarmhug:

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10 Januar 2007, 15:03:21 »
Å mine katter er så lydige som bare det  :fnis[1]:

Neida...Brutus er kjempeflink til å komme når jeg roper, det er værre med Lotta, ho er ikke så avhengig av meg egentlig, hun kommer når hun vil hun. Men gudskjelov er hun ikke så langt unna, ser henne stadig tusle rundt i hagen her, ellers så ligger hun å ser på kaninene... :biggrin:

Men hver morgen når jeg har levert Vesla i barnehagen, så roper jeg på de når jeg kommer borti veien her, og da kommer de løpende i full fart og går ved siden av meg helt hjem til døre, Brutus blir med inn, mens Lotta setter seg ned og skuer utover... :love:

Men de har veldig respekt for samboeren min, og han trenger egentlig bare å se på de og kremte litt så hopper de ned fra både sofa og stoler (han liker ikke at de ligger overalt) mens når jeg er hjemme så får de lov da, men det ser ut til at de godtar det altså....

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #4 på: 10 Januar 2007, 15:04:41 »
mine reagerer på det engelske ordet: kitties  :fnis[1]: da stopper de med det de gjør og kikker på meg  :biggrin:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

tvb_86

• Gjest
« Svar #5 på: 10 Januar 2007, 15:07:24 »
Å mine katter er så lydige som bare det  :fnis[1]:

Neida...Brutus er kjempeflink til å komme når jeg roper, det er værre med Lotta, ho er ikke så avhengig av meg egentlig, hun kommer når hun vil hun. Men gudskjelov er hun ikke så langt unna, ser henne stadig tusle rundt i hagen her, ellers så ligger hun å ser på kaninene... :biggrin:

Men hver morgen når jeg har levert Vesla i barnehagen, så roper jeg på de når jeg kommer borti veien her, og da kommer de løpende i full fart og går ved siden av meg helt hjem til døre, Brutus blir med inn, mens Lotta setter seg ned og skuer utover... :love:

Men de har veldig respekt for samboeren min, og han trenger egentlig bare å se på de og kremte litt så hopper de ned fra både sofa og stoler (han liker ikke at de ligger overalt) mens når jeg er hjemme så får de lov da, men det ser ut til at de godtar det altså....

så flinke de er  :bigarmhug:
ååå så søte de er begge to. lydige da :) damene vil ofte gjøre det de vil vet du ;)
Så artig at de har respekt for han. sånn er det her også altså. når det kommer mannfolk da er det å vise seg fra sin beste side mens når jeg er hjemme da er det å ligge på bordet og sitte på bordet og spise middag med mamma :love:
synes de er flinke begge jeg. søtinger  :love:

tvb_86

• Gjest
« Svar #6 på: 10 Januar 2007, 15:07:50 »
mine reagerer på det engelske ordet: kitties  :fnis[1]: da stopper de med det de gjør og kikker på meg  :biggrin:

hihi kanskje du har lært dem engelsk? jg vil lære lissi tysk  :fnis[1]:

tvb_86

• Gjest
« Svar #7 på: 10 Januar 2007, 15:08:38 »
kitties.. det skal jeg prøve også!  :jippi[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #8 på: 10 Januar 2007, 15:09:19 »
Meg og Jens snakker mye engels sammen, så ja, vi har kanskje lært dem engelsk  :biggrin:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

tvb_86

• Gjest
« Svar #9 på: 10 Januar 2007, 15:11:21 »
Meg og Jens snakker mye engels sammen, så ja, vi har kanskje lært dem engelsk  :biggrin:

:hihi[1]: hihi stilig. :) snakker dere engelsk? det er flott. eri kke jeg flink til. men kanskje jeg skal begynne med det nå. stakkar lissi da blir hun forvirret . nok med babyspråk til henne  :le[1]:

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #10 på: 10 Januar 2007, 15:15:27 »
Krimskrams er lydig...ovenfor meg....

Men jeg tror det er fordi jeg sitter så mye hjemme og skriver... Da blir det til at man duller med katten i pausene...

Men jeg tror også at lydighet som vi kaller det har mye å gjøre med det som katten ville ha kalt "smisking for å oppnå noe"...

Tror jeg kunne ha fått Krimskrams til å gjøre MYE for mat... Har jo allerede lært henne "sitt", "bli" og "kom og hent"... I tillegg kommer hun alltid løpende med mjau når jeg roper....

Så lydig, ja! (Men det er jo tross alt en katt, som gjør hva det skal være for mat!)

Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

tvb_86

• Gjest
« Svar #11 på: 10 Januar 2007, 15:16:52 »
Krimskrams er lydig...ovenfor meg....

Men jeg tror det er fordi jeg sitter så mye hjemme og skriver... Da blir det til at man duller med katten i pausene...

Men jeg tror også at lydighet som vi kaller det har mye å gjøre med det som katten ville ha kalt "smisking for å oppnå noe"...

Tror jeg kunne ha fått Krimskrams til å gjøre MYE for mat... Har jo allerede lært henne "sitt", "bli" og "kom og hent"... I tillegg kommer hun alltid løpende med mjau når jeg roper....

Så lydig, ja! (Men det er jo tross alt en katt, som gjør hva det skal være for mat!)

:jippi[1]: du sier noe der altså :) lissi pleier å få en godbit når hun kommer til mamma. men hun er faktisk snill og grei ellers også uten å få noe, så da blir jeg veldig glad  :jippi[1]:

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #12 på: 10 Januar 2007, 15:26:15 »
Charley = ikke lydig.
Han gjør hva han vil, når han vil. Tror han.....
Jeg har lært meg en del triks for å lure han da, slik at han tror at det er han som er sjefen. Han kommer helst ikke om vi kisser eller roper på han. Men om vi går i forveien og later som vi ikke vil ha han med, kommer han springende i en vannvittig fart.

tvb_86

• Gjest
« Svar #13 på: 10 Januar 2007, 15:30:21 »
Charley = ikke lydig.
Jeg har lært meg en del triks for å lure han da, slik at han tror at det er han som er sjefen. Han kommer helst ikke om vi kisser eller roper på han. Men om vi går i forveien og later som vi ikke vil ha han med, kommer han springende i en vannvittig fart.

:le[1]: akkurat som å høre lissi hihihi. når jeg sier til henne.. greit., da går jeg.. ha det lissi da kommer hun  :humre:

cattapusa

• Gjest
« Svar #14 på: 10 Januar 2007, 15:44:51 »
Nusse kommer til meg om jeg plystrer, uansett hva hun gjør så kommer hun til slutt<3 Men jeg plystrer ikke ut da.. Da roper jeg på henne=) Hun kommer hvis hun har lyst til å komme. Gjør hun noe som hun ikke får lov til så sier jeg NEI eller NED. Og hun skjønner om jeg pekerpå enten henne eller ned fra benken. Jeg bruker også å snakke med henne, hun mjauer og jeg sier noe, så mjauer hun igjen, altså etter meg=)

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #15 på: 10 Januar 2007, 18:51:06 »
Charley = ikke lydig.

Høres ut som Nasse..  :icon_neutral: Hvis jeg kaster en godbit bortover gulvet så kommer han i full firsprang!  :fnis[1]:

tvb_86

• Gjest
« Svar #16 på: 10 Januar 2007, 20:13:43 »
artige svar :)  :jippi[1]: lærer masse jeg nå. de spesiell dusedattene deres  :le[1]:

Kismet

• Gjest
« Svar #17 på: 10 Januar 2007, 20:23:15 »
De pleier å komme når jeg roper, men om de hører fordi jeg roper det aktuelle navnet eller fordi de hører en kjent stemme er jeg vel heller usikker på ;)

Når det gjelder kjøkkenbenken som er et sted det er strengt forbudt å sitte, så går det inn det ene øret og ut det andre.
Men, han som sitter der er veldig klar over at han ikke har lov, for så fort jeg nærmer meg i døråpningen så kommer han som ei kule løpende akkurat derfra.

En annen en her i huset som jeg trodde hadde lært seg at å gå rundt på stuebordet også er forbudt, traska plutselig over stuebordet som den mest naturlige ting av verden her i går, så da skjønte jeg jo at det skjer mye rart bak min rygg, ja !
« Siste redigering: 10 Januar 2007, 20:26:16 av Kismet »

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #18 på: 10 Januar 2007, 22:39:13 »
Bast og Frøya kommer når vi roper, men det er det samme om vi roper Bast, Frøya eller puuuuusi eller dustene, vi bruker jo samme toneleiet  :rødmeja:
Men det er en ting de skjønner, og det er hvis jeg er ute på terrasen og de er der sammen med meg. Sier jeg da "nå går vi inn", så er det rett inn, og sååå stolte fordi de var så flinke  :icon_rolleyes:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #19 på: 10 Januar 2007, 23:55:26 »
Mine sine er lydige som bare det!  :biggrin: De lyder navn og diverse ordrer, og knipsing er en ting de respekterer. Knipser jeg når de gjør noe ulovlig, da slutter de med det. Og knipser jeg for at de skal f.eks hoppe opp på klatrestativet, så gjør de det også. Faramir og Shakira er veldig flinke, Ozzy ikke fullt så flink, men blitt flinkere etter at han har blitt innekatt. De lyr om jeg sier ting til dem også. Har vel noe med tonefallet å gjøre tenker jeg..