Skrevet av Emne: Sinnsyk data  (Lest 1234 ganger)

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Sinnsyk data
« på: 05 Januar 2007, 21:10:53 »
Jada, den er jo gammel og alt det der, men den andre er på rep så jeg har liksom denne her i sånn reserve. Men den er jo totalt skrudd. Jeg hadde ikke noe virusprogram på den, så jeg lasta ned Free Trial sånn 30dagers fra Trend Micro, pc-cillin som egentlig er et kjempebra program. Men dere skjønner det skjedde noe merkelig, plutselig endret innstillingene seg,diverse sikkerthetsinnstillinger ble skrudd av og det gikk ikke an å skru dem på igjen. Neivel tenkte jeg får avinstallere da å legge inn på nytt. Men det var lettere sagt enn gjort, for det finnes jo ikke noe spor etter det. Gikk på fjern programvare, men den ligger ikke der, hvor ligger den da liksom? Den har heller ikke ført seg opp i startmenyen. Har trykket på søk for å finne den, den finner jo masse filer på den, men ikke selve programmet så jeg kan få tatt det bort. Har prøvd Tuneup Utillities også for å se om den klarte å finne den,men det er sporløst borte. Men det ligger jo på skrivebordet mitt da så jeg kommer fint inn på programmet, det kommer oppdateringer, men det vil ikke legges til, det laster ned og en må restarte for at de skal legge seg til ordentlig står det. Javel, så gjør jeg det da men så kommer den samme oppdatering opp igjen etterpå. Har prøvd å scanne, men da henger den seg helt opp den står bare å scanner i det uendelige og går ikke an å få bort, må restarte. Så det er jo tydelig at programmet sliter, men hvordan skal jeg få avinstallert dritten,når den ikke finnes noen steder, men likevel er der. Blir såå frustrert  :icon_surprised:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
SV: Sinnsyk data
« Svar #1 på: 05 Januar 2007, 21:23:26 »
Søk på navnet + uninstall og se om du finner et eget uninstallprogram?

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05 Januar 2007, 21:31:06 »
Har gjort det, men finner ikke noenting dette er jo bare helt tragisk  :(

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05 Januar 2007, 21:41:59 »
Har du prøvd å gå inn på Start - settings - controllpanel og så legge til/fjerne programmer?  Alt som er innstallert skal vises i den lista

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05 Januar 2007, 22:23:20 »
Jepp det har jeg vettu, er derfor jeg ikke skjønner hvorfor det ikke ligger der inne  :icon_surprised:

Utlogget Lima

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
    • Min hjemmeside
« Svar #5 på: 06 Januar 2007, 09:35:08 »

Søk på navnet, og slett ALT som dukker opp!

:zsawya:

...hehe...

(dog: følg litt med hva du sletter  :rødmeja:)
Krimskrams heter katten, og *knak* sier den...

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #6 på: 06 Januar 2007, 15:08:39 »
Men det er jo ikke så mye vits i å slette enkelt filer det kommer jo opp bilder vettu på hva det er. Men jeg finner ingen med det programvare bilde og det er det jeg trenger *dobbeltsukk*

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #7 på: 06 Januar 2007, 22:29:35 »
Ligger det ikke noen filer i programfiler heller?

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #8 på: 07 Januar 2007, 16:57:58 »
Jo det liker fryktelig masse der, jeg vet i grunnen ikke hva som er hva. Men om jeg sletter hele mappa så tror jeg ikke det forsvinner fra maskinen likevel tror du?

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07 Januar 2007, 17:03:18 »
Den var jo grei, det gikk ikke an å slette den .

Utlogget vero9ca

• Super avhengig pus
  • Takket: 42
  • Fra Sandnessjøen og er 28 år
    • Vis profil
    • Sandnessjøen Omplassering
« Svar #10 på: 07 Januar 2007, 17:37:12 »
Prøv dette: høyreklikk på internet explorer ikonet på desktopen, klikk på egenskaper. Da får du opp en et vindu, der står det ca midt på "midlertidige internett-filer". Trykk på "slett filer..." huk av for "slett alt frakoblet innhold". Mange av trojanere og spionprog legger seg der.
Eller du kan gå på start->kjør->og skriv in regedit og se om du finner det der inne. Og slette det manuelt.
www.shod.nu  Sandnessjøen Omplassering

Det finnes to fluktmuligheter fra livets elendighet: musikk og katter

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #11 på: 07 Januar 2007, 17:43:40 »
Det nytter ikke å bare gå der skjønner du, det er et program jeg skal avinstallere. Men det finnes liksom ingen steder, bare masse enkeltfiler av det rundt omkring å det blir ikke borte av å bare slette dem om du skjønner  :)
Det er nok noe hekkansgreier på maskina ja som driver H*** med meg  :icon_mad: Hadde jeg bare kunnet finne det *sukk*